Kerrostalo kiusaaminen! ?

eräs hyljeksitty

Oletteko törmänneet tällaiseen ilmiöön? Minä olen.

Olen nyt asunut tässä talossa kohta 7 vuotta ja alusta saakka olen kokenut sellaista ihme kyräilyä ja välttelyä itseäni kohtaan.
Joku täällä moikkaa ja joku ei, no ei siinä sinänsä mitään ihmeellistä ole mutta se kun menen esimerkiksi vaikkapa taloyhtiön järjestämiin yhteisiin tilaisuuksi niin kanssani ei oikein puhuta mitään ja vastataankin todella vaikeasti jos jotain erehdyn joltain kysymään.
Pihalla pidetään yhteisiä grilli-iltoja ja kaikenmaailman illatsuja järjestetään ja niissä yleensä tämä sama ihmis joukko keskenään. Koskaan ei ole minua mihinkään näihin pyydetty ja jos vaikka ohitse kävelen niin seuraa sellainen kummallinen äänettömyys. Kukaan ei tervehdi, vaan kaikki katselevat ihan toisaalle ettei tarvitse minua edes huomata. No mitä siinä itse sitten voi tehdä, katsella kanssa toisaalle ettei tule vaivaantunutta oloa kenellekään.
Kyllä sellaisen tuntee ettei ole hyväksytty ja tuntuu että kokoajan odotetaan että "muuttaisipa tuokin pois tästä".

Ehän tämä nyt ole tuottanut kuin sen seitsemän vuotta pahaa mieltä, mutta...

Minä muuttaisinkin pois jos se vaan olisi mahdollista, mutta kun tämä rahatilanne on niin surkea aina vaan että paha muuttaa.... ei tämäkään kivaa asumista ole kun ei hyväksytä joukkoon, eräänlaista kerrostalokiusaamista minun mielestäni kyllä.

Vuokrakerrostalo kyseessä siis.

26

1820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hylje lippo

      4 vuotta olen itse asunut tässä rivitalossa ja huomannut myös että on se tietty joukko jotka ilmiselvästi eivät pidä meikäläisestä. Alkuun kaikki olivat ystävällisiä ja tervehtivät, mutta jossain vaiheessa tiettyjen tyyppien kohdalla juttu muuttui niin että tervehditään vaikeasti samalla muualle katsoen tai sitten kuten naapuri tekee, tervehdykseen saa vaan ihme murahduksia ja tuhahduksia. Tai sitten "karataan" niin ettei tarvi tervehtiä ollenkaan, kuten kun tulen töistä kotiin ja siellä on joku ulkona tupakilla yms. niin minut nähdessään syöksyy sisään asuntoonsa. Naapuri aina jos on ulkona puhumassa jonkun kanssa ja kävelen ohi, kääntää selkänsä mua kohti niin ettei tarvitsisi tervehtiä.

      Tätä kai tympii kun n. 2 kertaa vuodessa istun kaverin kanssa iltaa ja ehkä saatetaan soittaa musiikkia välillä vähän kovemmalla. Itse tietysti pyrin pitämään äänentason alhaisena mutta omakotitalossa asuva kaveri ei tätä oikein ymmärrä, eikä hänen tarvitse näitä naapureita katsellakaan niin on tietysti vääntämässä volaa kaakkoon vähän väliä. Ärsyttävää kuitenkin tämä suomalaisten murjotustyyli ja että puhutaan selän takana paskaa ennemmin kuin tullaan suoraan sanomaan jos joku mättää.

      • Kyäjuusese

        Ihan normi suomalaista toimintaa, josta ei kannata ottaa itteensä.


    • lkjlkjkljklk

      Ovatko nämä muut asuneet kauan ennen?
      Eräänlainen sisäänlämpiävä piiri tulee mieleen.
      Oletteko molemmat miehiä?

      Minulla kävi niin, että minua karsastettiin, kun edellinen asukas oli talossa paha linnakundihäirikkö, jota poliisit kävivät usein tervehtimässä. Muut luulivat, että olin hänen kaveri. Kun selvisi ettei minulla ollut mitään tekemistä hänen kanssaan, niin asiat alkoivat aueta.

    • hylje lippo

      Joo mies olen, tuskin naisia hyljeksii kukaan kun kaikki tienoon miehet vanhoihin pappoihin asti on heti kieli poskessa. Toki itsekin ottaisin ennemmin kauniita naisia naapurikseni kuin miehiä. Kaipa nää lähinaapurit on tässä paljon kauemmin asuneet. Nyt kuitenkin olen muuttamassa (helppoa kun vuokralla) niin saa myrttynaamat pomppia ilosta kun vielä seuraava asukas on nuori nainen niin saa sitä sitten kyyläillä.

      • Anonyymi

        Tuo jo kertoo sinusta kaiken oleellisen; ottaisin ennemmin kauniita naisia naapuriksenikuin miehiä. Olet seksuaalinarsisti.
        Pitääköhän tuo paikkaansa että 2 kertaa vuodessa istut kaverisi kanssa ja ehkä saatat soittaa musiikkia hieman kovemmalla? Epäilen....
        Olettaisin että istut parvekkeellasi myös itse ilman kaveriasi radiota kuunnellen muutoinkin ja tupakoit. Ja kaverisi kanssa kirostte kerrostaloasumisen luokattomuutta ja kuinka raharikkaat asuvat ja tekevät mitä haluavat.
        Jo tuo että kaverisi huudattaa omakotitalossan musiikia täysillä kertoo välinpitämättömyydestä naapureita kohtaan ja ylipäätään kaikkia muita ; alemman kastin kansalaisia kohtaan. Asenteet, ne kun eivät katoa mihinkään, asenteet muita ihmisiä kohtaan. Kuten juuri tuo sinun kommenttisikin naisista: ihmisten luokittelijaksi sinut luetaan ja arvostelijaksi, mitätöijäksi joten varmaan naapurit kuulleet " ylevät keskustelunne naapureiden naamatauluista, pukeutumisesta ja kaikesta muustakin, siksi ei viitsitä edes tervehtiä. En minäkään tervehtisi tuollaisia ylimielisiä öykkäreitä ja nousukkaita.


    • En itse menisi

      Asuin vuokratalossa neljä vuotta ja sinä aikana en edes nähnyt kuin muutaman ihmisen jotka asuivat samassa talossa. Eikä ollut väliksikään, minulla oli oma elämä ja heillä omansa. Tuskin oli tarkoituskaan olla "yhtä suurta perhettä" Elä sinä aloittaja omaa elämääsi ja anna muiden olla. Hommaa ystäviä muualta jos naapureita ei kiinnosta kaveerata. Yleensä se joka niitä illatsuja järjestää. on joku pieni klikki, ei siellä varmaan koko taloyhtiö rellestä. Tällaisiin tilaisuuksiin ei ulkopuolisilla ole asiaa, vaikka periaatteessa kaikki on kutsuttu. Kaikki kutsumalla voidaan illatsut laittaa taloyhtiön piikkiin.

      • Myyratie

        Kaikista raukinta on kun isot miehet alkaa kiusaa naista.


      • Anonyymi
        Myyratie kirjoitti:

        Kaikista raukinta on kun isot miehet alkaa kiusaa naista.

        Tuo on kyllä totta. Itse olen joutunut taloyhtiön hallituksen jäsenen - äijän- kiusattavaksi. Eikä tarvinnut muuta kuin valittaa tupakansavusta. Naapurit tupakoivat. Tupakoiva naapuri on hallituksen jäsenen hyvä kaveri.


    • naapurionrumaämmä

      Minua kiusataan fyysisesti. Kattoani eli yläkerran lattiaa paukutellaan ja tömistellään hiljaisuuden jälkeen. Paikoin tuntuu, että siellä kaatuu huonekalut ja seinät. No kostoksi olen hurauttanut matalat bassot tulille, kyllä on hiljentyny, kun olen kuullut minun kämppääni saakka sieltä tärinää. Perkele sanon minä, sitä saa mitä tilaa ja mun kanssa ei kannata vittuilla!

      • Anonyymi

        Mistä tiedät että tekee sinulle kiusaa et ikinä tiedä mitä naapuri tekee.


    • eräs hyljeksitty

      Samaa mieltä sun kanssa "en itse menisi" tuollaisia he juuri ovat, kokoonnutaan taloyhtiön piikkiiin kutsumalla koko talon ja kuitenkin sinne menee se "kerma" vaan vai mikä sisäpiiri lieneekään. Jos sinne joku ulkopuolinen menee niin se ei mene toiseen kertaan ellei sitä ole hyväksytty sinne mukaan.
      Kerrostalokiusaamista sitä se on ei muuta.
      Täällä on ollut tätä jo kohta 20 vuotta ellei enemmänkin, sanovat.

      Minusta se vaan on silleen vääryys että minäkin joudun ottamaan osaa heidän moniin kertoihin vuodessa tapahtuviin yhteisiin juhliinsa koska minäkin sitä vuokraa tässä makselen ja joka ikinen vuosi se nousee, siitähän se on otettu myöskin heidän juhlinta menot. Meille syrjityille siitä vaan ei ole mitään iloa vaan toiset ottaa siitä kaiken irti mitä saavat.... ostellaan kaljaa ja makkaraa ja mitä kaikkea kilokaupalla ja sitten niillä lopuilla elellään pitkään. Kuka niitä tarkistelee mihin ne menee.
      Pieni osa taloyhtiön asukkaista vaan osallistuu tähän ja loput sitten maksumiehinä niihin pippaloihin.

      En ole mies.

    • Minä en tunne naapureitani paitsi että vierusnaapurit tunnen kun heidän kapakassaan kävin. Moikataan kun nähdäään. Oven avaan rapun asukkaille jotkut moikkaa. Ei oo kiinnostusta tutustua. On oma kaveripiiri. Miksi kerrostalo "naapureihin" pitäisi tutustua? Noin yleensäkään?

      • Oonkhan mä joutunut maksaan jostain pihagrillipippalobileistä? en tietääkseni... mitä ne ees on?..on omat kaverit ja meillä on bileet. Niihin ei "kerrostalonaapureita" kutsuta. Jos jostain joutuu maksaa..käy syömässä ja juomassa, grillaamassa ja thäts thät.


    • Newssec

      psst. Paras asujaimisto ja isännöinti kodisto NewSec siellä se paras asunto on.

    • RISTOMATTI

      VANHUKSET JOUTUVAT KERROSTALOSSA KIUSATUKSI TODELLA .TALJON-.HALLITUKSET POISTAVAT VANHUKSIA SULKEMALLA ESIMERKIKSI HISSIN. ET ENÄÄ PYSTY POISTUMAAN ASUNNOSTA. ISÄNNÖITSIÄ NAURAA KUKA SUKAAN USKOO MIKÄ AVUKSI

    • Anonyymi

      Meidän talossa ei saa tuoda edes omaa tuoliaan ja pientä pöytäänsä pihalle. Vein sinne ja kahden tunnin kuluttua ne olivat kadonneet. Yläkerran mies oli vienyt ne naapuritalon pihalle uhkalapuilla varustettuna. Toin ne pihaan ja hän tuli ja huusi ja räyhäsi minulle ja repi ne kädestäni rajusti pois. En saa tuoda omaa tuoliani pihaan, vaikka olen pitkälti yli 80 vuotta.

      • Anonyymi

        Ketä kiinostaa mitä joku naapuri ajatteele. Ei minua ainankaan. Elän omaa elämää ei tod kiinosta naapurit


      • Anonyymi

        Vienyt naapuritalon pihalle ? Millä ihmeen oikeudella? Ja jättänyt lapun. Taitaa olla yläkerran miehellä jotain vikaa päänupissa tai asenteissa. Olisi jättänyt siihen paikkaan sen lapun jos häntä kiusasi se että pöytä ja tuoli oli jätetty. Miksi lähteä kuskaamaan niitä toisen taloyhtiönpihalle? En ymmärrä.
        Taloyhtiön hallituksen kanssa- jos ovat fiksuja ihmisiä- voi sopia siitä että todellakin voi tuoda pihalle oman pöydän ja tuolin mutta joutunee kyllä sitten itse vastaamaan niistä. Jos pitkäkyntinen ne vie, ei voi mitään. Ellei pulttaa maahan kiinni niitä.
        Itse katselen kadehtien naapuritaloyhtiön pihaa. On kauniita istutuksia, ruukkukukkia joka puolella ja muita istutuksia. Pihapuissa on linnunpönttöjä aika tiheästi ja todellakin, on tuotu pihalle siihen rapun välittömään läheisyyteen kaunis rustiikinen puutarhapöytä ja tuoleja kaksi. Viereen on asetettu kauniita kesäkukkia. Usein siinä istuu päiväkahvilla pari talon ikäihmistä. Kateeksi käy kun katsoo meidän taloyhtiön pihaa, tupakkapaikkoja ympäriinsä, katkut leviävät joka paikkaan. Ei mitään kaunistac tai viihtyisää, aika maskuliisen karua ja tylyä ja epämiellyttävää. Penkeillä istuu vain tupakoivia, ikääntyneitä äijiä köörissä. Ei kukkia kuin muutamassa ruukussa rappujen edessä. Ja pihalla muutama tuomi. Grillikatos aina lukittuna , roskis siinä vieressä haisemassa. Epämiellyttävää ja epäviihtyisää.
        Että kadehdin naapuritaloyhtiötä.


    • Anonyymi

      Mitä haittaa siitä on jos ei naapurit tykkää, voi voi. Sinullahan on omat ystävät ja tuttavat, eikö? Kerrostalossa kannattaa muutenkin elää omaa elämäänsä,eikä kiinnittää mitään huomiota naapureihin.

      • Anonyymi

        Niin, on ilmeisesti parempi mitä vähemmän on tekemisissä naapurin kanssa. Toisaalta, kun ongelmia ilmaantuu vaikka melun, juhlimisen, epäsäännöllisen elämän tai tupakansavun leviämisen kanssa, niin niistä naapureita voi saada myös tukea valittaessa ongelmista.
        Kaksiteräinen miekka.


    • Anonyymi

      "Miksi kerrostalo "naapureihin" pitäisi tutustua? Noin yleensäkään?2

      Tämä on hyvä aihealue surkeille aloituksille...


      Äänestä

      • Anonyymi

        Itse olen törmännyt ns.töysin perättömien juttujen levittämiseen jostain asukkaasta ja ihan hallituksen jäsenen toimesta.


    • Anonyymi

      Köyhänä voin kertoa että ulkona grillipaikassa kokoontuvat ensin somalit keskenään, toisena päivänä syyrialaiset ja sitten suomalaiset. Eivät edes somali syyrian muslimit halua seurustella keskenään, saatikka integroitua suomalaisten kanssa. puheväleihin. Näyttä siltä että ulkomaalaiset ovat kylässä suomessa.

      • Anonyymi

        Mitä luulet, miten suomalaiset käyttäytyisivät muualla maailmalla? Toimisivatko samoin? Juuri näin, näin tekevät useimmat ihmiset. Espanjassa, Kreikassa, Italiassa, Ranskassa jne. Omiensa pariin hakeutuisivat ensimmäsenä. Ja lopulta tittuisivat tähän käynntöön niin että siitä tulisi rutiini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä luulet, miten suomalaiset käyttäytyisivät muualla maailmalla? Toimisivatko samoin? Juuri näin, näin tekevät useimmat ihmiset. Espanjassa, Kreikassa, Italiassa, Ranskassa jne. Omiensa pariin hakeutuisivat ensimmäsenä. Ja lopulta tittuisivat tähän käynntöön niin että siitä tulisi rutiini.

        Muutaman kerran olen osallistunut pihatalkoisiin, enää en mene. Yksi hallituksen jäsen piruili suoraan päin näköä, puhui kuin en olisi paikan päällä lainkaan, ei osoittanut puhettaan suoraan minulle vaan käytti ilmaisua tolla, sillä jne, mikä erittäin loukkaavaa. Siihen loppui pihatalkoihin osallistuminen. Vastenmielistä sakkia valittu hallituksen jäseniksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman kerran olen osallistunut pihatalkoisiin, enää en mene. Yksi hallituksen jäsen piruili suoraan päin näköä, puhui kuin en olisi paikan päällä lainkaan, ei osoittanut puhettaan suoraan minulle vaan käytti ilmaisua tolla, sillä jne, mikä erittäin loukkaavaa. Siihen loppui pihatalkoihin osallistuminen. Vastenmielistä sakkia valittu hallituksen jäseniksi.

        Aloittajalle; tunnen hyvin näitä tapauksia. Kiusata voi monella tavalla, yksi on jatkuva tupakointi tietäen varsin hyvin että savut leviävät naapuriin, mutta kun halutaan kiusata niin ei välitetä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe