Automaattinen yp ei toimi enää

Mistä kiikastaa?

Minulla on koneessani sellainen ongelma, että toimintokeskuksen automaattinen ylläpito ei toimi enää. Se toimi ihan OK vielä maanantaina, muttei enää sen jälkeen. Eilen jouduin itse laittamaan sen päälle.

Tarkoitan tällä sitä, että jos olen hetken aikaa pois koneelta (esim. 10 min), automaattinen ylläpito käynnistyy. Vaikka olin tiistaina pois koneelta ainakin 20 min tehdessäni ruokaa, automaattista ylläpitoa ei ollut tapahtunut.

Osaako kukaan sanoa, mistä kiikastaa?

16

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seuraisin tilannetta että asentuvatko uudet Windows päivitykset automaattisesti.

• Mistä kiikastaa?

OK. Eivätkös ne tule parin viikon kuluttua? Tulen silloin kertomaan, mikä on tilanne. Ainakin viimeksi päivitykset asentuivat automaattisesti.

• Pääsääntöisesti joka kuukauden toinen tiistai eli tässätapauksessa 8.7.2014

• Sama ongelma

Itselläni on sama homma. Toimintokeskus sanoo että automaattista ylläpitoa on viivästetty, ja kun laitan sen itse päälle, kone näyttää tekevän ylläpitoa mutta heti kun se päättyy, viesti tulee takaisin.

• Mistä kiikastaa?

Minulla ei tule tuollaista ilmoitusta ollenkaan. Kun laitan sen päälle, tulee vain ilmoitus, että yp on meneillään..

• Mistä kiikastaa?

Otin yhteyttä s-postitse Microsoftin tukeen, mutta sieltä vastattiin vain, että pitäisi ottaa yhteyttä heihin puhelimitse.. Ja sehän tietysti on maksullinen palvelu.

Kysyisinkin Vapuselta, miten tärkeä tuo automaattinen yp loppujen lopuksi on. Miksei sitä voisi tehdä itse manuaalisesti?

• Automaattinen ylläpito korjaa erilaisia ongelmia ja eheyttää kovalevyt ym.

Se voi olla siis manuaalisena.

• Mistä kiikastaa?

Eli periaatteessa voin olla siis ottamatta yhteyttä Microsoftin tukeen?

• Kyllä. Voit tarkkailla tilannetta viikon päästä että asentuvatko MS päivitykset automaattisesti vai ei.

• Mistä kiikastaa?

Katsoin päivitykset. Ensin päivityksiä ei ollut, mutta kun painoin kohtaa "Tarkista päivitykset", se löysi ne. Ja ne asentuivatkin OK.

Tuohon kommenttiin, jonka olen julkaissut 2.7.: Minusta tuntuu, että koska olen säätänyt asetuksia niin, että automaattinen yp suoritetaan päivittäin klo 18, se tekee ne vain silloin. Viime viikolla pestessäni ikkunoita, vähän ennen kuutta automaattinen yp oli suoritettu. Muuten olen joutunut tekemään yp:n manuaalisesti.

• Mistä kiikastaa?

No, nyt automaattinen yp näköjään toimiikin taas..

• Sama ongelma

Minä painin edelleen ongelman kanssa. Saan aina viestin ''Automaattista ylläpitoa viivästettiin'', ja kun suoritan ylläpidon manuaalisesti, kaikki näyttää siltä että ylläpito suoritetaan ja kaikki on ok, mutta heti kun ylläpidon suorittaminen loppuu, sama viesti tulee takaisin. Olen yrittänyt tehdä ylläpidon monta kertaa ja kokeillut kaikenlaisia temppuja ja vianhakuja mutta en keksi mitä tälle voisi tehdä.

• Mistä kiikastaa?

Hmm.. Ehkä sinun kannattaisi ottaa yhteyttä Microsoftin tukeen? Asentuivatko päivitykset normaalisti?

Itselläni teki taas eilen ihan normaalisti automaattisesti yp:n ollessani hetken aikaa pois koneelta.

• Sama ongelma

Mahdollisesti.
      Asensin päivitykset itse manuaalisesti viimeksi. Ylläpito siis tuntuu ainakin jotain tekevän jos laitan sen tekemään sitä, esimerkiksi tehtävienhallinnassa näkyy sillon että diskdefragmenter olisi silloin päällä mutta viesti tulee aina vaan takaisin heti kun kellon kuva häviää sieltä pikkulipusta alakulmassa. En tiedä sitten tekeekö se oikeasti mitään.

• Mistä kiikastaa?

Vapunen, osaatko auttaa?

• En valitettavasti osaa sen enempää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      6768
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2500
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      100
      1928
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1507
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1059
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      949
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      843
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      719
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe