perhe...

viaton.lapsi

näin heti aluksi mainitsen, ettei asia ole kovinkaan vakava. asiat voisivat olla plajon pahemmin, oikeastaan minun asiani ovat melko hyvin. luulisin....
minulla on aina ollut kaikki mitä tarvitsen. paras kaveri asui naapurissa, koulu oli kiva, opettaja paras mahdollinen, äiti erittäin rakas, ja isä... no, se osti kaikkea kivaa, ja siksi se oli siinä isässä tietty "maailman paras isi"
äitini lapsuus on ollut köyhä, ja se on hyvin opettanut minua ja sisaruksiani käyttämään rahaa hillitysti. isäni lapsuus on ollut samankaltainen, siksi se on niin tarkka rahojensa takia. siitä on ollut kamala työnarkomaani! se on yötäpäivää töissä, ja harvoin kotona. (se on yksityisyrittäjä.)
äitini on hyvin moraalinen, vastuuntuntoinen ihminen, isäni kaikkea muuta. se on rasisti pahimmasta päästä, joka heletin kerta kun se näkee jonkun tumma ihoisen, niin aina on pakko sanoa jotain ivallista. tuskin ikinä se on ketään muuta ajatellut kun itseään, äitiä katsellessakin tulee melkein sääli. isä kun on yötä päivää töissä, joutuu äiti huolehtimaan kuusi henkisestä perheestä yksin. minä autan parhaani mukaan, muttei se tunnu riittävän. myönnän kyllä että äitillä on pieniä suhtautumis ongelmia asiaan, mutta silti tilanne on äitin kohdalta ikävä.
isosiskoni on äitiäni stressaava, harvoin kotona, aina pahalla päällä. ei se mitään tyhmyyksiä tee, tupakkaa, alkoholia huumeita, ei. se on vain paljon kavereidensa kanssa, ja nyt uuden harrastuksen parissa, laskuvarjohyppyt vievät joka ikisen viikonlopun. se lähtee perjantaina, tulee sunnuntaina yöllä räyhäten ja väsyneenä. se tekee kaikki päätöksensäkin itse, eräänä päivänä se vain tuli ja ilmoitti ettei syö enää lihaa, ja toisena päivänä tuli kertomaan, että vaihtaa sittenkin lukiosta amikseen. se tuntuu stressaavan kovin äitiäni.
ja pikkuveljeni... se on pahassa iässä, kahdeksan vuotias, toisella luokalla. se on ottanut mallia isoveljestäni, se huutaa ja räyhää jos jotain ei saa. äitiltäni vie kamalasti voimia hoitaa sitä, aamulla sillä menee pelkästään pukemiseen, valmiiksi laitettuun aamupalan syömiseen ja kouluun lähtemiseen puolitoista tuntia. koko sen ajan sitä saa kokoajan käskeä tehdä sitä mitä se on tekemässä. se vain ei saa mitään aikaan. se on koko ajan ihan omissa ajatuksissaan. sekin stressaa kovasti äitiä.
ja isoveljeni... isoveljeni on aina ollut "isän poika" ja siksi siitä on tullut samankaltainen. sen elämänasenne on se, ettei hänen tarvitse tehdä mitään, kunhan ansaitsee rahaa, voi palkata muita tekemään likaset työt. sillä tavalla se käyttäytyy kotona. isä ostaa sille kaiken mitä se haluaa. mopot, kevarit, krossipyörät, moottoripyörä, tietokone, strereot, kännykät... isä ostaa ihan kaiken. lisäksi isoveljeni on tottunut saamaan rahaa helposti. se käy isällä töissä, ja isä pitää sitä mielellään, sille ei tarvitse maksaa niin paljoa kuin muille työntekijöille. se käys iellä töissä, ja kun ei sen tarvitse ruokaa tai vuokraa tms. maksaa, se saa koko ajan tuhottomasti rahaa. enkä ole koskaan nähnyt kenenkään käyttäyryvän sillä tavalla äitiään kohtaan. kun sille huomauttaa ihan ystävällisellä äänen sävyllä, että voisiko se käydä suihkussa tai siivota huoneen, tulee vastaukseksi "MEE NYT VITTUUS SIITÄ!" se stressaa ehkä eniten äitiä.
silti äitilläni on mielestäni huono asenne. se ei vain voi rentoutua. se on omistautunut liikaa tälle perheelle, se tekee liikaa. se ottaa liikaa vastuuta.
minä olen kokenut kyllä saavani kaiken mitä haluan, ainakin vähän aikaa. pienenpänä isoveljeni tai siskoni ei ollut tuollainen ja isänikin oli ehkä useammin kotona. minua kuitenkin huolestuttaa eniten pikkuveljeni. ei ole kiva elää täällä, kun isoveljeni on koko ajan karjumassa, ja äiti itkemässä. itseänikin se satuttaa paljon, olen vasta neljäntoista. äitilleni on mahdoton puhua mitään. minulla ja sillä on ihan hyvät välit, mutta ei se minusta mitään tiedä. se ei varmasti osaa nimetä kolmea kaveriani, se ei tiedä luokkaani, se ei tiedä mistä pidän, mitä vihaan, mitä mieltä olen asioista. se ei ikinä puhu minulle. saati kukaan muukaan. sillekkin on vaikea puhua. se on aina niin kireä. silti haluan asialle muutoksen. ei tämä voi jatkua näin. olen kyllästynyt itkemään äitini puolesta. olen jopa huoamnnut, että pelkään mennä ikinä naimisiin ja saada lapsia, jos kaikki kerran päättyisi näin?

2

583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bonaventure

Meillä on sama juttu.
      Isä on kahdessa paikassa töissä.
      Se on järjestelmäasiantuntija ja sitten sillä on moottoripyörähuolto.
      Jälkimmäinen on sen oma yritys.
      Se lähtee aamukahdeksalta töihin ja saattaa tulla aikasimmillaan 20.00-21.00 aikaa kotiin.
      Joskus saattaa tulla vähän aikaisemmin, mutta silloin se nukahtaa suoraan sohvalle.
      Mutta yleensä se tulee tosi myöhään, syö ja nukahtaa.
      Ei sen kanssa voi mistää tärkeästä paljon puhua, kun se ei se oo koskaan kotona ja sillon kun se on, niin se on äikä ärmy ja väsynyt.

Mutsi huolehtii kolmesta kersasta ja itsestään ja faijasta.
      On se sillekin aika raskasta.
      Mä oon meidän perheen vanhin kakara, 13.
      Pikkusiskot on kaksoset, 10-vuotta.
      Mutsi käy kaupassa, laittaa ruokaa, vahtii siskot kouluun ja käy itse töissä ja auttaa välillä isääkin siellä mp-huollossa.
      Koht niille molemmille tulee burn-out.
      Mä autan sen minkä mä voin. Mutta en mäkään, tai säkään, voi mutta kun yrittää vaivihkaan -tai suoraan- sanoa että hei, olisit enemmän kotona..
      Tai yrittää vaan hankkia vanhemmille apua.
      Kannattaa käydä tällä sivulla : www.tukinet.net

Kestetään yhdessä.

• liian paljon

ehkäisyvalistu ei ole näymmä mennyt perilly, ja nyt siitä saa sitten kantaa heldelmää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2742
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      17
      2291
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      46
      1875
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1163
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1063
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe