1.0 ecoboost

Dieselistä bensaan

Tarkoitus on hankkia Focus 1.0 ecoboost 125 wagon. Voitteko kertoa omia kokemuksianne? Tarkoitus on hankkia Titanium varustettu auto xenon valoilla. Volvossa on xenonin lisäksi halogeeni valot kun pitkät palaavat. Onko Focuksessa samalla tavalla? Xenonit kun valaisevat tosi hyvin... Tiettyyn matkan verran, usein n.150 m.

28

12669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C180 Kompressor

      Pisti silmään sattumalta jakohihnan vaihdon hinnat
      1.0: 774€
      1.6: 346€

      • ......

        1.0 vaihtoväli on 250.000 km! Sitä paitsi 346 euroa on tosi vähän. Esim Polo 1.4 tdi vaihto on myös yli 700 euroa vW Centerissä.


      • 1.0l Ecoboostin jakohihnan vaihtoväli on 250tkm.
        Ei välttämättä ihan heti tule ajankohtaiseksi.


      • köfffff

        paljon maksaa c180 kompresoriin. maltaita . haaaaaaaaaaaaahahaha


      • Nihän se on.

        Niin 1,6 on 160 000km ja kestää hyvin sen, kun ite jaoin 182t alkuperäisellä.


      • Anonyymi

        Minulla on 2017 vuosimallin Focus eco 1.0 ja olen ajanut sillä nyt 160000 km. Käytin auton huollossa ja huoltomies kertoi, että jakohihnan vaihtoväli 240000 km on liian pitkä? Hän sanoikin, että jakohihna kannattaa vaihataa viimeistään seuraavassa huollossa mutta mieluummin jo ennen sitä? Focuksen jakohihna on ”kelluva” ja siksi sen vaihto maksaa 1700 - 2100 euroa huoltopaikasta riippuen. Hän myös lisäsi, että eco Focuksen jakohihnan vaihto on niin ”spesiaalihomma” että se kannattaa ehdottomasti teettää merkkiliikkeessä? Tåmä huoltomies ei työskentele Ford-huollossa.


    • Henry Ford

      1.0:ssa hihna kulkee moottoriöljyn kautta. Ei siis pitäisi ainakaan pöly rapauttaa sitä. Ajettavuuteen, ominaisuuksiin ja kulutukseen olen ollut tyytyväinen.

      Pa-kulutus oli parilla ensimmäisellä tankillisella odottamaani suurempi, sitten se alkoi laskea. Itse olen päässyt noin 6.2 l/100 km kulutuksella, koko vuoden keskiarvoa arvioiden. Mielestäni ajan tavanomaisesti.

      Jos ajaa liikennevirran mukaan rauhallisesti ja varsinkin pitempää matkaa moottori lämpimänä, kulutus voi olla reilu viisi litraa. Pumppaava ajotyyli vie enemmän. Kylmänä aikana lyhyempi ajo vie noin seitsemän litraa satasella.

      • Kulkee hyvin

        Itsellä 2 kk ja 4000 km ajettu focus ecoboost edition 1,0 L125 hv ja Ok, loppuvuodesta tulossa focuksesta face lifti ja jonkinlaisia parannuksia, ei välttämättä ulkonäöllisiä parannuksia jatkaa fiestan keula-lookilla.


    • Titanium 2014

      Sellainen kuva on tullut euorooppalaisista kestotesteistä, että tuo 125hv versio on ehkä hiukan liian tiukalle puristettu. Litraisesta ecoboostista ottaisin itse 100hv version.
      Ja noista valoista: jos otat perus xenonit, pitkät on halogeeneillä. Lisävarusteena Focukseen saatavissa bi-xenoneissa pitkät on samassa polttimossa lyhyiden kanssa, mutta halogeenit tarvitaan edelleen merkkiväläytystä varten, kun xenon polttimot ei oikein kestä sitä.

      • lisää puristusta!!!

        No onneksi kohta on tulossa 140heppanen 1.0Ecoboost!!


      • Titanium2014
        lisää puristusta!!! kirjoitti:

        No onneksi kohta on tulossa 140heppanen 1.0Ecoboost!!

        Sanomasi jäi hiukan epäselväksi... Itse suosinkin 2-4 vuoden ikäisiä käytettyjä, koska lastentaudit on ko. malliversioista jo korjattu ja mahdolliset maanantaikappaleetkin paalattu.


      • lisää puristusta!!! kirjoitti:

        No onneksi kohta on tulossa 140heppanen 1.0Ecoboost!!

        Saa niitä heppoja hetikin uudella moottorin ohjaus softalla.


      • Nihän se on

        Kestää 1,6 ecoboost ralleissa 370Hp tehon.


    • köffffffffff

      Juuu...eköbötsit hirnuu, ku hevoset.. ainaskin kun palaa...

      hahhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      • köffffffffff

        ai niin oon vajukki!½


      • Autoilija6
        köffffffffff kirjoitti:

        ai niin oon vajukki!½

        Jospa köffffff opettelisi lukemaan.
        Aloittaja kyseli käyttäjien kokemuksia.
        Sinulla kun ei ole mitään kokemusta uusista fordeista.
        Jos on joskus omistanut vanhan monskun niin se ei tee uusien asiantuntijaksi.
        Ottaisit lääkkeesi ja alkaisit elämään omaa elämää.
        Täällä harva jää kaipaamaan typeriä kommenttejasi.


    • Meillä on ollut vuodesta 2013 Focus 1.0 125 hv moottorilla. Todella positiivinen yllätys tuo moottori. Hyvin vääntää, pieni ruokainen... ympärivuoden kulutus on ollut 5,9 litraa sekalaisella ajolla. Nyt mittarissa 40000 km. Hyvin on pelannut. Huollot melko edullisia. Rengaspaine varoitin on muutaman kerran hälyytellyt. Siitä olen huomauttanut Wetterille. Ei ole löytäneet siitä vikaa. :/

      • Hyvin pelittää

        Rengaspainehälyytin hälyttää varmaan siksi että rengaspaineissa on "vikaa". Vai onko se hälyttänyt uudelleen kuittaamisen jälkeen, vaikka renkaita ei ole vaihdettu, eikä rengaspaineet ole muuttuneet? Järjestelmähän ei mittaa renkaan painetta, vaan seuraa pyörien pyörimisnopeuksia.

        Meillä kans hälytti kerran ja silloin yksi rengas olis vähän vajaa, eli toimii.

        Tosi tyytäväisiä on oltu. Auto 2,5 vuotta ja 30 tonnia.


      • Hyvin pelittää kirjoitti:

        Rengaspainehälyytin hälyttää varmaan siksi että rengaspaineissa on "vikaa". Vai onko se hälyttänyt uudelleen kuittaamisen jälkeen, vaikka renkaita ei ole vaihdettu, eikä rengaspaineet ole muuttuneet? Järjestelmähän ei mittaa renkaan painetta, vaan seuraa pyörien pyörimisnopeuksia.

        Meillä kans hälytti kerran ja silloin yksi rengas olis vähän vajaa, eli toimii.

        Tosi tyytäväisiä on oltu. Auto 2,5 vuotta ja 30 tonnia.

        On hälyytellyt kuittaamisen jälkeenkin ja olen tarkistanut rengaspaineetkin. Huollosta neuvottiin että käyttää akkunapaa irti ja siten nollaa tiedostoa...olen tehnyt niinkin. Hyvä varuste tuo rengaspaine hälyytin mutta nyt on vähän luotto siihen mennyt. Talvi varsinkin oli viimevuonna hankala sen suhteen. Loskakelit varsinkin. Kerran hälyyttänyt oikeasti kun renkaaseen oli mennyt ruuvi. Vuoto oli pientä enkä varmaan olis heti sitä huomannut.


    • Sitikkamies-

      Tulipa tilattua juurikin kyseinen peli, Titanium-varusteilla, business-packilla ja ratinlämmityksellä. Takuu 5v. Halavalla lähti, sain tingattua listahinnasta 10%, kaupanpäällisiksi tulleen lisätakuun lisäksi. Huhtikuulla toimitus näillä näkymin, sittenpä tuon näkee millasia kokemuksia alkaa kertymään. Vakuuttava oli ainakin koeajoyksilö kaikin puolin.

    • Puuta_kopputtaen

      Itsellä 2014 toukokuussa hankittu eco boost edition 1.0 125 hv hatchback, nyt ajettu 16 tkm ilman mitään vikaa. Toukokuusa 2015 tulossa vuosihuolto 264 € ja 354 €:lla 2 vuotta lisätakuuta jos haluaa, yhteensä 5 vuotta, joka siirtyy myytäessä uudelle omistajalle.

      • hyväsysteemi

        Tuo takuun jatkaminen kyllä kannattaa..Siitä on turvaa itselle tai hyötyä vaihtaessa!!


    • Lennokkimies

      Ihan siisti auto, kulkupuolikin kunnossa minimoottorista huolimatta. Aika laadukas vaikutelma sisältä, samoin melut on vaimennettu kunnolla. Mutta tuo moottori: Kokemukseni perusteella 2-litrainen Mazda 6 vaparikoneella kuluttaa vähemmän, ja sen kestävyyteenkin luottaisin enemmän. Että kauppaan jää voortti.

    • Turbon voima jyrää noinkin pikku mosassa!

    • Anonyymi

      1.0 aan maksoi reilusti tonnin jakiksen vaihto

      • Anonyymi

        Näitä ei olekaan tarkoitettu vaihdettavaksi vaan auto olisi muissa maissa jo kauan sitten ollut muussa muodossa kuten pesukoneena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä ei olekaan tarkoitettu vaihdettavaksi vaan auto olisi muissa maissa jo kauan sitten ollut muussa muodossa kuten pesukoneena.

        Kuulostaa aika hankalalta käyttää Focusta pesukoneena. Ehkä niissä muissa maissa on sen verran suuremmat kylppärit tai kodinhoitohuoneet että niihin mahtuu Focus pesukoneeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa aika hankalalta käyttää Focusta pesukoneena. Ehkä niissä muissa maissa on sen verran suuremmat kylppärit tai kodinhoitohuoneet että niihin mahtuu Focus pesukoneeksi.

        HAHA. Vitsimies olet. Voi noista tonnikalapurkkejakin tehdä. Ei kai noissa muovia vielä liikaa ole?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe