Suhtautuminen?

Lumienkeli22

Mä innostuin nyt kyselemään, johtuu varmaan tästä murkkuikäisen kyselyiästä (kun kuulema sellaisia olemme, edellä olevan kirjoituksen mukaan) =)..

Kertokaahan, siskot, miten ovat sisaruksenne ja vanhempanne suhtautuneet seksuaaliseen suuntautumiseenne?

Niin ja onko siskojen ja veljien suhtautumisessa ollut eroa?

10

2333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lumienkeli22

että omat vanhempani eivät ikinä hyväksyisi samasta sukupuolesta pitävää lasta.. Olisi kuulema liian suuri "tahra" korkeaan imagoon..

• Battery016

on kaikki suhtautuneet. ei ole ollut ongelmia.

• ongelmalapsi85

Äitini ei hyväksy lesbouttani, ja samalla linjalla on myös veljeni. Mä kuulemma tuhoan perheeni, tarvitsen psykologia ja tietenkin mun pitäis miettiä "mitä muutkin ajattelee". En voi äitini mielestä tulla onnelliseksi naisen kanssa. Mua yritetään kotonani käännyttää heteroks, ja äitini ei puhu mulle ja on muutenkin inhottava, ja veljeni haukkuu huoraksi(!!!) ja uhkailee hakata mut. Siksi olenkin muuttamassa pois.

Onneksi isäni on tässä asiassa poikkeus. Ei se ole mulle sanonut suoraan, että hyväksyy mut, mutta koettaa kuitenkin rauhotella muuta perhettäni.

Kaverit ovat ottaneet mun suuntautumisen tosi hyvin. Vaikka mun kokemukset ei ehkä oo ihan parhaasta päästä, niin oon ehdottomasti sitä mieltä, että kannattaa kertoa lesboudesta lähimmille ihmisille. Ja jos on joku, jota rakastaa kovasti, kaikki on ainakin vähän helpompaa.

• pluttan

Mun vanhemmat suhtautuivat aivan ihanasti. Ainut mistä äitini oli "huolissaan" oli saako se koskaan lapsenlapsia ainut lapsi kun olen.. Isälle en ihan heti uskaltanut kertoa kun silloin ei ollut meillä mitenkään erityisen läheiset välit. Hän ehti kuitenkin kuulla suuntautumisestani muita teitä kuin minulta suoraan ja olikin hieman pettynyt kun en ollut hänelle itse kertonut.. mutta niin tai näin sen keskustelun jälkeen välit paranivatkin meidän välillä..

Eli minulla oli onnea, perheeni/sukuni on ihana!

• Mimmu

äidilleni kerroin,ja erittäin hyvin on suhtautunut vaikka aluksi vei hieman aikaa totuttautua ajatukseen että tytär tykkääkin samaa sukupuolta olevista...
      isälleni kerroin vähän myöhemmin ja hänkin suhtautui loistavasti!
      ystävilleni olen myös kertonut, yksi niistä myös lesbo,ovat myöskin hyväksyneet asian.
      pyrin myös uusillekkin tuttaville olemaan oma itseni,enkä aio salata lesbouttani..
      mut veljeni ja muut sukulaiset eivät vielä tiesä,mut kai ne arvaavat myöhemmin tai sitten pitää jossain vaiheessa kertoa niillekkin. siin ei oo mitään hävettävää.tavallinen asia! nyt ollaan 200-luvulla! =))

• ruostekääpiö

no ihmisiä on mun mielestä tässä suhtautumis asiassa kolmea lajia..
        1. ne ihanat ihmiset jotka oikeasti hyväksyy sen asian ilman ehtoja. esimerkiksi nyt vaikka, että jos koskee tälläisen ihmisen olkapäätä, tämä ei heti ajattele että yrität jotakin. tällaiset ihmiset vain ovat harvassa. itse olen törmännyt kahteen, yhteen ystävääni ja opettajaan joka "vahingossa" sai tietää.
        2. ihmiset jotka sanovat että ei sillä väliä, että he hyväksyvät sen, mutta heidän seurassaa pitää varoa. jos heidän olkapäätään koskettaa, he voivat helposti luulla, että yrität jotakin. näitä on suurin osa.
        3. ihmiset jotka eivät millään hyväksy asiaa. "olet epänormaali", "luonnonoikku", "ei se ole normaalia, eihän eläimetkään".. näihin kuuluu myös pieni osa ihmisistä, kuten oma vanhempani.. he eivät koskaan erityisemmin ole tukeneet tai kannustaneet minua todella missään, joten olen tottunut siihen, että saan hakea tukeni muualta.
        kaikki eivät koulussa asiasta tiedä, mutta olen päättänyt, että kerron jos joku kysyy. se, että olen valmis kertomaan kaikille, ei silti tarkoita sitä, että itse hyväksyisin asian. mutta onneksi minulla on nuo kaksi 1. ihmistyypin ihmiset tukena. ainakin tämän uvoden. peruskoulun jälkeen ei sitten tiedä.
        pärjäilkää.

• Mimmu
        ruostekääpiö kirjoitti:

no ihmisiä on mun mielestä tässä suhtautumis asiassa kolmea lajia..
        1. ne ihanat ihmiset jotka oikeasti hyväksyy sen asian ilman ehtoja. esimerkiksi nyt vaikka, että jos koskee tälläisen ihmisen olkapäätä, tämä ei heti ajattele että yrität jotakin. tällaiset ihmiset vain ovat harvassa. itse olen törmännyt kahteen, yhteen ystävääni ja opettajaan joka "vahingossa" sai tietää.
        2. ihmiset jotka sanovat että ei sillä väliä, että he hyväksyvät sen, mutta heidän seurassaa pitää varoa. jos heidän olkapäätään koskettaa, he voivat helposti luulla, että yrität jotakin. näitä on suurin osa.
        3. ihmiset jotka eivät millään hyväksy asiaa. "olet epänormaali", "luonnonoikku", "ei se ole normaalia, eihän eläimetkään".. näihin kuuluu myös pieni osa ihmisistä, kuten oma vanhempani.. he eivät koskaan erityisemmin ole tukeneet tai kannustaneet minua todella missään, joten olen tottunut siihen, että saan hakea tukeni muualta.
        kaikki eivät koulussa asiasta tiedä, mutta olen päättänyt, että kerron jos joku kysyy. se, että olen valmis kertomaan kaikille, ei silti tarkoita sitä, että itse hyväksyisin asian. mutta onneksi minulla on nuo kaksi 1. ihmistyypin ihmiset tukena. ainakin tämän uvoden. peruskoulun jälkeen ei sitten tiedä.
        pärjäilkää.

kyllä kaverit toisiaan koskettelee toverillisesti,sehän on normaalia.. aika tyhmä täytyy olla jos heti jostain kosketuksesta päättelee "et toi on kiinnostunu musta ku koskee tolleen".. riippuuhan se tilanteest kylläkin..mut,silti....

• *ju88*
        Mimmu kirjoitti:

kyllä kaverit toisiaan koskettelee toverillisesti,sehän on normaalia.. aika tyhmä täytyy olla jos heti jostain kosketuksesta päättelee "et toi on kiinnostunu musta ku koskee tolleen".. riippuuhan se tilanteest kylläkin..mut,silti....

katsos, sehän tässä niitä ystäviä säikyttää, että kun kaveri ei ole hetero.

Oletetaanko että on tyttöjä, joista yksi on lesbo. muut tytöt täysiä heteroita. Jos lesbotyttö esim. koskettaa jonkun heterotytön olkapäätä, he saattavat luulla sen merkitsevän jotakin, esim. pokailua, kun taas jos heterotyttö koskettaa toisensa olkapäätä, niin he tietävät ettei se voi merkitä mitään sellaista, koska heterotyttö ei heidän sukupuoltaan katso.

eli periaatteessa jos olet hetero, ja jätkä josta et pidä yhtään siinä mielessä, tulee lähentelemään sinua, niin heterotytöt ottavat asian hiukan samalla lailla.

tosin, omat kaverini tietävät että olen bi-seksuaali, ja meidän kaveriporukassa on bi-seksuaaleja enemmänkin. Se ei ole ketään haitannut, eikä meitä katsota yhtään sen kummemmin kuin heteroitakaan.
        ja kyllähän kaverit tietävät että en mä niitä yritä pokailla, onhan mulla monia jätkiäkin kavereina eikä ne pelkää että mä yritän pokailla niitä jos pistän käden olkapäälle.

siitä oon ylpee kavereitteni kesken, että kaikki on aika ymmärtäväisiä tollasien asioiden suhteen.

• *ju88*
        *ju88* kirjoitti:

katsos, sehän tässä niitä ystäviä säikyttää, että kun kaveri ei ole hetero.

Oletetaanko että on tyttöjä, joista yksi on lesbo. muut tytöt täysiä heteroita. Jos lesbotyttö esim. koskettaa jonkun heterotytön olkapäätä, he saattavat luulla sen merkitsevän jotakin, esim. pokailua, kun taas jos heterotyttö koskettaa toisensa olkapäätä, niin he tietävät ettei se voi merkitä mitään sellaista, koska heterotyttö ei heidän sukupuoltaan katso.

eli periaatteessa jos olet hetero, ja jätkä josta et pidä yhtään siinä mielessä, tulee lähentelemään sinua, niin heterotytöt ottavat asian hiukan samalla lailla.

tosin, omat kaverini tietävät että olen bi-seksuaali, ja meidän kaveriporukassa on bi-seksuaaleja enemmänkin. Se ei ole ketään haitannut, eikä meitä katsota yhtään sen kummemmin kuin heteroitakaan.
        ja kyllähän kaverit tietävät että en mä niitä yritä pokailla, onhan mulla monia jätkiäkin kavereina eikä ne pelkää että mä yritän pokailla niitä jos pistän käden olkapäälle.

siitä oon ylpee kavereitteni kesken, että kaikki on aika ymmärtäväisiä tollasien asioiden suhteen.

ja bi-seksuaalejakin on enemmän kuin heteroita :P tosin en sitten tiedä onko tämä osan kohdalla jotain "muoti-ilmiötä". Jossain välissähän oli hirveää muotia olla bi-seksuaali.
        Itse olen ainakin bi-seksuaali vain siksi että olen, en siksi että se olisi hienoa. Ole miettinyt, että tulevaisuus naisen kanssa saattaisi olla jopa parempi kuin tulevaisuus miehen kanssa, ja siksi ajatellut sitäkin todennäköisempänä.

mutta joo. vanhemmilleni en ole kertonut tätä. enkä veljilleni. koska en koe että tämä asia kuuluisi heille kovin paljoa.
        äitini kanssa kerran puhuin bi-seksuaalisuudesta, ja hän sanoi että hyväksyy homoseksuaalit sekä heterot, muttei bi-seksuaaleja ja kenties sen vuoksi en ole hänelle kertonutkaan :/

• Ei pääse kirjautumaan:-)

Taaskaan en pääse kirjautumaan, vaikka salasana on ihan oikein. Hohhoijakkaa.

Niin, äitini vietti ensimmäiset kuusi vuotta murjottamalla ja juttelemalla niin uskomattomia, että asiasta tuli jo vitsi ystäväpiirissäni.
      Silloin olin exäni kanssa, joka on hankalin ihminen, johon olen koskaan tutustunut, eikä hänestä kyllä pitänyt kukaan ystävistänikään. Se ei edesauttanut hyväksymisprosessiakaan.

Nykyiseni astuttua kuvioihin vuosikausia sitten äitini lämpeni koko ajatukselle ja alkoi uskoa tyttärensä voivan olla onnellinen ja tasapainoinen ihminen naisenkin kanssa.

Tämä vaati lukuisia puhutteluita äidilleni. Jouduin vääntämään rautalangasta, että ystäväni tietävät, minua ei kiusata asian takia, ja että en ole koskaan kohdannut aktiivista syrjintää.
      Ja että minusta ihan oikeasti tykätään yleensä, menen sitten minne vaan kun olen kiltti ja huomaavainen muita kohtaan. Tämä on rauhoittanut äitini mielen.
      Teki muuten hyvää nähdä elokuva 'The Truth About Jane'. Vasta sen nähtyäni tajusin kuinka voimakkaasti äidit saattavat suojella lapsiaan ja kuinka raskaasti he ottavat 'maailman' uhkana lastaan kohtaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe