Kun ollaan varmaankin puolen vuoden päästä ehkä menossa naimisiin niin pyytäisin pikkuisen kokemuksia jos teillä on. Koirani-keskikokoinen seropi mut tosi kiltti, rauhallinen, oppivainen ja ihana-on mulle maailman tärkein asia ja mä haluisin et ois mukana hääseremoniassa jotenkin. Mieluiten sormuskoirana kun oon nähny sellaisia elokuvissakin joskus ja näytti ihanalta. Siis kantais vihkisormuksen papille korissa suussaan-kyllä se sen tempun puolessa vuodessa oppis varmasti ja kun on muutenkin rauhallinen nin tuskin hermostuis kirkossakaan. Onko jollakin täällä kokemuksia vastaavasta, miten meni, miten kirkon puolelta suhtauduttiin että saiko heti luvan tulla, oppiko nopeesti tempun...kaikkee mahdollista kokemuksia. Kiitos
Sormuskoira
9
1951
Vastaukset
- Taitaa tuo
jotain ameriikan unelmahöttöä. Suomessa tuskin ehdit koiraa viedä kirkon ovesta sisään kun suntio tulee harjan kanssa jaakaamaan sen pois. Unohda se.
Kyllä koirasi varmasti ehtii omat seremoniansa sulle pitämään moneen kertaan. - eläinrakas nainen
Hei,
minusta ei kannata unohtaa tätä, luvan voi saada joistakin kirjoista papilta, jos koira on sisäsiisti, rauhallinen ja hyvätapainen.
Kun olette kouluttaneet sen hyvin viemään sormuksen, ja se ei häiriinny siitä, kun ympärillä on paljon ihmisiä, tai urkujen tai muun musiikin soittoa, niin on mahdollisuus saada lupa tuoda koira kirkkoon ja osaksi seremoniaa, JOS kaikki menee täydellisesti harjoitus-seremonissa.
Sormuksen tuonnin voi muuttaa koiralle helpommaksi jos joku taluttaa sen alttarille, tai että se kantaakin ympärille sidotussa "rusetissa" sormuksia, jos ei opettaminen olekkaan niin helppoa tai erilaiset asiat häiritseväs sitä kirkossa. - häähuntu
Musta tuo kuulostaa ihanalta ja toivon teille onnea ja rohkeutta-varmasti kirkkoonkin saa luvan jos oikean lainen suvaitseva pappi osuu kohdalle ja jos itse on vaan sinnikäs ja jaksaa selittää miten tärkeä ja rakas perheenjäsen koiruli teille on. Toivon todella että teille osuu se suvaitsevainen pappi ja kaikki onnistuu.
- hebe
Kaverini häissä dobermanni kantoi pienessä pajukorissa sormuksen alttarille. Koriin oli tehty pieni samettityyny, johon sormus oli kaiken varalta kiinnitetty hakaneulalla. Olisihan se ikävää, jos sormus kierisi kriittisellä hetkellä johonkin näkymättömiin!
Koira opetettiin ensin ottamaan koria kantokahvasta kiinni. Kori oli juuri sen kokoinen, että kahva sopi kivasti koiran suuhun. Kahvan voi pehmustaa esim kangaspalalla, jos koira ei halua sitä muuten ottaa suuhunsa. Naksuttimen kanssa homma etenee nopeammin, mutta ilmankin pärjää. Kun koira ottaa käskystä korin suuhunsa, harjoitellaan sitä, että se pitää siitä kiinni kunnes saa käskyn irrottaa. Kun tämä sujuu, aletaan harjoitella kävelemistä koria kantaen. Kyseinen dobberi oli hyvin nopeaoppinen ja suoritti tehtävän upeasti.
Pappi suhtautui asiaan positiivisesti jo ensi kysymällä, tietenkin sillä varauksella, että koira oli hyvin käyttäytyvä. Koira oli kenraaliharjoituksissa mukana, ja kaikki sujui moitteetta. Itse häätilaisuudessa tuttava piti koiraa kiinni kirkon ovella, ja merkin saatuaan päästi koiran irti, ja se ravasi kori suussaan parin luokse alttarille. Käskystä koira jäi paikalleen makaamaan (eli muistakaa myös miettiä se, mitä koira tekee sen JÄLKEEN kun on tuonut sormuksen!) Se oli tosi kaunista.- Anonyymi
Hieno järjestely. Toivottavasti aloittaja sai myös toteutettua haaveensa.
- ...................
Ei ole helppo homma koiralle. Tai riippuu paikasta, mutta outo paikka, paljon tuijottavia ihmisiä, pitkä aika odotella Paikallaolossa, jonka tosin voi ratkaista esimerkiksi sillä, että joku muu pitää koiralle seuraa siinä odotellessa. Itse an lähtisi odottamaan/ottamaan riskiä hulabaloosta. Esiintyminen yleensäkkin on koirille usein hankalaa, ja kun kaikkien katseet kohdistuvat siihen, se on oikeasti paineinen paikka otukselle kuin otukselle. Esimerkiksi omani pystyy esiintymään, kun itse keskityn siihen. Mutta jos joutuisin keskittymään muihin asioihin samanaikaisesti, saattaisi käydä huonosti. Ja me olemme kyllä esiintyneet. Kirkossa vaan ei paljon pysty harjoittelemaan etukäteen. Vähintäänkin sillä olisi takuulla oma boksinsa mukana jossain siellä, johon se voisi mennä oman suorituksensa jälkeen rentoutumaan. Paikkamakuuharjoituksenakin joo, olisi ihan hyvä, mutta kestoltaan kyllä sitä luokkaa, että en lähtisi odottelemaan hankaluuksia. Vaikka se osaakin sen noin normaalissta tilanteessa. Sitten vielä se, että jos koira on kovin herkkä ohjaajansa mielentiloja lukemaan, niin siellä alttarilla se hyvinkin voi lukea jännityksen sinusta, ja se vaikuttaa myöskin toimintakykyyn. Hyvin monilla näin on. JOnka vuoksi esimerkiksi kisatilanteita pitää myös harjoitella ennen kisoja ;D
Itse korin kantaminen on oikeasti se helpoin osuus opettaa ja koiran oppia. Mutta se, että pystyykö se toimimaan tuollaisessa ympäristössä, onkin kysymysmerkki. Ja sitten on kohteliasta miettiä myös mahdollisten allergikkovieraiden kohtaa. - 77777777
Jos kirkossa on koiran hankala toimia tai kirkkoon ei mielellään koiraa oteta, oletko ajatellut, että jos häät olisivät kesällä. Vihkiminen voisi tapahtua muualla kuin kirkossa, vaikka ulkosalla.
- Anonyymi
No voi hyvä ihme... ei kirkkoihin mitään koiria saa roudata. Ihan pikkuisen pitää olla älliä päässä.
Koira kirkossa on yhtä onneton ajatus, kuin viskoa kirkon mattoihin jotain kukkien terälehtiä sotkettavaksi.
Kyllä naimisiin meno pitää näköjään olla hyvin omanapaista, ja pitää saada tehdä ihan mitä tahansa.- Anonyymi
Miks muka ei vois kirkkoo koiria roudata?.. Mun koissuli on ainaki mulle 1000 kertaa tärkeempi ja rakkaampi ja viisaampi kun ykskään ihminen. Voisin mä kirkossaki käydä jos saisin koirukan ottaa mukaa. Hän osaa käyttäytyäki 1000 kertaa hienommin kun ykskää ihminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289