Ensin sanon kirjakielellä ja sen jälkeen meidän murteella. (Tämä rivi kirjakieltä)
En minä tiedä - Emmätiiä
Onko tuo - Onks toi
Minä olen kaupungilla - Mä oon kappel
Miksi tuolla ei ole vaatteita? - Miks tol ei oo vaatteit?
Minä rakastan sinua - Mä rakastan sua
Lukisitko tuon - Lukisiksä ton
Minä asun Suomessa - Mä asun Suames
Eikö sillä ole sitä? - Eiksil oo sitä?
Arvatkaa mistäpäin?
kukarvaa
7
1478
Vastaukset
- Raumalaine
Pori/rauma
- jeba-bebah
Jostai Pohjanmaalt
- (Kai?)sivistynyt.
Kemi-Tornio korkeudella, ihan vähän ylempänä. Ruotsin puolella meänkieli on yhellä paikkakunnalla käytös ku Suomessa ei saa oikeuksia sil. En muista nimeä mutta sil o meänkieliset sivut kunnansivuilla !
- blaahx
Turku
- Mää mää täällä
Tossa oli pari samaa kuin täällä Keski-Suomessa kuten :
Onks toi
Eiksil oo sitä?
Ja pari samantapaista johon täällä vain lisätään vielä yksi ä kuten:
Emmätiiä = emmäätiiä
Mä rakastan sua = mää rakastan sua
Lukisiksä ton = lukitsää ton
Veikkaan että jostain Porin suunnalta. - mur3
no ei todellakaan ainakaan lapista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja
Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve173000Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U471989Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa
Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..1761838SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918
kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,1021772Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin821483- 711026
Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?
Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä200978Martina Aitolehti murtui Erikoisjoukoissa Matias Petäistön käsittelyssä - Tästä oli kyse
Yksi Erikoisjoukot-kauden julkkiskisaajista on yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti. Aitolehti on pärjän11948- 18854
- 58850