Panasonic 9 invertterimallin ulkoyksikön lamellit jäätyvät tukkoon vaikka koneessa piti olla lämmitysvastus sulatusta varten. Lamellit jäätyvät niin pahasti että ilmaa ei mene yhtään läpi. Onko muilla vastaavaa ongelmaa?
ilp ulkoyksikkö jäätyy tukkoon
7
2034
Vastaukset
- Jussi
Ei se lämmitin mielestäni lamelleja lämmitä, koska se on asennettu ulkoyksikön pohjalle. Ymmärtääkseni sen lämmittimen tarkoitus on pitää pohjalla ja siellä oleva reikä sulana, jotta vesi pääsee valumaan laitteesta ulos. En ole kuullutkaan, että itse lamellit jäätyisi. Itselläni sama laite ollut vajaan vuoden, eikä tuollaisia ongelmia ole ollut. En ole kyllä asiantuntija. Kannattaa soittaa alan liikkeeseen ja kysyä sieltä neuvoa.
- Jasu
Niin otsikko kertoo mitä olen mieltä Panasonicista,Olen kuullut et tuota 9.malliakin on valmistettu kolmea eri tyyppiä, ja huonoimmat mallit on tehty Kiinassa. Tämän tiedon sain eräältä urakoitsijalta joka tekee työkseen niiden asennuksia. Hänellä itsellään oli myös näitä Kiinalaisia Panasoniceja, jotka eivät maksa kuin ~400-~500e/kpl. asennus. JA NÄMÄ KIINAN PUMPUT OVAT JUURI NÄITÄ JOTKA JÄÄTYVÄT TAATUSTI!!
Panasonicilla on tunnetusti ollut hyvä maine, mutta pelkäämpä että nämä halpatuontiversiot romuttaa koko laitteen maineen. Tarkista siis missä maassa pumppu on tehty ja onko siinä talvikäyttöautomatiikkaa, joka sisältää lauhduttimen puhaltimen nopeuden säädön, jonka puuttuminen voi aiheuttaa jäätymistä. - sulatus
Itselläni ulkoyksikön alkaessa huurtua, laite automaattisesti sulattaa itsensä. Muuttaako se lämmityskiertoja jotenkin, sitä en tiedä, mutta nopeasti sulaa.
Ja sitä olen ihmetellyt mistä se tietää koska on tarpeeksi paljon jäässä, että täyttyy alkaa sulattaa, mutta hyvin tuntuu tietävän.
Laite ei kyllä ole Panasonic.- Osku
Mielestäni Kaukomarkkinat ja muiden maahantuojien Panat, on valmistettu Malesiassa !
Katso ulkoyksikön tyyppikilvestä ?
Todellakin Panat, ja itselläni on Sharp, pitää sisällään nerokkaan piirikortin joka haistelee koska on tarve sulattaa huurtunut ulkoyksikön kennosto !
Panassa ja monessa muussa on vastuskaapeli joka näkyy kun katson ulkoyksikön pohjan keskellä olevasta vesireijästä, minulla Sharpissa on sulatuskaasu !
Molemmat toimivat moitteettomasti !
Kompressoreilla on 5 v takuu, muilla laitteilla yl. 2 v, ota vaan yhteyttä myyjään ! - ???
Osku kirjoitti:
Mielestäni Kaukomarkkinat ja muiden maahantuojien Panat, on valmistettu Malesiassa !
Katso ulkoyksikön tyyppikilvestä ?
Todellakin Panat, ja itselläni on Sharp, pitää sisällään nerokkaan piirikortin joka haistelee koska on tarve sulattaa huurtunut ulkoyksikön kennosto !
Panassa ja monessa muussa on vastuskaapeli joka näkyy kun katson ulkoyksikön pohjan keskellä olevasta vesireijästä, minulla Sharpissa on sulatuskaasu !
Molemmat toimivat moitteettomasti !
Kompressoreilla on 5 v takuu, muilla laitteilla yl. 2 v, ota vaan yhteyttä myyjään !Joo kyllä tuo minun pumppu on tehty malesiassa. Laitteen asentaja sanoi että se sulattaa itsensä aina termostaatin katkaistaessa lämmityksen. Epäili
häiriön johtuneen suuresta ulkoilman kosteudesta ja kovasta lämmöntarpeesta talossa. Nyt on vähän pakkasta ja kenno on ihan huurteeton. Sulatus tosiaan tapahtuu niin että laite vaihtaa kierron niin että kylmäaine sulattaa kennon jään. Yhdessä koneessa oli ollut sama oire joka ei toistunut. Katsotaan miten käy! - Ilmari
??? kirjoitti:
Joo kyllä tuo minun pumppu on tehty malesiassa. Laitteen asentaja sanoi että se sulattaa itsensä aina termostaatin katkaistaessa lämmityksen. Epäili
häiriön johtuneen suuresta ulkoilman kosteudesta ja kovasta lämmöntarpeesta talossa. Nyt on vähän pakkasta ja kenno on ihan huurteeton. Sulatus tosiaan tapahtuu niin että laite vaihtaa kierron niin että kylmäaine sulattaa kennon jään. Yhdessä koneessa oli ollut sama oire joka ei toistunut. Katsotaan miten käy!Jäätä muodostuu eniten kosteilla ilmoilla. Juuri tuossa nollan vaiheilla ja pikkupakkasilla.
Tämä on oma kokemukseni.
Laite sulattaa ulkoyksikön kääntämällä kierron ns. jäähdytykselle, jolloin ulkoyksikkö rupeaa lämpenemään. Tällöin laite ts. hukkaa lämmön kokonaan ulos --> lämpökerroin on nollassa.
Laite saa tiedon parilta eri termostaatilta (neste ja puhallusilma), joita se vertailee. Ja käynnistää sulatustoiminnon niiden perusteella.
- Ilmari
Ota kaikki mahdolliset kumitulpat pois ulkoyksikön pohjasta, jolloin sulatusvaiheessa sulava jää pääsee esteettomästi pois ulkoyksikön kuoren sisältä.
Itse tein Samsungissani näin ja kahden ongelmavuoden jälkeen ei ole 3 vuoteen ollut jäätymisen kanssa ongelmia.
Jos ei ole reikiä pohjassa, poraa varovasti riittävän suuria reikiä. Liika reiistä ei mielestäni ole mitään haittaa, vaikka tekisi muutaman suuremmankin holen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3175593- 745119
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484196- 523871
- 433524
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1173211Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv913087- 432219
- 492148
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272108