Ilmainen orjatyö

Olen 35 vuotias mieshenkilö joka joutui viime syksynä TE-toimiston kusettamana uravalmennuskurssille. Minulle sanottiin TE-toimistossa ettei kurssi kestä kuin noin kuukauden ja pari tuntia parina päivänä viikossa, kysyin heti kuuluuko kyseiseen kurssiin mitään työssäoppimista ja sanottiin että ei kuulu. Noh parin viikon päästä tulee lappu jossa lukee että tervetuloa uravalmennuskurssille, kurssi kestää noin 3kk johon kuuluu lähes kaksi kuukautta työssäoppimista. Aloitin syksyllä kyseisen kurssin ja kerkesin istua kuin noiduttuna kuuntelemassa täyttä paskanjauhantaa 3 päivää kunnes minut kutsuttiin lyhyeen työsuhteeseen. Kun työ päättyi viikon päästä huomasin jalkojeni turvonneen aivan helvetisti enkä kärsinyt kävellä. Viikko sairaslomaa, TE-toimisto vaan ilmoittaa iloisesti sen jälkeen että eipä hätää sama kurssi alkaa keväällä uudestaan. Uudesta kurssista tuli iloinen lappu jossa moisen kerrotaan kestävän noin 3,5 kuukautta. No ei kai siinä muu auttanut kuin karenssin uhalla lähteä kuuntelemaan täyttä paskanjauhantaa jossa myöskin cv-netin tekoa ja muuta jotka minulla jo oli valmiiksi tehtynä ajat sitten. Sittenpä alkaa ah niin ihana työssäoppiminen eli orjatyö. Meikä koettaa kiinteistönhuoltajan työtä joka sisältää jos jonkinmoista kiipelyä ja muuta kivaa. Työkokeilun järjestäjä raaskii antaa peräti yhdet hansikkaat kun pari päivää ruinaan, kuukauden aikana menee useammat verkkarit ja takit sekä paidat pilalle repeämällä ja maaliin sotkeutumalla. Itse on ostettava kaupasta virvoitusjuomat ja muut. Jalat turvoksissa teen töitä tuolla 9€/päivä ja lekurit ei vikaa löydä. Vaihdan sitten työkokeilupaikkaa kauppaan eikä jalat kestä sielläkään kävelyä. Kyselen nyt muilta onko minkälaisia kokemuksia kun edellisen kurssin jälkeen tuli saman verran veromätkyjä kuin oli se ylläpitokorvaus ja TE-toimistolle ei kelpaa lausunto jossa lukee ettei kyseinen henkilö voi tehdä terveytensä vuoksi kyseistä työtä, vaan TE-toimisto vaatii lausuntoa jossa lukee että mitä voin tehdä. Perkeleen orjatyöt, kun itse on kaikki työvaatteet, virvokkeet, terkkarimaksut ja matkakulut itse maksettava ja sitten verottaja kostaa seuraavana vuonna veromätkyillä.

2

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JakkeBoy

      Oletko läski kun jalat ei kestä normaalia kävelemistä?

    • kohtuusnyt

      Mitä se haittaa, jos on jalat turvoksissa, kun vikaa ei kuitenkaan löydy? Jokaisella jalat turpoaa päivän mittaan. Litki vähemmän virvokkeita! Ne turvottavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe