Kreikan kävijä

Anatzu

Täytyyy sanoa että Kreikka on ollut matkakohteista yksi joka on yllättänyt positiivisesti minut, siis olen käynyt Santorinilla (2000) ja viimetteeksi Rodoksella (2013). Yleisilmapiiri Kreikassa on rento ja ystävällinen, joka on minua miellyttänyt, joskus salaa kaipaisin/toivoisin Suomeen kreikkalaista vieraanvaraisuutta. Muutenkin mielikuvani Välimeren maista on positiivinen. Italiassa en ole käynyt vielä, enkä tiedä tulenko koskaan käymään, mutta Italian ruokakulttuuriin olen toki saanut tutustua täällä Suomessa, onhan pizzerioita ollut jo 70-luvulta lähtien, ja pastaruoat ovatkin lasten suosiossa täällä Suomessa.

Lähtisin milloin vain uudestaan Kreikkaan, mutta sitä ennen tulisi kartuttaa matkakassaa, itselläni hupeni rahat Rodokselle, mutta jo se ilmapiiri paikan päällä sai minut hyvälle tuulelle, ja suosittelen lämpimästi Mareblue Cosmopolitan hotellia jossa yövyin matkaseurueeni kanssa. Harmikseni en päässyt/kerennyt käymään Rodoksen akvaariossa, perhoslaaksossa, Symin saarella ja Lindoksella. Vielä palatakseni Santoriniin, palaan nykyisin unissani Santorinin taianomaiseen saareen, jossa sain vierailla v. 2000. Ne kaikki valkoiset ja siniset talot siellä kukkulalla... voi sitä kauneutta, ja Oian kylästä näki silmiä hivelevän auringonlaskun. Kummallakin saarella pääsin tutustumaan antiikin nähtävyyksiin, niin Santorinilla kuin Rodoksella, ja se paikallinen ruoka, pesee mennentullen skandinaavisen ruokakultturin.

Ei muuta kuin Kreikkaan, kaikki matkalle lähtijät,
tulette yllättymään positiivisesti :)
''apó tin Elláda me agápi - Kreikasta rakkaudella''.

7

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotestia

      Lähes viidessäkymmenessä Kreikan paikassa käynyt, mutta myös muu maailma on tuttu.
      Ei kannata jumittua yhteen maahan.
      Osa tekstistä oli mainosta....

    • saksaranska...

      Kovinpa on laiha matkailukokemus, jos Euroopassakin on mielestäsi vain muutama maa....

      • 765432

        Muutama maa, jota voi kauneudessa verrata Kreikan maisemiin..tätä varmaan aloittaja tarkoitti. Olen samaa mieltä, että Kreikassa on todella upeat maisemat, vaikka olen paljon muuallakin reissannut. Miksi pitää aina provosoitua, jos joku haluaa kertoa matkakokemuksistaan? Kateutta?


      • Reppumatkaaja.
        765432 kirjoitti:

        Muutama maa, jota voi kauneudessa verrata Kreikan maisemiin..tätä varmaan aloittaja tarkoitti. Olen samaa mieltä, että Kreikassa on todella upeat maisemat, vaikka olen paljon muuallakin reissannut. Miksi pitää aina provosoitua, jos joku haluaa kertoa matkakokemuksistaan? Kateutta?

        Kymmeniä kertoja olen käynyt Kreikassa reissuilla. Jo pitkään omatoimisesti, koska koen että vain siten kuljen hieman tavaomaisia turistilaumoja vältellen. Kreikan saaristossa on lukuisa määrä ihania hieman hiljaisempia saaria, joihin mennäkseen pitää nähdä vaivaa. Eli lentää Ateenaan ja sieltä sitten paatilla tai parilla määränpäähän.

        Mutta onhan Euroopassa muutakin. Vaikka Sloveniaa, Kroatiaa ja Bosnia-Herzegovinaa, Montenegroa, siis näitä entisiä Jugoslavian maita. Varsin upeita ja erittäin edullisia reppumatkaajalle. Albania, ystävällisimmät ihmiset, joita reissuillani olen kohdannut ja upeita rantoja, joita ei ole vielä rakennettu täyteen hotelleja. Yllätyksiä löytyy aina vaan lisää täältäkin. Vaikkapa tupo Bosnia. Se tuo lähinnä ihmisten mieleen surullisia muistoja. Toukokuussa ajelin sielläkin muutaman päivän ja vasta jälkeenpäin aloin miettimään miten eksoottiselta maa tuntuikaan - oikeastaan harmitti, että en ollut aiemmin edes maata noteerannut!

        Kreikkalainen rentous noista kuitenkin puuttuu. Ei istuta ravintoloissa iltamyöhään syömässä kissan tuijotellessa anovasti eikä jostain suunnattoman upealta Kroatian rannikolta usein löydykään hiekkarantoja vaan pikkukiveä, kivikkoa ja laitureita uimista varten. Ei pala jalkapohjat tulisella hiekalla. Pikemminkin saattaa merisiili vaania isomman kiven kyljessä ...

        Pakko päästä Kreikkaan taas syksyllä - ei auta mikään!


      • mieli pide
        765432 kirjoitti:

        Muutama maa, jota voi kauneudessa verrata Kreikan maisemiin..tätä varmaan aloittaja tarkoitti. Olen samaa mieltä, että Kreikassa on todella upeat maisemat, vaikka olen paljon muuallakin reissannut. Miksi pitää aina provosoitua, jos joku haluaa kertoa matkakokemuksistaan? Kateutta?

        minä en kadehti ketään, olen matkustellut sen verran paljon.
        Kukaan ei provosoidu aloituksesta, mutta aloittaja olisi voinut
        kirjoittaa vähän selkeämmin.
        Jos ei ole juuri muualla käynyt kun pari kertaa Kreikassa, ei voi tuomita muita maita.


      • näin luen
        mieli pide kirjoitti:

        minä en kadehti ketään, olen matkustellut sen verran paljon.
        Kukaan ei provosoidu aloituksesta, mutta aloittaja olisi voinut
        kirjoittaa vähän selkeämmin.
        Jos ei ole juuri muualla käynyt kun pari kertaa Kreikassa, ei voi tuomita muita maita.

        Ihan ensimmäisestä lauseesta käy ilmi, että aloittaja on matkustanut muissakin maissa, hän ei vain nimeä niitä.


    • Elämä lyhyt

      Mistähän noita sikiää.
      Matkaajia, jotka käy missä "kukaan" ei ole käynyt.
      Kuinka hienoa on kun Minä menin sinne ja torvean sen täällä kaikellekansalle.
      Matkustetaan maat ja mannut, kerätään pisteitä käymällä mahdollisimman useassa maassa.
      Kun kukaan ei huomaa eikä välitä, niin täällä ollaan niin edistyksellisiä ja kultturellia maailmanmatkaajia.
      Kun löytää paikan jossa viihtyy, miksi pitää lähteä merta edemmas kalaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe