Hämäläiset, pysykää siellä missä olette

älä muuta

älkää muuttako pois alueeltanne.

Olette niin vastenmielisiä jatkuvia riitelijöitä, ettei teitä kaivata muualla.
Rääkykää toisillenne siellä missä olette.

Teillä on siellä ihan oma uniikki riitelykuttuuri.

ps. vieläkö Lahdessa kävellään kaduillakin tappituntumalla? Niin oli vielä muutama vuosi sitten. Yksi ihan outo piirre. Jos kävelee Lahden keskustassa, niin kuulet kohta kuinka joku kiihdyttää perään ja tulee kävelemään tismalleen tasatahtia huohottaen niskaan. Jos pysähdyt (vaikka katsomaan kelloa) niin se perässähiihtäjä törmää (ei jarrutusväliä) ja huutaa kirouksia.

Sama tapahtuu jopa autoilla - parkkipaikoillakin.

Huomaako hämäläinen itse tätä? Ja pidätkö riitelystä?

3

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerrataan taas

No ni, väliaika katsanto.

Katsokaa palstan aloituksia ja miettikää onko paikallisilla mitään hyvää sanottavaa.
      Ne ajattelee sitä mitä kirjoittaa.

Päijät-hämäläiset osaa vihata sujuvasti. Opetetaanko se jo kotona?
      Että kaikki muuta on paskoja? Ja ajatteleeko hämäläinen niin myös itsestään?

Vai oletteko te mielestänne maailman parhaita ja kaikki muut on huonoja?
      Mistä se hyvyys myodostuu?

• The hämäläinen

"Jos kävelee Lahden keskustassa, niin kuulet kohta kuinka joku kiihdyttää perään " Ilmeisesti sekotat heimon hämäläisiin?

• mikä heimo?

Et siis ole koskaan kävellyt Lahden keskustassa?

Kuka siellä sitten roikkuu perässä kiinni ellei lahtelainen?
        Ja joka stanan kerta.

Olen siis nainen ja olen saanut siellä perääni ihan kaikenikäisiä miehiä ja naisia. Ei se ole minussa vaan paikallinen tapa.

Pysähdy keskustassa ja katso ympärillesi miten paikalliset liikkuvat.
        Olen kysynyt tätä paikallisilta ja sain heiltä mielenkiintoisia vastauksia - osa suuttui kuin kehtasin arvostella sitä tapaa.

Ennen vanhaan hämäläisiä sanottiin " vain" hitaiksi, nyt se on jotain ihan muuta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014071318485654_uu.shtml

Kyse on siitä, että nauttiiko hämäläinen siitä tappelemiseta ja muuttavatko he tapaansa perässähiihtäjänä jos siitä huomauttaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      139
      6631
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      583
      2386
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      46
      1660
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1371
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      89
      1222
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1055
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      66
      1048
    8. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1042
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1029
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      63
      956
    Aihe