Lennosta saa ampua, mutta saako uivan sorsan ampua? Tilanne on harvinainen täällä rannikolla, mutta jos sellainen tulisi eteen?
Saako sorsan ampua veteen
23
5546
Vastaukset
- Saa ampua!
En ole koskaan kuullut, ettei saa ampua. Luultavasti et ole suorittanut metsästyskokeen.
- ....
kehtaatki kysyä!
- hunter89
Olen ampunut 9 vesilintua kahden vuoden aikana (tavin, haapanan, 2 jouhisorsaa, 4 heinäsorsaa ja nokikanan), joista vain yhden olen ampunut lentoon ja se oli heinäsorsa. Kaikki muut kahdeksan olen ampunut veteen. Eli vastaus on, että saa.
...saa myös ampua kuville ja haukkuun.
- jopi30
linnustuksessa veteen/ilmaan kyllä ja paisti talteen.
- gfdgdftut
mitä kysymyksiä... tottakai saa
- Anne_
....kovin on pitkä tulpanjohto pojilla! Kaheksan vuotta kesti antaa vastaus;-)
- tunnen lait
veteen -ilmaan [jos osaat] - kuivalle maalle-märälle maalle..ja vaikka toinen jalka olisi vielä vedessä ja toinen jo ilmassa..silloinkin saa kajahuttaa..
- jhgfhgv
niinja anteeksi jäätikollekin suapi pamahuttaa..
- vetteraani
Ei saa.
Ainoastaan maalle johon sen voi ajaa koiran avulla. - Anonyymi
Se on tosiraukkamaista ampua vesilinuntu veteen, siinä ei ole mitäänjärkeä. Ajatelkaa ajatelkkaa asiaa näin, ei hirveäkään saa ampua tielle
- Anonyymi
Trolli taas täällä vauhdissa. Näytä minulle se lakipykälä missä Kielletään hirven ampuminen tielle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trolli taas täällä vauhdissa. Näytä minulle se lakipykälä missä Kielletään hirven ampuminen tielle?
Hirven ampuminen yleiselle tielle on kielletty .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos koko maa peitettäisiin asvaltilla niin loppuisi hirvenmetsästys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleiselle tielle et saa ampua mitään, mutta yksityistielle saa paitsi kanalintuja. Palstatrollaajallekin tiedoksi
- Anonyymi
Saa jos hirvikiääri.
- Anonyymi
Sorsaa ei saa ampua veteen jos sorsalla on "RÄPYLÄT" ylhäällä.
Kyseessä saattaa olla rannikko Joutsen. - Anonyymi
muistan: ennenaikaan veteen ampuminen oli kiellettyä ainakin vesilintuja
muuten: olla 2000 € kivääri, siihen 1000 € kiikari , metsälintu puun oksalla runsaan 100 metrin päässä: EI siinä linnulla ole mitään mahdollisuutta elää. Eikä ampujalla tarvita oikeita metsästäjän taitoja. Mielestäni tällainen metsästäminen on täysin vastuutonta.- Anonyymi
Menehän taas takaisin sinne Metsästyksen vastustajat osastollesi, sinua kaivataan jo siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menehän taas takaisin sinne Metsästyksen vastustajat osastollesi, sinua kaivataan jo siellä.
Ei se viitsi sinne mennä, kun joutuisi pitämään yksin monologejaan. Siksi trollaa täällä.🤣
- Anonyymi
Vesilintuja ei saa ampua veteen eikä ilmalintuja ilmaan eikä maalintuja maahan.
Kaikki muu on sallittua. - Anonyymi
Ei saa ampua veteen koska se uppoaa kun siihen tulee reikiä , olen metsästänyt yli 30v ja aina ampunut rannalle.
- Anonyymi
Minäkin olen aina ampunut rannalle oli siellä lintuja tai ei.
- Anonyymi
Uivaa sorsaa ei pidä ampua koska saattaa ampua helpommin ohi kuin jos ampuisi paikallaan olevaa sorsaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1627176
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264138- 473497
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1473190- 512926
- 452325
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262316Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2732029Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551985- 291886