Saako sorsan ampua veteen

Anne_

Lennosta saa ampua, mutta saako uivan sorsan ampua? Tilanne on harvinainen täällä rannikolla, mutta jos sellainen tulisi eteen?

23

5485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saa ampua!

En ole koskaan kuullut, ettei saa ampua. Luultavasti et ole suorittanut metsästyskokeen.

• ....

kehtaatki kysyä!

• hunter89

Olen ampunut 9 vesilintua kahden vuoden aikana (tavin, haapanan, 2 jouhisorsaa, 4 heinäsorsaa ja nokikanan), joista vain yhden olen ampunut lentoon ja se oli heinäsorsa. Kaikki muut kahdeksan olen ampunut veteen. Eli vastaus on, että saa.

...saa myös ampua kuville ja haukkuun.

• jopi30

linnustuksessa veteen/ilmaan kyllä ja paisti talteen.

• gfdgdftut

mitä kysymyksiä... tottakai saa

• Anne_

....kovin on pitkä tulpanjohto pojilla! Kaheksan vuotta kesti antaa vastaus;-)

• tunnen lait

veteen -ilmaan [jos osaat] - kuivalle maalle-märälle maalle..ja vaikka toinen jalka olisi vielä vedessä ja toinen jo ilmassa..silloinkin saa kajahuttaa..

• jhgfhgv

niinja anteeksi jäätikollekin suapi pamahuttaa..

• vetteraani

Ei saa.
      Ainoastaan maalle johon sen voi ajaa koiran avulla.

• Anonyymi

Se on tosiraukkamaista ampua vesilinuntu veteen, siinä ei ole mitäänjärkeä. Ajatelkaa ajatelkkaa asiaa näin, ei hirveäkään saa ampua tielle

• Anonyymi

Trolli taas täällä vauhdissa. Näytä minulle se lakipykälä missä Kielletään hirven ampuminen tielle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trolli taas täällä vauhdissa. Näytä minulle se lakipykälä missä Kielletään hirven ampuminen tielle?

Hirven ampuminen yleiselle tielle on kielletty .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos koko maa peitettäisiin asvaltilla niin loppuisi hirvenmetsästys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleiselle tielle et saa ampua mitään, mutta yksityistielle saa paitsi kanalintuja. Palstatrollaajallekin tiedoksi

• Anonyymi

Saa jos hirvikiääri.

• Anonyymi

Sorsaa ei saa ampua veteen jos sorsalla on "RÄPYLÄT" ylhäällä.
      Kyseessä saattaa olla rannikko Joutsen.

• Anonyymi

muistan: ennenaikaan veteen ampuminen oli kiellettyä ainakin vesilintuja
      muuten: olla 2000 € kivääri, siihen 1000 € kiikari , metsälintu puun oksalla runsaan 100 metrin päässä: EI siinä linnulla ole mitään mahdollisuutta elää. Eikä ampujalla tarvita oikeita metsästäjän taitoja. Mielestäni tällainen metsästäminen on täysin vastuutonta.

• Anonyymi

Menehän taas takaisin sinne Metsästyksen vastustajat osastollesi, sinua kaivataan jo siellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menehän taas takaisin sinne Metsästyksen vastustajat osastollesi, sinua kaivataan jo siellä.

Ei se viitsi sinne mennä, kun joutuisi pitämään yksin monologejaan. Siksi trollaa täällä.🤣

• Anonyymi

Vesilintuja ei saa ampua veteen eikä ilmalintuja ilmaan eikä maalintuja maahan.
      Kaikki muu on sallittua.

• Anonyymi

Ei saa ampua veteen koska se uppoaa kun siihen tulee reikiä , olen metsästänyt yli 30v ja aina ampunut rannalle.

• Anonyymi

Minäkin olen aina ampunut rannalle oli siellä lintuja tai ei.

• Anonyymi

Uivaa sorsaa ei pidä ampua koska saattaa ampua helpommin ohi kuin jos ampuisi paikallaan olevaa sorsaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      168
      6797
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      53
      2186
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      2098
    4. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      352
      1210
    5. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      58
      1209
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      55
      1201
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      14
      1081
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      950
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      948
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      937
    Aihe