Krooninen hiivatulehdus korvassa

Mena

Eli siis, tahtoisin kuulla kokemuksia henkilöiltä joiden koirilla on kyseinen vaiva ollut/on vieläkin/on saatu hoidettua pois. Mikäli vaiva on saatu hoidettua, miten? Itse olen alkanut barffaamaan omaa koiraani, koska eläinlääkärin mukaan todennäköisin tapa saada kyseinen vaiva laantumaan. Koiralleni tehtiin juuri huuhdonta eläinlääkärin toimesta (koska kotilääkintä ei tuottanut toivottua tulosta) joten nyt vasta voi alkaa kunnolla tutkimaan mikä hiivaa korviin aiheuttaa, kun pääsee aloittamaan ns. puhtaalta pöydältä. Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen.

4

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 118

Mitä olen eri foorumeja lukenut niin ruokavalio ja lääkitys ovat auttaneet. Omalla koiralla oli töhkää korvissa ja tassut kutisi kun söi vääränlaista ruokaa. Jätin ruokavaliosta kaikki viljat pois ja kappas, oireet katosivat.

Mutta älä barffaa. Se on todella epäluonnonmukaista. Liikaa luuta ja kasvista. Raakaruokinta on se oikeampi versio.

• näin meillä

Tarkasta ruokinta, eliminoimalla esim viljat pois ruokavaliosta. Yleensä apu löytyy jo siitä.

• Täälläkin hiivaongelma

Meillä myös koiralla jatkuvia korvatulehduksia, ja runsaasti hiivaa korvissa. Alkoi oikeastaan kun olin reilu puoli vuotta barffannut :D pysynyt nyt kolme vuotta jokseenkin kurissa eläinlääkäristä saatavasta allergiaruuasta. Nyt tutkitaan tarkemmin olisiko vain atopiaa, nivuset oireilee iho-ongelmina. Sattui hyvä ja reipas lääkäri joka tarttui ongelmaan. Mutta joo, kolme vuotta pärjättiin erikoisruualla ja korvien hiivaa ehkäisevällä korvanputsausaineella, MalAsetic Aural. Sinä aikana ei korvatulehduksia, vain nivusissa allerginen ihottuma johon kerran sain antibiootti-kortisoni korvatipat.

En sano että lääkäri jolla kävit ei osaa asiaansa hoitaa, mutta omasta kokemuksesta olen huomannut että joitain kiinnostaa enemmän ja toisia vähemmän varsinaisen syyn hoito, ei vain oireiden, ja aina oppii itse lisää vuosi vuodelta.. Kannattaa vaihdella välillä lääkäriasemia/lääkäreitä, jos tuntuu ettei ongelma ratkea. :)

• Mena

Kiitos kaikille. Saimme lääkäriltä erityisruokaa, kun vatsakin alkoi pahasti oireilemaan n. kaksi viikkoa sitten. Kyseinen ruoka vain on sellaista, ettei ole jatkuvaan käyttöön tarkoitettu, vaan ainoastaan siksi aikaa, että ripuli rauhoittuu. Uskon, että pojalla johtui ripuli siitä, että stressasi tuo kolmen viikon ajan kestänyt 'jatkuva' eläinlääkärillä ravaaminen (ikää vasta kaksi vuotta, joten ei ole tottunut yleisestikään kovin tuohon eläinlääkärillä oleilemiseen). Heti kun syötin kyseistä ruokaa, vatsa rauhoittui. Olen kuullut, että Golden Eaglen ruoat olisivat hyviä koirille joilla on tuo krooninen hiivatulehdus. Onko teillä kokemuksia kyseisestä ruoasta? Itse ostin nyt PROBOOSTia pojalle, koska eläinkaupasta suositeltiin, eikä heillä ollut Golden Eaglea. Sisältää riisiä ja lammasta, pitäisi pitää vatsavaivat poissa, eikä sisällä ollenkaan vehnää, maissia, mitään. Toisaalta olen keskustelupalstoilta lukenut PROBOOSTista, että lähes 50/50 mahdollisuus toimia tai olla toimimatta. Olen asennoitunut niin, että tämä vaiva on pitkänaikavälin taistelu, mutta kaikkeni yritän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      27
      5284
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      33
      3593
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      53
      3492
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      26
      3387
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      123
      2980
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      32
      2717
    7. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      19
      2403
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      120
      2380
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2205
    10. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      41
      2042
    Aihe