Krooninen hiivatulehdus korvassa

Mena

Eli siis, tahtoisin kuulla kokemuksia henkilöiltä joiden koirilla on kyseinen vaiva ollut/on vieläkin/on saatu hoidettua pois. Mikäli vaiva on saatu hoidettua, miten? Itse olen alkanut barffaamaan omaa koiraani, koska eläinlääkärin mukaan todennäköisin tapa saada kyseinen vaiva laantumaan. Koiralleni tehtiin juuri huuhdonta eläinlääkärin toimesta (koska kotilääkintä ei tuottanut toivottua tulosta) joten nyt vasta voi alkaa kunnolla tutkimaan mikä hiivaa korviin aiheuttaa, kun pääsee aloittamaan ns. puhtaalta pöydältä. Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen.

4

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 118

      Mitä olen eri foorumeja lukenut niin ruokavalio ja lääkitys ovat auttaneet. Omalla koiralla oli töhkää korvissa ja tassut kutisi kun söi vääränlaista ruokaa. Jätin ruokavaliosta kaikki viljat pois ja kappas, oireet katosivat.

      Mutta älä barffaa. Se on todella epäluonnonmukaista. Liikaa luuta ja kasvista. Raakaruokinta on se oikeampi versio.

    • näin meillä

      Tarkasta ruokinta, eliminoimalla esim viljat pois ruokavaliosta. Yleensä apu löytyy jo siitä.

    • Täälläkin hiivaongelma

      Meillä myös koiralla jatkuvia korvatulehduksia, ja runsaasti hiivaa korvissa. Alkoi oikeastaan kun olin reilu puoli vuotta barffannut :D pysynyt nyt kolme vuotta jokseenkin kurissa eläinlääkäristä saatavasta allergiaruuasta. Nyt tutkitaan tarkemmin olisiko vain atopiaa, nivuset oireilee iho-ongelmina. Sattui hyvä ja reipas lääkäri joka tarttui ongelmaan. Mutta joo, kolme vuotta pärjättiin erikoisruualla ja korvien hiivaa ehkäisevällä korvanputsausaineella, MalAsetic Aural. Sinä aikana ei korvatulehduksia, vain nivusissa allerginen ihottuma johon kerran sain antibiootti-kortisoni korvatipat.

      En sano että lääkäri jolla kävit ei osaa asiaansa hoitaa, mutta omasta kokemuksesta olen huomannut että joitain kiinnostaa enemmän ja toisia vähemmän varsinaisen syyn hoito, ei vain oireiden, ja aina oppii itse lisää vuosi vuodelta.. Kannattaa vaihdella välillä lääkäriasemia/lääkäreitä, jos tuntuu ettei ongelma ratkea. :)

      • Mena

        Kiitos kaikille. Saimme lääkäriltä erityisruokaa, kun vatsakin alkoi pahasti oireilemaan n. kaksi viikkoa sitten. Kyseinen ruoka vain on sellaista, ettei ole jatkuvaan käyttöön tarkoitettu, vaan ainoastaan siksi aikaa, että ripuli rauhoittuu. Uskon, että pojalla johtui ripuli siitä, että stressasi tuo kolmen viikon ajan kestänyt 'jatkuva' eläinlääkärillä ravaaminen (ikää vasta kaksi vuotta, joten ei ole tottunut yleisestikään kovin tuohon eläinlääkärillä oleilemiseen). Heti kun syötin kyseistä ruokaa, vatsa rauhoittui. Olen kuullut, että Golden Eaglen ruoat olisivat hyviä koirille joilla on tuo krooninen hiivatulehdus. Onko teillä kokemuksia kyseisestä ruoasta? Itse ostin nyt PROBOOSTia pojalle, koska eläinkaupasta suositeltiin, eikä heillä ollut Golden Eaglea. Sisältää riisiä ja lammasta, pitäisi pitää vatsavaivat poissa, eikä sisällä ollenkaan vehnää, maissia, mitään. Toisaalta olen keskustelupalstoilta lukenut PROBOOSTista, että lähes 50/50 mahdollisuus toimia tai olla toimimatta. Olen asennoitunut niin, että tämä vaiva on pitkänaikavälin taistelu, mutta kaikkeni yritän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1872
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1387
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1138
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      984
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      969
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe