Miten te lapsettomat suhtaudutte lapsiuteluihin? Miten vastaatte sukulaisten/tuttavien kyselyihin?
Itse olen kolmikymppinen nainen ja en tiedä haluanko lapsia. Lähes kaikki tuttavapiirissä ovat saaneet/saamassa lapsia ja nyt katseet kohdistuvat myös minun vatsanseutuuni ja koen sen kiusalliseksi, koska en todellakaan ole raskaana.
No jokos teille kohta tulee vauva?
5
202
Vastaukset
- Arpi sydämessä
Se on tosi ärsyttävää. Vaikka velat ja tahattomasti lapsettomat ovat tilanteessaan eri lähtökohdista, niin molempien riesana ovat nämä tungettelevat kysymykset. Ihmisten pitäisi tajuta, että asia ei kuulu muille. Olen päässyt itse aika vähällä, koska sukuni on kohtuullisen fiksu, ja jotkut ovat luulleet, että olen vela. Nyt kun olen raskaana, on muutamien sukulaisten lässytys ja vatsan taputtelu käynyt todella hermoille. Ottaa päähän myös se, että joidenkin silmissä "status" näyttää heti nousevan, kun on lapsi.
- älä alistu
Vastaa takaisin kysymällä, että koskas teille tulee. Tai joku muu henkilökohtaisuus, esim. kuinkas teidän seksielämä?
- velaton-84
Mikä on vela?
- Arpi sydämessä
Vela = vapaaehtoisesti lapseton.
- Bithia
Vastaan suoraan että "ei nyt eikä koskaan", mikä on rangaistukseni niin tökerön kysymyksen esittämisestä. Yleensä suora vastaus saa kysymyksen esittäjän nikottelemaan ja ehkä seuraavalla kerralla miettimään kahdesti kannattaako niin henkilökohtaista kysymystä mennä kysymään.
Meille ei tule vauvaa koska minä en voi saada lapsia, mutta jostain syystä on kahta pahempi ettemme mieheni kanssa ole asiasta lainkaan pahoillamme. Olemme onnellisia tahattomasti lapsettomia. Se on joistakin jotenkin tuplasti väärin, pitäisi olla itkuinen ja masentunut ja hakeutua kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin hoitoihin kun on kohdannut tällainen suuri onnettomuus. Sellaiseenkin asenteeseen olen törmännyt että vain teeskentelen olevani onnellinen että peittäisin tämän kauhean suuren lapsettomuuden surun. Kumpikaan meistä ei halua hoitoihin eikä pidä lapsettomuutta suurena onnettomuutena, meistä on tosi hyvä näin. Anopille tämä on jostain syystä kaikkein vaikein pala, vaikka hänellä on jo monta lastenlasta.
Sitten on näitä "kyllähän te voitte aina adoptoida jos mieli muuttuu". Ihmisillä ei tunnu olevan käsitystä siitäkään miten tiukka seula adoptiovanhemmaksi pääsemiselle on, täytyy olla suurinpiirtein superihminen ja tosi hyvissä varoissa. Emme kuitenkaan halua adoptoidakaan. Miksi haluaisimme kun emme omaakaan kaipaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442