7x9 elementeille kotelo toimiva?

HuuHAA

Eli ostin tuollaiset Ground Zeron 7x9 tuumaset triaksaalit ( https://www.motonet.fi/fi/tuote/472827/Ground-Zero-Radioactive-GZCF-7104SPL-7x10-4-tie-koaksiaalikaiutinpari ) ja teen autoon hattuhyllyn uudestaan levystä, joten mikä olisi paras vaihtoehto? Tehdä uuten hattuhyllyyn vain reiät ja läntätä siihen, vai tehdä kaiuttimen mentävä loota eli sulkea alapuoli "koteloon", vaiko niin kuin itse suunnittelin eli tehdä pieni yhteinen suorakaiteen muotoinen kotelo näille elementeille, eli kotelo tulisi hattuhyllyn alapuolelle ja olisiko kenties refleksi portti mitään? vinkkejä saa antaa kaikenlaisia! Autosta löytyy 300w rms subbari jo. Ja noille elementeille on tottakai vahvistin

5

2198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HuuHaa

Ja koteloksi suunnittelin 12-13l ja sitten auto on vielä viistoperä eli ei porrasperä jossa peräloota on "oma tilansa"

• rfergf

Kyllä nuo "kuusysit" liki poikkeuksetta toimii aina aivan moitteetta free-airina. Eli reiät hattuhyllyyn, tukeva kiinnitys ja homma pelittää. Koska subikin jo on niin ei tartte kotelolla hakea mitään matalia taajuuksia.

• MikäHemmetinSubi

Se on supi, eli supikoira.
        Eikä sillä tee autossa mitään, paskoo vaan penkeille.

• Datsuni100A

Jos reflexi lootaan laittaa nii pitäis varmaan tietää vähäse spessuja miten laskee koppa ja viri. Suljetussa lootassa kestää selkeästi enemmän luukutusta ku freeairina ei tule niin heti mekaaninen tehonkesto vastaan joten 20L suljettu loota olis hyvin vaimennettuna varmaan kohtuu hyvä tollasille virityksille.

• vuokraorjuutus

Ei niitä kannata koteloida, hattuhyllyyn kiinni ja jakotaajuus n.100hz. Matalammat tulee siitä subbarista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      149
      2013
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      305
      1707
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1557
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1190
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      76
      1182
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1140
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      1027
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      997
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      946
    10. Minkä näköinen

On kaipaamasi henkilö🤔
      Ikävä
      45
      927
    Aihe