Valehtelua

tällä palstalla

Siis kyllä löytyy ihmisiä jos jonkinlaisia...tämäkin palsta on 99% täynnä feikkejä, jotka kyselevät mukamas- nimiä "lapsilleen" joita ei edes ole. Tämä nimenkeksimis vaihe on jokaisella teinillä, nyt kun siihen on oma palsta, tulee kaikki lapsettomat tänne kyselemään nimistä joista itse pitää. On hauska lukea selvää soopaa oleva viesti, ja jonkun niin tosissaan vastaama vastaus, että oikeen naurattaa kunnolla. Toisaalta, saattaa olla että ne vastaajatkin ovat niitä teinejä, joilla ei ole omia lapsia...tiedä häntä..
mutta sen tiedän aivan varmasti että reilusti yli puolet näistä nimijutuista on feikkejä...tiedän myös että moni tietää asian...se vaan on hauskaa, kun jotkut otetaan niin tosissaan että niihin vastataan.
Itselläni ei ole lasta, enkä ole niitä nyt hankkimassa. Nimitoiveet on kyllä tiedossa, mutta en voi lapselleni antaa nimeä sen perusteella tykkääkö joku täällä nimestä vai ei.

Varsinkin ihmiset jotka kyselevät nimeä vielä syntymättömälle lapselle, huomaa että niistäkin lähes kaikki on feikkejä, sillä tietääkseni,yleensä suomalaiset päättävät nimen vasta sen jälkeen kun lapsi on synytyt. Pitäähän sitä nähdä näyttääkö se siltä omalta lempinimeltä vai joltain muulta.

Itse en vastaile viesteihin tällä palstalla, sillä omat ehdotukset menisivät hukkaan. Mutta jokainen tavallaan. Onnea kuitenkin niille muutamille, jotka oikeasti kyselevät nimiä...toisaalta, on sekin tyhmää kysyä mielipidettä, sillä itse sen nimen keksii ja päättää, mitä sitä toisiltä kyselemään. Joo mutta näin...

7

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täti

mitä hemmetin väliä sillä on jos on feikkejä tai ei. Jotkut ehkä hakevat tältäkin palstalta vinkkejä, ilman että itse vaivautuvat kyselemään. Kyllä minä ja mieheni monesti mietitään tytön ja pojan nimiä vaikkei lasta vielä olekaan. Voi olla nimiehdotuksia valmiina. Sitten kun mukula syntyy niin kyllähän sen sitten näkee sopiiko nimi vai ei. aina ehdotukset voivat muuttua.

Tuo sun feikkipaasaus nyt varmaan pätee miltei jokaiselle palstalle. Ellet ole huomannut.

• Luuraaja

En ole käynyt tällä palstalla montaa kertaa, mutta eipä tullut mieleeni, että täällä ihan pelleiltäisi. En usko, että kukaan sen perusteella lapselleen nimeä antaa, että mitä joku täällä vastaa!!! Moni varmasti käyttää niin kuin minä tässä taannoin, että halusin kuulla mm. nimen kantajien ja nimen kantajien tuttavien kokemuksia nimestä.

Nimenanto on myös sellainen asia, jonka moni haluaa pitää lähipiiriltäkin salassa, ja siksi saattaa täällä kysellä miltä nimiyhdistelmät sun muut lähimmäisistä kuulostavat. Varmasti jokainen tajunnee, että täällähän nyt voi olla vaikka minkälaista vastaajaa! Toki ilkeily on kyllä turhanpäiväistä, mutta sehän kuuluu ihmisten väliseen kanssakäymiseen näköjään, vaikka mukavahan ois jos oltas oikeasti iloksi ja hyödyksi toisille näissäkin asioissa!

• tomppeli

Jokaisella nettipalstalla on (teini)feikkejä. Mutta tulevien lasten nimi on varmasti sellainen asia, mikä teinityttöjä kiinnostaa. Muistan itsekin, kuinka likkakaverin kanssa teininä mietittiin nimiä lapsille (kaverilla ei ole yhtään lasta, minulla kaksi ja nimet ovat ihan eri kuin silloin mietittiin). Nimillä leikkiminen on kyllä ihan pikkutyttöjenkin hupia, voi olla että joku noista nimistä tulee jopa nukelle.

Miksei nettipalstalla voisi nimen sopivuutta oikeastikin kysyä siinä missä mitä tahansa muutakin asiaa. Kyllä noista viesteistä oikeastaan huomaa, mitkä ovat vakavasti kirjoitettuja. Esimerkiksi yleensä provoilijat eivät vastaa enää yhden kerran jälkeen, "aidot" kyselijät usein kommentoivat vastauksia saatuaan.

• hensku
        tomppeli kirjoitti:

Jokaisella nettipalstalla on (teini)feikkejä. Mutta tulevien lasten nimi on varmasti sellainen asia, mikä teinityttöjä kiinnostaa. Muistan itsekin, kuinka likkakaverin kanssa teininä mietittiin nimiä lapsille (kaverilla ei ole yhtään lasta, minulla kaksi ja nimet ovat ihan eri kuin silloin mietittiin). Nimillä leikkiminen on kyllä ihan pikkutyttöjenkin hupia, voi olla että joku noista nimistä tulee jopa nukelle.

Miksei nettipalstalla voisi nimen sopivuutta oikeastikin kysyä siinä missä mitä tahansa muutakin asiaa. Kyllä noista viesteistä oikeastaan huomaa, mitkä ovat vakavasti kirjoitettuja. Esimerkiksi yleensä provoilijat eivät vastaa enää yhden kerran jälkeen, "aidot" kyselijät usein kommentoivat vastauksia saatuaan.

Olen 14-vuotias tyttö, ja käyn täällä lukemassa nimijuttuja, vain siksi, että olen todella kiinnostunut nimistä. Itse en ole kirjoittanut tälle palstalle muita kuin vastauksia, enkä aijo kirjoittaakaan, käyn vain lukemassa, sillä minusta on ihanaa kuulla erilaisia nimiä, ja minkälaisia nimiä ihmiset antavat lapsilleen. Tämä ei ole todellakaan minulle mikään pakkomielle, vaan olen vain innostunut nimistä. Mielestäni ei ole mitään pahaa, jos käy täällä lukemassa, ja kirjoittelemassa välillä.

Keskustelulinjat ovat tarkoitettu kaikille, oli lapsia tai ei, jos on kiinnostunut asiasta, niin mikäs siinä.

• tärinää......
        hensku kirjoitti:

Olen 14-vuotias tyttö, ja käyn täällä lukemassa nimijuttuja, vain siksi, että olen todella kiinnostunut nimistä. Itse en ole kirjoittanut tälle palstalle muita kuin vastauksia, enkä aijo kirjoittaakaan, käyn vain lukemassa, sillä minusta on ihanaa kuulla erilaisia nimiä, ja minkälaisia nimiä ihmiset antavat lapsilleen. Tämä ei ole todellakaan minulle mikään pakkomielle, vaan olen vain innostunut nimistä. Mielestäni ei ole mitään pahaa, jos käy täällä lukemassa, ja kirjoittelemassa välillä.

Keskustelulinjat ovat tarkoitettu kaikille, oli lapsia tai ei, jos on kiinnostunut asiasta, niin mikäs siinä.

Sinulla oikea asenne keskusteluun ja suvaitsevaisuutta, ei aina tarvii olla "tarve" kun asiasta (esim. nimet) voi olla kiinnostunut muuten vaan ja haluaa vaihtaa mielipiteitä.

• tomppeli
        hensku kirjoitti:

Hensku, toivottavasti et ymmärtänyt väärin. En toki tarkoittanut, ettei teini-ikäiset saisi nimiä kysellä, vaan siit tarkoitukseni oli sanoa, että sen ikäiset usein ovat juuri nimistä kiinnostuneita. Vähän töksähtävä oli tuo aiempi viestini, kun sen itse luin.

Itsekin olen aina ollut nimistä kiinnostunut, edelleenkin olen, vaikka lapsikatraani on jo täysi, molemmat tehty ja ikää on yli 40. Siksi minäkin tätä palstaa luen ja kommentoinkin joskus, tokihan kommentoida saa kuka tahansa, jos kysytään mielipiteitä.

• TuisKu

Monen korvissa ehdotukseni voivat kuulostaa feikiltä, mutta olen kyllä usein tosissani ehdotuksissani. Ehdottelen mielelläni erilaisia vaihtoehtoja, jos vain tiedän, mitä kysyjä on hakemassa. Itselläni on jo lapsia ja heillä oli nimet keksittynä jo ennen raskauden puoliväliä. Olen aina ollut kiinnostunut nimistä ja vauvakuume jyllää nytkin, vaikka taitaa tällä kerralla olla turha toive. Nimiehdotuksia on vaikka kuinka ja todennäköisimmät omien lasten nimet jätän kirjoittamatta, samoin omien lasteni nimiä en millonkaan kerro. Niistä en kaipaa palautetta, lapset ovat jo sen verran isoja, että kokemusta nimien toimivuudesta on jo olemassa.
      On minullakin ollut jo teini-iässä tuleville lapsille nimet valmiina, vaikka ne nimet eivät kyllä ole lasteni nimet. Samoin on ollut nimet valmiina myös poikalapsille, joita ei vielä ole syntynyt ja enää en antaisi niitä nimiä, jotka ovat jääneet käyttämättä, kun tytöt syntyivät.
      Huvia ja harrastusta tämä nimistä höpöttely minulle on ja erikoisuuksia on runsaasti mielessä niitä etsiville, enkä varmasti koskaan saa niin paljoa lapsia, että itse kaikki ihanimmat nimet käyttäisin, joten olen valmis jakamaan harrastukseni tuloksia. Harrastukseen liittyy luonnollisesti runsas kirjallisuuden lukeminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      3585
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3396
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2791
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      46
      2536
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1619
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1338
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    Aihe