haluaisin koiran

sinikka 8

heii! olen 61 syntynyt ja avokumppanini on 51 syntynyt. Olen miettinyt elämän tarkoitusta ja nyt kun molemmilla on lapsenlapsia,huomasin että me odotellaan jo tuonpuoleista näin karkeasti. Mulla ollut koira ent. elämässä ja kumppanilla lapsuudesa. haluaisin kiihkeästi koiran ja lasten lasten vierailuja. kumppanini sanoi että päätä itse. pitää koiraa esim. esteenä elämäntyylillemme kun käymme asuntovaunulla reissuissa.ja olemme töissä. Lapseen jo taisi kyllästyä kun oli luonani pari viikkoa kun olin lomalla. Hänen lapsenlapsi kävi tänään näyttämässsä papalle ensi pyör'äänsä. on kaksi vuotias. Innostuin siitäkin että on elämää. Mitä sanot arvoisa suomi 24 lukija

9

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapaus

      Ei koiraa, kahlitsee liikaa elämäntapaanne. Nauttikaa toisistanne, ihanaa aikaa aikuisina tulla, mennä, kahdestaan

      • Eipä tossa nyt

        muuta ongelmaa ole kuin tuo työssäkäynti jolloin aikaa ei välttämättä koiralle jää niin paljon kuin se ehkä tarvitsisi. Kyllä karavaanissa koirakin kulkee siinä kuin lastenlapsetkin.


    • tremour

      Viiskymppinen ihminen odottelee "tuonpuoleista?" Ite oon viiskymppinen ja vaimo päälle 30v ja pikemminkin hankitaan vielä lasta. Lenkkeilen koiran kanssa, matkustelen kaukomailla, ajelen prätkällä yms. Mikäs teidät nyt noin on masentanut?
      Hankkikaa se koiranpentu, jospa elämänilo siitä löytyisi!

    • kaksistaan

      Miten pian puolisosi kyllästyy sitten koiraan, jos jo lapsenlapsesi lomailustakin on närkästynyt ? Taitaa olla mustasukkainen.
      Koiran hankinnalla saat välillenne takuuvarman riidanaiheen- sitäkös haluat ?
      Hakeudu koirakummiksi, jos tahdot koirien kanssa olla.

      Nauttikaa yhteiselämästänne, ei siihen muita tarvita- siis koiria tai muksujakaan.

    • 656475756

      Itselläni sopeutuva kettuterrieri kätevä mukaan otettava ja tykkää lapsista (toki pelisäännöt oltava)ei yhden ihmisen koira vaan perhekoira sopeutuva ja innokas uusiin maisemiin.

      Toimelias hauskuuttaja ja rotu joka vie mennessään. Kannattaa perehtyä kunnolla rotuun ja koulutukseen. Siinä on uutta elämän haasteetta pienesä koossa.

      • tsilleensti vaa

        Jos ukko sanoo, ettei minkäänlainen koira astu asuntovaunuun, niin siinäpäs akka jää piskins kans pois reissusta.
        Ja lisää murheita, kun se puudeli kettis tappaa ensimmäisen kissan naapurista.


      • 656475756
        tsilleensti vaa kirjoitti:

        Jos ukko sanoo, ettei minkäänlainen koira astu asuntovaunuun, niin siinäpäs akka jää piskins kans pois reissusta.
        Ja lisää murheita, kun se puudeli kettis tappaa ensimmäisen kissan naapurista.

        Ei meidän kettikset mitään kissaa tapa..on ns.kohtuullinen sosiaalinen(kontakti omistajaan)riistavietti eli se ihan normaali mikä melkein jokainen koira omaa. Meillä oli lintujakin samaan aikaan ja vieraskissa hoidossa. Hengissä pysyi eikä ollut vaikea opettaa jättämään toinen rauhaan tosin kissan kanssa meni enemmän aikaa.

        Taidat lukea liikaa metsästäjien tarinoita etkä omaa rotua itse.

        Kettikset on nykyään enemmän seurakoirina kuin luolilla ja onneksi kamalaa puuhaa niin riistan kuin koiran kannalta.

        Meillä oli vaellusreissuilla mukana vapaana ja maalaispihassakin pysyi vapaana omassa pihassa valvomatta.

        rotu omaa paljon ennakkoluuloja joka karisee kummasti kun sellaisen omistaa normaali iloinen rotu ja sopeutuu hyvin reissaamiseen. Itse vein veneessäkin ja yleisillä busseilla huoletta. Ei haukkuherkkä myöskään.

        Helppo motivoida koulutukseen mutta energiaa piisaa ja uteliaisuutta joten siihen saa varautua että aina ei paras keskittyjä kun menee tokoa. Ihana rotu ja saa uutta näkökulmaa rodulla kun on taipumus omata ne omatkin mielipiteet asioista. :)

        Mitäs vielä kilttejä ja älykkäitä..leikin tuoksinassa ykköskoirani jos vahingossa osui minuun hampaillaan eikä palloon niin nuolaisi äkkiä että sori. :)


    • 4+16

      Eihän tuossa ongelmaa. Koira tottuu reissaamiseen hyvin. Asennemuutos pikkuinen vaan ensin ja koiraa katteleen. Elämäniloinen ja onnellinen koira antaa potkua ja tuo uutta otetta päiviin.

    • johan on pulma ;:)))

      Mitähän jos menisit yleistä koirista palstalle kyselemään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe