Tarttis hieman tietoa

Ei niin 100% maalari

Oon tekemäs "pientä pintaremppaa" olkkariin, ja saadaan talon puolesta valkoista maalia (asutaan vuokralla). Aluaisin kuitenki TODELLA vaalean harmaat seinät, ja yhden seinän erivärillä (esim. oranssinruskea). Onko kellää mitää tietoa, voiko niitä joten sekoitella, vai jääkö vaan haaveeksi? Pitääkö tyytyä vaan tylsään valkoiseen..

4

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi sekotella

Kaada sitä nykyistä maalia pikkasen vaikka lasipurkin pohjalle (voi testata yhteensopivuuden) ja ota siitä maalipurkin kyljestä ylös sen maalin merkki ja tyyppi. Ota myös mukaan pari tyhjä lasipurkki. Sitten marssit maali- tai rautakauppaan ja pyydät sävytyspastaa. Sitä ei varsinaisesti myydä, mutta itse olen saanut ostettua omaan astiaan.

Valkoiseen kun sekoittaa mustaa pastaa, taittu harmaaseen ja oranssilla pastalla oranssiin. Kannattaa annostella varovaisesti nimittäin montaa tippaa mustaa ei tarvita esim. 3 L erään valkoista kun väri muuttuu jo tuntuvasti harmaaksi.

• Kannattaako?

Marssi maalipurkin kanssa maalikauppaan, valitse kartasta sopiva väri,
        sano myyjälle: "Tähän pohjaan tämä sävy" ja voila!
        Muutaman minuutin päästä sinulla on valmis maali. Sekoitettuna.
        Maksaa muutaman euron.

• Voi sekotella
        Kannattaako? kirjoitti:

Marssi maalipurkin kanssa maalikauppaan, valitse kartasta sopiva väri,
        sano myyjälle: "Tähän pohjaan tämä sävy" ja voila!
        Muutaman minuutin päästä sinulla on valmis maali. Sekoitettuna.
        Maksaa muutaman euron.

Se on taas eri juttu kannattaako. Vois myös kysyä kannattaako maalata itse? Siinähän se varsinainen vaiva on. Makuasioita.

Oma mielipiteeni on, että kannattaa jos perusmaali on jo valmiin (itsellä oli joskus sama tilanne). Lisäksi sen huomasin, että itse paikanpäällä sekoittamalla ja vaikka seinään testaamalla saa lähemmäksi sellaisen värin (etenkin tummuuden) kun haluaa. Onhan siinä pikkasen lutraamista. Kannattaa laittaa sitä valkoista kahteen astiaan ennen sekoittamista jotta voi palauttaa takasinpäin.

Tästä huolimatta ja normitapauksessa ostan maalini värikartan mukaan valmiiksi sekoitettuna.

• sortin sutari

Jos sitä valkoista on kahdessa tai useammassa pöntössä, vie ne maalikauppaan ja pyydä sävyttämään. Nämä "sävytän itse ja säästän paljon" jorinat kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3585
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      112
      2466
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      593
      2273
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2026
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      76
      1710
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1658
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1648
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      1542
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1446
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      93
      1416
    Aihe