Tarttis hieman tietoa

Ei niin 100% maalari

Oon tekemäs "pientä pintaremppaa" olkkariin, ja saadaan talon puolesta valkoista maalia (asutaan vuokralla). Aluaisin kuitenki TODELLA vaalean harmaat seinät, ja yhden seinän erivärillä (esim. oranssinruskea). Onko kellää mitää tietoa, voiko niitä joten sekoitella, vai jääkö vaan haaveeksi? Pitääkö tyytyä vaan tylsään valkoiseen..

4

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi sekotella

Kaada sitä nykyistä maalia pikkasen vaikka lasipurkin pohjalle (voi testata yhteensopivuuden) ja ota siitä maalipurkin kyljestä ylös sen maalin merkki ja tyyppi. Ota myös mukaan pari tyhjä lasipurkki. Sitten marssit maali- tai rautakauppaan ja pyydät sävytyspastaa. Sitä ei varsinaisesti myydä, mutta itse olen saanut ostettua omaan astiaan.

Valkoiseen kun sekoittaa mustaa pastaa, taittu harmaaseen ja oranssilla pastalla oranssiin. Kannattaa annostella varovaisesti nimittäin montaa tippaa mustaa ei tarvita esim. 3 L erään valkoista kun väri muuttuu jo tuntuvasti harmaaksi.

• Kannattaako?

Marssi maalipurkin kanssa maalikauppaan, valitse kartasta sopiva väri,
        sano myyjälle: "Tähän pohjaan tämä sävy" ja voila!
        Muutaman minuutin päästä sinulla on valmis maali. Sekoitettuna.
        Maksaa muutaman euron.

• Voi sekotella
        Kannattaako? kirjoitti:

Marssi maalipurkin kanssa maalikauppaan, valitse kartasta sopiva väri,
        sano myyjälle: "Tähän pohjaan tämä sävy" ja voila!
        Muutaman minuutin päästä sinulla on valmis maali. Sekoitettuna.
        Maksaa muutaman euron.

Se on taas eri juttu kannattaako. Vois myös kysyä kannattaako maalata itse? Siinähän se varsinainen vaiva on. Makuasioita.

Oma mielipiteeni on, että kannattaa jos perusmaali on jo valmiin (itsellä oli joskus sama tilanne). Lisäksi sen huomasin, että itse paikanpäällä sekoittamalla ja vaikka seinään testaamalla saa lähemmäksi sellaisen värin (etenkin tummuuden) kun haluaa. Onhan siinä pikkasen lutraamista. Kannattaa laittaa sitä valkoista kahteen astiaan ennen sekoittamista jotta voi palauttaa takasinpäin.

Tästä huolimatta ja normitapauksessa ostan maalini värikartan mukaan valmiiksi sekoitettuna.

• sortin sutari

Jos sitä valkoista on kahdessa tai useammassa pöntössä, vie ne maalikauppaan ja pyydä sävyttämään. Nämä "sävytän itse ja säästän paljon" jorinat kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      91
      4163
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      222
      1659
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      76
      1420
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1120
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      329
      1056
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1050
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      49
      1019
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      136
      959
    9. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      86
      929
    10. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      98
      919
    Aihe