Oon tekemäs "pientä pintaremppaa" olkkariin, ja saadaan talon puolesta valkoista maalia (asutaan vuokralla). Aluaisin kuitenki TODELLA vaalean harmaat seinät, ja yhden seinän erivärillä (esim. oranssinruskea). Onko kellää mitää tietoa, voiko niitä joten sekoitella, vai jääkö vaan haaveeksi? Pitääkö tyytyä vaan tylsään valkoiseen..
Tarttis hieman tietoa
4
89
Vastaukset
- Voi sekotella
Kaada sitä nykyistä maalia pikkasen vaikka lasipurkin pohjalle (voi testata yhteensopivuuden) ja ota siitä maalipurkin kyljestä ylös sen maalin merkki ja tyyppi. Ota myös mukaan pari tyhjä lasipurkki. Sitten marssit maali- tai rautakauppaan ja pyydät sävytyspastaa. Sitä ei varsinaisesti myydä, mutta itse olen saanut ostettua omaan astiaan.
Valkoiseen kun sekoittaa mustaa pastaa, taittu harmaaseen ja oranssilla pastalla oranssiin. Kannattaa annostella varovaisesti nimittäin montaa tippaa mustaa ei tarvita esim. 3 L erään valkoista kun väri muuttuu jo tuntuvasti harmaaksi.- Kannattaako?
Marssi maalipurkin kanssa maalikauppaan, valitse kartasta sopiva väri,
sano myyjälle: "Tähän pohjaan tämä sävy" ja voila!
Muutaman minuutin päästä sinulla on valmis maali. Sekoitettuna.
Maksaa muutaman euron. - Voi sekotella
Kannattaako? kirjoitti:
Marssi maalipurkin kanssa maalikauppaan, valitse kartasta sopiva väri,
sano myyjälle: "Tähän pohjaan tämä sävy" ja voila!
Muutaman minuutin päästä sinulla on valmis maali. Sekoitettuna.
Maksaa muutaman euron.Se on taas eri juttu kannattaako. Vois myös kysyä kannattaako maalata itse? Siinähän se varsinainen vaiva on. Makuasioita.
Oma mielipiteeni on, että kannattaa jos perusmaali on jo valmiin (itsellä oli joskus sama tilanne). Lisäksi sen huomasin, että itse paikanpäällä sekoittamalla ja vaikka seinään testaamalla saa lähemmäksi sellaisen värin (etenkin tummuuden) kun haluaa. Onhan siinä pikkasen lutraamista. Kannattaa laittaa sitä valkoista kahteen astiaan ennen sekoittamista jotta voi palauttaa takasinpäin.
Tästä huolimatta ja normitapauksessa ostan maalini värikartan mukaan valmiiksi sekoitettuna.
- sortin sutari
Jos sitä valkoista on kahdessa tai useammassa pöntössä, vie ne maalikauppaan ja pyydä sävyttämään. Nämä "sävytän itse ja säästän paljon" jorinat kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152821
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1122017Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171681Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141585Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2831436Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471227- 471176
- 1051014
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan56948- 85895