löyly niminen muki sarja

siiri

Tietääkö kukaan milloin Arabia on valmistanut löyly nimistä mukisarjaa, myyty neljän kappaleen paketeissa. Siis vuotta tai kenties jopa hintaa? Itselleni tuli tälläinen sarja, eikä netistä löytynyt mitään tietoa siitä. Jos joku tietää, kertokaa please!!

9

2500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi

Voisko olla samaa sarjaa, jossa on myös aiheeseen sopiva kannu? Onko mukeissa sananparsia?

• siiri

Eipä ole sananparsia näissä mukeissa. Olivat vielä paketissa kuin sain nämä, siinä luki tämä nimi löyly. Pohja on valkoinen, piirretty alastomia saunojia. Todella isokokoiset mukit ovat. En ole mistään löytänyt sanaakaan tietoa kyseisestä sarjasta. Nimi on kirjoitettu mukien pohjaan, siis Arabia.

• Jussi
        siiri kirjoitti:

Eipä ole sananparsia näissä mukeissa. Olivat vielä paketissa kuin sain nämä, siinä luki tämä nimi löyly. Pohja on valkoinen, piirretty alastomia saunojia. Todella isokokoiset mukit ovat. En ole mistään löytänyt sanaakaan tietoa kyseisestä sarjasta. Nimi on kirjoitettu mukien pohjaan, siis Arabia.

Olen yrittänyt etsiä tietoa samankaltaisesta sarjasta, kannu (n. 1 ½ l) 6 (n. 1/3 l)mukia. Mukeissa ja kannussa on saunomiseen liittyviä kuvia ja jokaisessa on myös sananparsi ko. aiheeseen (mm. Ei löyly luita riko, jne). Valmistusaika todennäköisesti 1950-60-luku. Ei ole tästäkään löytynyt tietoa mistään. Tietoni perustuvat muistikuviin, koska esineet ovat kuulemma menneet "rikki"!

• siiri
        Jussi kirjoitti:

Olen yrittänyt etsiä tietoa samankaltaisesta sarjasta, kannu (n. 1 ½ l) 6 (n. 1/3 l)mukia. Mukeissa ja kannussa on saunomiseen liittyviä kuvia ja jokaisessa on myös sananparsi ko. aiheeseen (mm. Ei löyly luita riko, jne). Valmistusaika todennäköisesti 1950-60-luku. Ei ole tästäkään löytynyt tietoa mistään. Tietoni perustuvat muistikuviin, koska esineet ovat kuulemma menneet "rikki"!

Nämä minun 4 on virheettömiä ja ilmeisesti ihan käyttämättömiä. Mutta niissä ei todella lue mitään. Olisi mukava nähdä kuvat niistä sinun astioista. Voisitko ehkä lähettää sähköpostilla? Minä voisin kyllä omistani. Tiedätlö mitään sivuja mistä voisi etsiä tietoa??

• Jussi
        siiri kirjoitti:

Nämä minun 4 on virheettömiä ja ilmeisesti ihan käyttämättömiä. Mutta niissä ei todella lue mitään. Olisi mukava nähdä kuvat niistä sinun astioista. Voisitko ehkä lähettää sähköpostilla? Minä voisin kyllä omistani. Tiedätlö mitään sivuja mistä voisi etsiä tietoa??

Valitettavasti en voi laittaa kuvia, koska minulle on kerrottu astioiden menneet rikki (siis joku suvusta on ne ominut itselleen). Tietoa niistä en ole löytänyt, mutta jos löydän, niin laitan tälle sivulle tietoa.

• Jussi
      • siiri

Kiitos vinkistä!!
        Olivat juuri samat mukit. Nimi oli kyllä väärä. Ne on löyly nimiset eivät sauna. Vielä kun tietäisi valmistusvuoden ja paljonko niitä on tehty niin ois hieno juttu!!!Kiitos tosi paljon!!

• Löylynlyömä
        siiri kirjoitti:

Kiitos vinkistä!!
        Olivat juuri samat mukit. Nimi oli kyllä väärä. Ne on löyly nimiset eivät sauna. Vielä kun tietäisi valmistusvuoden ja paljonko niitä on tehty niin ois hieno juttu!!!Kiitos tosi paljon!!

Hei!
        Tuo Huuto-netin sivu ei ollut enää nähtävissä, mutta luulen sinun tarkoittavan samaa Löyly-sarjaa, jota me saimme häälahjaksi vuonna 1972. Valmistusvuotta en tiedä, mutta luulisin sen sjoittuvan lähelle tuota ajankohtaa. Saimme kannun ja kolme mukia. Olen saanut vasta äskettäin tietää, että sarjaan kuuluu neljäskin muki ja olen yrittänyt ostaa sitä, mutta se tuntuu olevan kysytyin niistä - ja kallein.

• Fasetti

Gunvor Olin-Grönqvistin "Löyly"-mukeja on valmistettu noin 1961-1976. Valitettavasti Arabian tuotteista ei yleensä ole saatavissa valmistusmäärätietoja. Hintaa mukilla on noin 30-40 euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      167
      3559
    2. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      33
      2704
    3. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      1
      2696
    4. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      56
      2651
    5. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      16
      2468
    6. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      23
      2328
    7. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      87
      1986
    8. Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun

Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill
      Apua aloittelijalle
      9
      1938
    9. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      164
      1891
    10. Pesäpallo rulettaa

Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy
      Tampere
      3
      1693
    Aihe