Koira istuu heti"Maahan" => Koira menee salamana maahan makaamaan"Paikka"..."/> Koira istuu heti"Maahan" => Koira menee salamana maahan makaamaan"Paikka"..."/>

nerot pennut

nero

Minulla on 12 viikkoinen bichon-pentu, joka osaa jo seuraavat käskyt:

"Istu" => Koira istuu heti
"Maahan" => Koira menee salamana maahan makaamaan
"Paikka" => Koira pysyy paikalla kun erkanen siitä vähän matkan päähän. Ei kuitenkaan osaa vielä olla paikalla jos menen pois näkyvistä.
"Seuraa" => Kulkee sivulla ja pitää katsekontaktia
"Anna tassua" => Antaa tassua
"Vilkuta" => Vilkuttaa etutassulla
"Kahdelle jalalle" => Nousee seisomaan kahdella jalalla
"Peukalo" => tönäisee kuonolla peukaloani kun olen levittänyt kämmenen sen eteen. Ei olla vielä harjoiteltu muita sormia.
Koiran oma nimi => Tulee viivyttelemättä luokse

Kaikki käskyt se on oppinut alle 5 opetuskerralla! Osais varmaan jo monta muutakin käskyä, mutta en ole enempää vielä opettanut. Olen kuullut että bichoneita ei pidettäs kovin hyväoppisena / tottelevaisena rotuna, mites muiden bichonit? Kyllä tämä bichoni minun sakemannin ja sheltin älykkyydessä päihittää, vaikka em. yleensä pidetään koirista fiksuimpina.

Kaikki käskyt se on

6

581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että

puhu sie, mie pitelen! Mites paljosti oot mahtanu pentuas rassata sie?

• issu56

tuota juurikaan muuksi kuin pakko-opetukseksi, mikäli edes totta onkaan! Oletko lainkaan miettinyt, että miten paljon tuon ikäisen pennun hermoja saatat rasittaa tuollaisella määrällä? Se ei ole luonnollista, missähän vaiheessa pentu saa olla pentu/lapsi? Ilmeisesti ei kai milloinkaan, vaikka sille kuuluisi suoda sekin aika kyllä!

• Lauri

nimmarin..?

• oikku04

Ilmeisesti minun 18 viikkoinen pentu on sitten jälkeenjäänyt kun osaa VAAN istua ja kulkea hihnassa sekä istua itse automaattisesti ennen kun saa ruokansa.

Minulla ei ole mikään kiire kouluttaa pentua, näin aluksi koko opetus on talon tavoille opiskelua, sisäsiisteysharjoittelua ja sosialistamista. Joka päivä koira oppii jotakin uutta vaikka onkin jo noin "vanha". Opetellaan miten eletään, opetellaan elämään laumassa, kodissa sisällä tuohoamatta.
      Mielestäni pennulle yärkeintä on ennenkaikea sopeutua elämään omassa laumassaan ennen koulutuksia. Ja laumassa elämisen säännöt ei ihan päivässä tule opittua, se tulee koiralle kokemuksien kautta. Mikä on kielletty, mikä ei.

Tietty koirani olisi jo oppinut paljonkin mutta itse pidän tässä vaiheessa sille tärkeämpänä kaikkea muuta kun käskystä tekemiset. Sille on erittäin tärkeää sosiaaliset kanssakäymiset muiden koirien ja ihmisten kanssa ja näitä asioita kerrataan päivittäin. ja miten ihmisten kanssa käyttäydytään, ei saa hyppiä jne...

• koirallinen

Todella hienosti kirjoitettu, mitä pennun kanssa tehdään. Tämä sopii hyväksi esimerkiksi muille!

• luna

Odotappas kun pentu täyttää puoli vuotta niin jo on eri ääni kellossa, kun iskee murkku ikä...
      Ei vaan on tosi hienoa että koirasi tekee kaiken tuon, mutta riittääkö sulla mielenkiinto kun sun ei tartte enää opettaa mitään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6003
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2085
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe