EOS 70D:n sääsuojaus

eos 70d

Kameran teknisissä tiedoissa sanotaan Canonin nettisivuilla, että sää- ja pölysuojaus on EOS-1N:ä vastaava. Kuinka hyvin EOS 70D siis on suojattu? Kestäisikö sillä kuvata rankkasateessa sääsuojatun L-sarjan objektiivin kanssa?

6

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vjhdhwsgf

Ei seiskalla tee mitään. Ei kestä rankkasadetta kovinkaan kauan. Pari tiedossani olevaa henkilöä on saaneet "ykkösenkin" jumiin kosteissa olosuhteissa. Ei ollut edes sadetta. Kaikissa L-sarjanobjektiiveissakaan ei ole mitään "suojausta".
      Pölytiiviyskin on niin ja näin. Minulla on pölyä okulaarin sisällä ja tähyslasin päällä, kennosta puhumattakaan.

Pitää olla pentax:
      https://www.google.com/search?q=pentax water test&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&channel=sb

Eräs tuttu putosi veneestä Pentax kaulassa. Ui maihin ja jatkoi kuvausta.

• Pimeä kuvaaja

Miksi puhut seiskasta, kun aloittaja kysyy seiskakympistä?

Itselläni ei ole näkemystä asiasta: olen järkkäripuolella Nikon-leirissä (D7000). Sen mainitaan olevan sääsuojattu, mutta tuollaista suojausta en ole (onneksi?) joutunut tosioloissa testaamaan. Normaalioloissa en ole joutunut toimintahäiriöiden kanssa tekemisiin.

Canoneja minulla on ollut ja on kompakti-/pokkaripuolella. En näe estettä, etteikö voisi olla jatkossakin. Molempi parempi.

• fjghwegh
        Pimeä kuvaaja kirjoitti:

Miksi puhut seiskasta, kun aloittaja kysyy seiskakympistä?

Itselläni ei ole näkemystä asiasta: olen järkkäripuolella Nikon-leirissä (D7000). Sen mainitaan olevan sääsuojattu, mutta tuollaista suojausta en ole (onneksi?) joutunut tosioloissa testaamaan. Normaalioloissa en ole joutunut toimintahäiriöiden kanssa tekemisiin.

Canoneja minulla on ollut ja on kompakti-/pokkaripuolella. En näe estettä, etteikö voisi olla jatkossakin. Molempi parempi.

Sorry, Silloinhan tilanne on vielä pahempi.

• Canonisti minäkin
        fjghwegh kirjoitti:

Sorry, Silloinhan tilanne on vielä pahempi.

Eikös 7D:n onnistunein asia ole kuitenkin rakenne? Valitukset ovat tulleet ihan muualta.

• Ricoh
        Canonisti minäkin kirjoitti:

Eikös 7D:n onnistunein asia ole kuitenkin rakenne? Valitukset ovat tulleet ihan muualta.

Pentax K-50 ja K-3 malleissa on markkinoiden paras sääsuojaus! Canonit on kuivansään kameroita....

• Kelo70

Pari viikkoa sitten kokeilin kaataessani kanootin 70D:n ja L-sarjan linssin vedenpitävyyttä. Kalusto pulahti veteen sekunniksi. 70D pimeni, mutta linssistä tulee JAS vierailulla vielä peli. Ymmärtääkseni 70D:n suojaus ei ole sitä tasoa, että kannattaa kaatosateessa kuvata. Pientä hentoa ripsintää runko kestää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      146
      2444
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      175
      1681
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1578
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      904
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      855
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      851
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      57
      802
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      735
    Aihe