LEIKATTU CANALIS CARPI

15+4

Minua kiinnostaa kun itselläni on kohta puolisen vuotta leikatusta rannekanava oireyhtymästä joka oli erittäin paha. Leikkaushaava tulehtui ja aukesi sekä alkoi mätiä.
Kaikest tuosta ollaan selvitty mutta olenkohan saanut ikuisen vamman käteeni koska käsi on tosi kömpelö kaikki puristaminen tavaroiden käteen ottaminen ei tahdo onnistua.
Onko muita kohtalo tovereita ???

1

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saman kokenut

      Minulla on myös leikattu vaikea-asteinen rannekanavaoireyhtymä vuonna -07. Leikkauksen aikana kirurgi kutsui paikalle toisen kirurgin joka päivitteli, ettei koskaan uransa aikana ollut nähnyt yhtä hankalaa tapausta. Minulla kuulemma ranteen keskihermo on anatomisesti poikkeavasti aivan pinnassa heti ihon alla ja sen vuoksi minulla on suuri vaara loukata ja jopa vahingossa saada katkeamaan tuo hermo.
      Hermo oli erittäin lujassa pinteessä ja myös sen vuoksi leikkaus oli vaikea. Leikkauksessa kävi vielä sellainen vahinkokin, että valtimo puhkesi.
      Käsi ei ruvennut toipumaan leikkauksen jälkeen odotetulla tavalla, vaan siitä jäi todella kivulias ja kömpelö. Pudottelin tavaroita ja myös puristusvoima oli aivan onneton. Käytännössä minusta tuli aivan yksikätinen. Kättäni tutkittiin ja siinä todettiin entistä vaikeampi pinne. Käsikirurgin mukaan uutta leikkausta ei kuitenkaan voitu suorittaa kuin aikaisintaan vuoden kuluttua ensimmäisestä, koska vaara hermon pysyvästä vaurioitumisesta on suuri. Niinpä sitten yritin yksikätisenä pärjäillä parhaani mukaan. Lyricaa meni 600mg/vrk ja saikulla olin koko ajan. Uusi operaatio tehtiin puolitoista vuotta myöhemmin. Kirurgin mukaan hermo oli "huonon ja kärsineen" näköinen, mutta korjausleikkaus onnistui kuitenkin loistavasti! Ei siitä uudenveroista tullut, mutta voimat pikkuhiljaa palasivat ja kivut jäivät historiaan ja sain aloittaa vieroituksen Lyricasta. Ja voin kertoa, että hankalaa oli. Kolme kuukautta tuskaisia öitä yms. vaikka hitaasti annostusta vähennettiin.
      Nykyään, kun tuosta viimeisestä leikkauksesta on jo vuosia kulunut, on käteni edelleen hyvä. Ainoa mitä ei siedä, on toistoliike. Esim. kutominen ja virkkaaminen tms ei onnistu, mutta mitäs pienistä!
      Kertomasi tilanteestasi kyllä kuulostaa siltä, että hermo on uudelleen pinteessä, joko tuon mätimisen aiheuttamana tai muuten on kyllä sitten leikkaus epäonnistunut. Puolen vuoden jälkeen pitäisi käsi olla jo kunnossa. Mene ihmeessä lääkäriin ja vaadi uusia tutkimuksia. Taitava käsikirurgi saattaa saada kätesi kuntoon. Minulle ensimmäisen leikkauksen suoritti erikoistuvan vaiheen lääkäri, jäljet korjasi todella kokenut käsikirurgi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe