Minua kiinnostaa kun itselläni on kohta puolisen vuotta leikatusta rannekanava oireyhtymästä joka oli erittäin paha. Leikkaushaava tulehtui ja aukesi sekä alkoi mätiä.
Kaikest tuosta ollaan selvitty mutta olenkohan saanut ikuisen vamman käteeni koska käsi on tosi kömpelö kaikki puristaminen tavaroiden käteen ottaminen ei tahdo onnistua.
Onko muita kohtalo tovereita ???
LEIKATTU CANALIS CARPI
1
508
Vastaukset
- Saman kokenut
Minulla on myös leikattu vaikea-asteinen rannekanavaoireyhtymä vuonna -07. Leikkauksen aikana kirurgi kutsui paikalle toisen kirurgin joka päivitteli, ettei koskaan uransa aikana ollut nähnyt yhtä hankalaa tapausta. Minulla kuulemma ranteen keskihermo on anatomisesti poikkeavasti aivan pinnassa heti ihon alla ja sen vuoksi minulla on suuri vaara loukata ja jopa vahingossa saada katkeamaan tuo hermo.
Hermo oli erittäin lujassa pinteessä ja myös sen vuoksi leikkaus oli vaikea. Leikkauksessa kävi vielä sellainen vahinkokin, että valtimo puhkesi.
Käsi ei ruvennut toipumaan leikkauksen jälkeen odotetulla tavalla, vaan siitä jäi todella kivulias ja kömpelö. Pudottelin tavaroita ja myös puristusvoima oli aivan onneton. Käytännössä minusta tuli aivan yksikätinen. Kättäni tutkittiin ja siinä todettiin entistä vaikeampi pinne. Käsikirurgin mukaan uutta leikkausta ei kuitenkaan voitu suorittaa kuin aikaisintaan vuoden kuluttua ensimmäisestä, koska vaara hermon pysyvästä vaurioitumisesta on suuri. Niinpä sitten yritin yksikätisenä pärjäillä parhaani mukaan. Lyricaa meni 600mg/vrk ja saikulla olin koko ajan. Uusi operaatio tehtiin puolitoista vuotta myöhemmin. Kirurgin mukaan hermo oli "huonon ja kärsineen" näköinen, mutta korjausleikkaus onnistui kuitenkin loistavasti! Ei siitä uudenveroista tullut, mutta voimat pikkuhiljaa palasivat ja kivut jäivät historiaan ja sain aloittaa vieroituksen Lyricasta. Ja voin kertoa, että hankalaa oli. Kolme kuukautta tuskaisia öitä yms. vaikka hitaasti annostusta vähennettiin.
Nykyään, kun tuosta viimeisestä leikkauksesta on jo vuosia kulunut, on käteni edelleen hyvä. Ainoa mitä ei siedä, on toistoliike. Esim. kutominen ja virkkaaminen tms ei onnistu, mutta mitäs pienistä!
Kertomasi tilanteestasi kyllä kuulostaa siltä, että hermo on uudelleen pinteessä, joko tuon mätimisen aiheuttamana tai muuten on kyllä sitten leikkaus epäonnistunut. Puolen vuoden jälkeen pitäisi käsi olla jo kunnossa. Mene ihmeessä lääkäriin ja vaadi uusia tutkimuksia. Taitava käsikirurgi saattaa saada kätesi kuntoon. Minulle ensimmäisen leikkauksen suoritti erikoistuvan vaiheen lääkäri, jäljet korjasi todella kokenut käsikirurgi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3253785Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283540Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku42220- 1091623
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181528Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1231278Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j136917Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit99870Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta77797- 85733