Välivuosi, HEO:n kansanopisto kauppiksen linja?

Kauppikseen!!

Kokemuksia? Jäin parin pisteen päästä kauppiksesta ja välivuosi ei huvittaisi. Oon kuullut että HEO:n opistolla Helsingissä vois tehdä avoimen opintopisteitä ja käydä valmennuskurssin. Olisi kiva kuulla kokemuksia jos joku on sen käynyt?

10

2188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rohkeastivaan

Suosittelen vakavasti harkitsemaan avointa yliopistoa. Opiskelet samoja aineita ja käyt samoilla kursseilla, kuin jos olisit päässyt sisään yliopistoon.

Samalla töitä tehden saat helpohkosti tienattua pesämunaa tulevia opiskeluita varten, kun yliopistoon myöhemmin pääset. Vuosi menee äkkiä ja seuraavan vuoden haussa et ole enää ensikertalainen! Jo opitut asiat vaativat vain kertausta ja yllättävän paljon tekstejä muistaa jo ulkoa.

Avoimen yliopiston valinta oli ainakin itselleni melkein lottovoitto. Tälläkin hetkellä on kivasti rahaa säästössä kiitos lähikaupassa vietettyjen työtuntien johdosta. Opintotukeen en ole vielä joutunut turvautumaan ollenkaan, kun moni muu on jo ottanut tuhansia euroja lainaa :)

• kauppikseen

Kiitos vinkistä! Päädyin valitsemaan käymään HEO kauppatieteet linjan ensi vuoden opiskelu paikaksi, lisäksi siinä ohessa voi sitten tehdä töitä :)

• huijariheo

Joo älä mene HEOON, ihan kuraa. Oikeasti.
      Meiltä lopetti melkein kaikki. Mikään ei toimi ja kansanopiston joto ihan kauheeta.
      En jaksa enempää kirjottaa ku että mikään ei toimi.
      Vaikuttaa vedätykseltä kokopaikka.

• AaltoKiz

Aallon avoin ehdottomasti. Jos pääset Helsinkiin sisään niin saat luettua hyväksi suotaan opintoja. Lisäksi hyvää preppausta, kun käyt samoja kursseja kuin ensimmäisen vuoden opiskelijat ja kursseista on kyllä apua pääsykokeeseen. Avoimen väylän kautta on jopa mahdollisuus päästä suoraan sisään kouluun.

• diudiud

Hei!

Kävin itse heon kauppiksen linjan ja sain sieltä avoimen yliopiston opintopisteet ja törkeen hyvän valmennuskurssin pääsykokeeseen. Loistava luokkahenki ja kaverit. Nykyään vaikutan Turun kauppiksella!

• takomo11

Itse juuri kauppiksen linjalla ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Lopulta sisäänpääsy tietenkin itsestä kiinni, mutta en ainakaan avunpuutteesta voi valittaa!

• Sadbuttrue234

No jos lukuvuoden hitsaa siellä HEO:n kursseilla neljän pääsykoekirjan asioita päähän ja ei mihinkään yliopistoon pääse Suomessa sisään niin ala on väärä..

• RuotsalaisillaOnKivaa

Jäit vain parin pisteen päähän. Vahinko, ettet ole ruotsalainen; pisteilläsi olisit varmasti päässyt hankeniin... Suomessa on ruotsalaisille moninkertainen määrä opiskelupaikkoja per nenä verrattuna suomalaisiin. Ja ruotsalaisena valmistuisit vieläpä "diplomi-ekonomiksi" etkä tavalliseksi maatiaisekonomiksi...

• aa.a

Täälläkin yks ex-heolainen ja voin suositella! :) Opetus oli erinomaista ja luokkahenki meillä ainaki mahtava. Sain uusia kavereita ja tyyppejä on nähnyt heo-vuoden jälkeenkin :) Ja oulun kauppikseen päädyin!

• heoeooeoe

Myös entisenä HEOn kauppislaisena voin suositella. Ainakin viime vuonna oli super hyvät opet jotka panostivat oppilaisiin ja opetukseen. Saa rahalle vastinetta ja jos jaksaa nähdä vaivaa niin varmasti pääsee kauppikseen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      91
      1607
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      119
      1472
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      71
      1309
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1222
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      118
      1040
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      991
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      968
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      21
      940
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      828
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      753
    Aihe