villakoiran pukeminen

asdfghjklöpoiuy

Miten muuta pukee villureita? Meillä mennään näin:

sateella kura haalari
0 fleece loimi kauluksella
-10 tupla fleece mantteli kauluksella
-20 (paksu) toppa loimi
-25 (paksu) toppa loimi fleece loimi kauluksella
-30 (paksu) toppa loimi tupla fleece mantteli kauluksella

6

1347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piste

Meillä mennään villurin kanssa sään mukainen lenkki ja koiran ehdoilla.Jos oikein kylmää,pieni lenkki ja jos lämmintä(ei kuumaa)pitkä lenkki eikä pueta millään lailla.PISTE.

• Kääpiö 6kk

Meillä on puolenvuoden ikäinen kääpiövillakoira.
      Aluksi olin sitä mieltä, että mitään vaatteita sille ei hommata:)
      Kuitenkin pian huomasin että koira kärsii aika helposti kylmyydestä, joten ostettiin sille ihan villapaita kylmille ilmoille.
      Sadekelejä varten ostettiin sitten "sadetakki" .
      Yhtään talvea ei olla siis eletty koiran kanssa ja ksi sille jonkunlainen puku pitää ostaa. Vinkkejä?!

Mites muiden koirat muuten hyväksyy nuo vaatteet?
      Meidän koira kävelee paita päällä ihan kyyryssä loukkaantuneena, lenkillä kuitenkin reipas itsensä alkukankeuden jälkeen...

• Ihan alasti.

En käytä vaatteita koirallani. Eikä koira ole koskaan pienintäkään merkkiä antanut, että vaatteita tarvitsisi.

• pilleriveto

ei ole villakoira, on muuten vain viluinen, kun ihosairaus vei turkin. Niinpä käytän fleese-paitaa johon ompelin jatkopalan helmaan, on kävelypukuna noin -10 asteeseen. matkatakkina ja pakkasella lenkkipukuna on toppatakki joska katkaisin hihat ja jatkoin helmaa jotta ylettyy lonkille asti. Puen takaperin, eli vetoketju selkään. Villapaitaakin on tarvittu, ja joskus sukkia, kun on ollut tassuongelmia.

• minni 7

Mulla kolme villaa, kaksi isoa ja yksi kääpiö. Isoilla en pidä mitään manttelia muuta kuin jos on yli - 15 astetta. Kääpiöllä, joka on jo 13 v. käytän lämpömanttelia jo -5 asteessa. Hyvin ovat pärjänneet näillä varustuksilla.

• tipitiitii

Meillä KALJUKSI ajeltu iso menee näillä:

10 / 0 yksi kerroksinen normaalista fleecestä tehty loimi, jos tuulee kovaa/sataa niin (ohut)ulkoilukangas normaali fleece loimi kauluksella
      0 / -5) molemmat edellä mainitut
      -5 / -10 kaksinkertainen normaali fleece mantteli
      -10 / -15 normaali fleece haalari
      -15 / -20 normaali fleece haalari & (ohut)ulkoilukangas normaali fleece loimi kauluksella
      -20 / -25 polar fleece haalari & (ohut)ulkoilukangas normaali fleece loimi kauluksella
      -25 kylmempi polar fleece haalari & kaksinkertainen normaali fleece haalari

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6294
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3252
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2566
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2198
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1696
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1480
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1392
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1368
    Aihe