Kesäkeskeytys, miten määritellään?

Ihmeissään

Kuka sen määrittelee ja millä perusteella? Itse olen ollut määräaikaisessa työsuhteessa vapaassa sivistystyössä nyt 1.8.-30.6. ja palkanlaskijan mukaan multa vähennetään 8 lomapäivää; "Työehtosopimuksen mukaan sinulta vähennetään kesäkeskeytyspäivät (ma-su) ajalta 23.-30.6. = 8 päivää". Miksi?

Aikaisempina vuosina ei ole vähennetty, joten en voi käsittää miksi nyt yhtäkkiä vähennetään?? Viime vuonna työsopimukseni päättyi ennen juhannusta ja sain lomapäiväkorvauksia 22 päivästä niinkuin nytkin olisi pitänyt saada. Nyt maksuun laitetaan vain 14 päivää? En käsitä.

2

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulluu

Kesäkeskeytys alkaa kevätjuhlan jälkeisenä päivänä ja loppuu elokuussa, kun koulutyö alkaa.

Jos olet kunnan opettaja, niin sinulle ei pitäisi tulla ollenkaan lomapäiväkorvausta, koska elokuun 2013 ja kesäkuun 2014 kesäkeskeytyspäiviä on enemmän kuin 22.

Jos olet jonkin OAJ:n paikallisyhdistyksen jäsen, saat oikean vastauksen luottamusmieheltä tai OAJ:n edunvalvontaosaston neuvontanumerosta.

• soikko

Pitäisi tietää, minkälainen opettaja olit, jotta voisi päätellä, oliko palkanlaskija oikeassa vai ei. Vapaan sivistystyön opettajilla on niin monenlaisia työaikajärjestelmiä.

Tuntiopettajista kesäkeskeytyspäivät eivät vaikuta lomakorvaukseen ainakaan kansan- ja kansalaisopiston sekä lasten ja nuorten taidekoulun tuntiopettajilla. Heidän lomakorvaus maksetaan vuosilomalain mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1692
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1508
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      973
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      851
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      806
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      750
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      730
    Aihe