eli olen tässä lähi aikoina vaihtanut tyyliä ja äitini ei pidä siitä hän sanoo minun olevan ruma.
liikaa meikkiä, voisit pitää muutakin kuin mustaa ja plaa plaa plaa...
myönnän kyllä sen että minulla on 'tavallista' nuorta enemmän meikkiä...reilusti enemmän...
kysyisin nyt teiltä vanhemmat:
onko minussa jotain vikaa? huolisitko omaksi lapseksesi tälläisen 14 vuotiaan tytön joka pukeutuu vain mustaan ja käyttää 'liikaa' meikkiä...
muutakin saa kirjottaa aiheesta...
nuorten tyyli
16
2305
Vastaukset
- toinen äiti
Eiköhän se sinun äitisikin huoli omaksi lapsekseen,vaikkei meikkaamisesta pitäiskään.Ei ole tarkotuskaan,että nuori on juuri sellanen kuin vanhemmat toivoo.Ja äitisi saattaa olla myös huolissaan.Miksi haluat pukeutua mustaan ja kuulutko johonkin ryhmään?Muista ettet anna kenenkään määräillä sinua.
Minun vakiomäikötykseni tyttärelleni on siitä,että pitääkö aina tehdä kaverien mielen mukaan.Toinen on kotiintuloajoista tappelu.
Te 14v olette aikuistumassa,mutta ette aikuisia.Meidän vanhempien tulee huolehtia teistä ja joskus mekin teemme ylilyöntejä.(niinkuin tekin.)
Joten äitisi välittää sinusta ja siksi nalkuttaa.Voit tietenkin kysyä häneltä,keksiikö hän välillä hyvää sanottavaa sinulle.
Hyvä kysymys, millasen nuoren "huolisin"itselleni.En minä tätä,löysäilevää 13v minua halveksivaa tyttöä kuvitellut saavani.Mutta tässä se nyt on,enkä poiskaan antaisi,(paitsi joskus,mutta kuka muu tuon nyt ottaisi...)
Koitan muistaa olla myönteisempi omalle tytölleni ja koittakaa te nuoret tajuta meidän kalkkisten vain välittävän kun huolehdimme teistä.- joku...
en kuulu mihinkään ryhmään enkä edes tiedä miksi pukeudun mustaan, musiikista se enimmäkseen johtuu....enkä anaa muitten kamalasti vaikuttaa pukeutumiseen...enkä elämääni...
ymmärrän sen täysin että emme me 14 vuotiaat ole vielä aikuisia vaikka monet niin kuvittelevatkin...
minä en polta enkä 'juo'...minusta siinä ei ole mitään järkeä...
- ätti-80
Isäpuoleni sanoi mua joskus pikkunoidaksi, kun pukeuduin aina mustiin ja kajalia meni reiluakin reilummin ;)
Äitinä olisin huolissani siitä, että johtuisiko nuoreni ulkonäönmuutos pahasta seurasta tms. ongelmista.
Usein mustiin pukeutuvat yhdistetään esim. saatananpalvojiin...
Jos vain pukeudut vain sen takia mustiin ja meikaat paljon, että ITSE pidät siitä tyylistä, niin voin sanoa ettet ole outo.
Jos olet kunnon tyttö, niin tee äidillesi se selväksi ja voitpahan vielä mainita, että vaikka äidistäsi tulisi kuinka ruma tahansa niin aina rakastat häntä :)))
Itse kyllä huolisin lapsekseni ihan minkänäköisen olion tahansa, kunhan se on rakastettava persoona.- joku...
niin...olen itse kokenut sitä että minut yhdistetään saatananpalvojiin...mikä en ole...
kyllä, pukeudun sen takia näin koska pidän tyylistä, ja musiikki on tähän myös luultavimin osana tähän tyyliin..
hmm...no voisihan sitä tietenkin sanoa äidille että rakastan häntä mutta hän ei sano minulle sellasita...en muista edes milloin hän olisi niin sanonut viimeksi...eikä ole edes halannut...ainakaan vuoteen...tulee tässä aina välillä vähän hyljätty olo... - asf
Goottimuijat on rumii
- sgggggggggggggggga
Goottimuijat on rumii
- ellinor
omaan mielipiteeseen mutta niin on yhtälailla sinulla.Kysy,haluaako hän saada sinut todella allepäin kun motkottaa niin turhasta asiasta kuin meikistä.
Jos ei harjoittele niin ei ikinä opi meikkaamaan "sievästi".
Luultavasti mutsisi mäkättää vain hetken kunnes tottuu
(alku aina hankalaa)
Mustista vaatteista sen verran,että huomauta niissä olevan lukuisia hyviä puolia (montako hän keksii sanoa?) kuten että sopivat kaikkiin tilaisuuksiin ja paikkoihin,ovat helppo yhdistellä ja helppo saada arki/juhlalook.
Lisäksi saavat käyttäjänsä näyttämään hoikemmilta ja ovat mutkattomia pyykkipäivänä.
Onko äidilläsi muuten edelleen sama tyyli kuin neljätoistavuotiaana?Tai tunteeko monia yli kolmekymppisiä joilla on?- joku...
no kyllähän siinä mustiin pukeutumisessa on hyviäkin puoliansa...=)
ja tuskin äitini pukeutuu samaan tyyliin kuin silloin vuonna yks ja kaks...mutta hän luulee silti olevansa jokin ikinuori: minihameet ja kaikki..ja hän on vielä 50-vuotias...
mutta eihän sekään minua kummemmin haittaa, joten voisi hänkin lopettaa sen motkottamisen..
- *neiti88*
Oma äitini vain "tuki" minua kun aloin 12-vuotiaana jo käyttämään mustia vaatteita ja musiikkimaku muuttui purkkapopista metalliin ja aloin toki käyttämään mustaa kajaalia paljon. Nykyisin kun löysin goottiuden vaatetyylikseni(ja aatteekseni) niin äitini on ostellut minulle mielellään goottivaatteita ja kysellyt kaikenlaista
- persläpi
goottien aate?
- joku...
*oih* olisi ihanaa jos äitini olisi samanlainen...ostelisi 'gootti vaatteita' ja sellaista...olen halunnut pukeutua 'goottivaatteisiin' mutta ne ovat aika kalliita kuulemma...voisihan tietenki itsekin 'muokata' niitä vanhoja vaatteita sellaisiksi kuin haluaa...
en oikein edes tiedä mikä musta möhkäle olen...
gootti? en tiedä...jos lokeroida pitäisi...
hevari? en tiedä...olen niitten välimuoto... - eräs äiti
joku... kirjoitti:
*oih* olisi ihanaa jos äitini olisi samanlainen...ostelisi 'gootti vaatteita' ja sellaista...olen halunnut pukeutua 'goottivaatteisiin' mutta ne ovat aika kalliita kuulemma...voisihan tietenki itsekin 'muokata' niitä vanhoja vaatteita sellaisiksi kuin haluaa...
en oikein edes tiedä mikä musta möhkäle olen...
gootti? en tiedä...jos lokeroida pitäisi...
hevari? en tiedä...olen niitten välimuoto...Mielestäni suurin osa teineistä käyttää väärin perustein liikaa meikkiä.
He kuvittelevat olevansa kauniimpia, vanhempia, kovempia, rohkeampia tms.
Sama homma on vaatteiden kanssa.
Ihmiset usein luokittelevat ihmiset ulkonäön perusteella.
Sanoit että pidät tyylistäsi, miksi tykkäät niin "hautajais/noita" oloisesta tyylistä, miksi musiikki vaikuttaa tyyliisi?
Eikö metallia voi kuunnella ilman meikkiä kukka puserossa?
Itse kyllä hyväksyisin lapseni, vaikka hän pukeutuisi mitenkä kunhan taustalla ei ole ongelmia, esim. ryhmäpainostusta tms.
Ehkä saattaisin huomauttaa runsaasta meikistä tms. mielestäni rumista vaatteista etteivät ne sovi hänelle.
Sanoit myös tuossa jossain kohdin ettei äitisi sano rakastavansa sua, mitäpä jos sä sanot sen ensin, niin luulisin, että äiti vastaa rakkauden osoitukseen.
Äitisi voi olla tällä hetkellä hämillään, kun hänen pikkutyttönsä on kasvanut niin äkkiä ja eikä ulkonäöllisestikään muistutta pientä tytärtä.
Muistuta hälle "Hei äiti mä täällä meikkien alla oon sama tyttö kuin ennen ja mä rakastan sua".
Sekavaa oli, mutta toivottavasti sait jotakin tolkkua ja apua tilanteeseesi. - joku...
eräs äiti kirjoitti:
Mielestäni suurin osa teineistä käyttää väärin perustein liikaa meikkiä.
He kuvittelevat olevansa kauniimpia, vanhempia, kovempia, rohkeampia tms.
Sama homma on vaatteiden kanssa.
Ihmiset usein luokittelevat ihmiset ulkonäön perusteella.
Sanoit että pidät tyylistäsi, miksi tykkäät niin "hautajais/noita" oloisesta tyylistä, miksi musiikki vaikuttaa tyyliisi?
Eikö metallia voi kuunnella ilman meikkiä kukka puserossa?
Itse kyllä hyväksyisin lapseni, vaikka hän pukeutuisi mitenkä kunhan taustalla ei ole ongelmia, esim. ryhmäpainostusta tms.
Ehkä saattaisin huomauttaa runsaasta meikistä tms. mielestäni rumista vaatteista etteivät ne sovi hänelle.
Sanoit myös tuossa jossain kohdin ettei äitisi sano rakastavansa sua, mitäpä jos sä sanot sen ensin, niin luulisin, että äiti vastaa rakkauden osoitukseen.
Äitisi voi olla tällä hetkellä hämillään, kun hänen pikkutyttönsä on kasvanut niin äkkiä ja eikä ulkonäöllisestikään muistutta pientä tytärtä.
Muistuta hälle "Hei äiti mä täällä meikkien alla oon sama tyttö kuin ennen ja mä rakastan sua".
Sekavaa oli, mutta toivottavasti sait jotakin tolkkua ja apua tilanteeseesi.hmm..en tiedä miksi musiikki vaikuttaa tyyliin...se vain tulee...jops kuuntelee monia vaikka metallia soittavia bändejä niin siitä vain jotenkin 'automaattisesti' vaihtuu tyyli muutenkin..
ja tietenkin metallia voi kuunnella ilman meikkiä kukka puserossa...muta asiat ovat minulla näin...
"Mielestäni suurin osa teineistä käyttää väärin perustein liikaa meikkiä.
He kuvittelevat olevansa kauniimpia, vanhempia, kovempia, rohkeampia tms"
hmm...minä en ainakaan sen takia käytä meikkiä 'liikaa' että näyttäisin vanhemmalta tai muuta vastaavaa...tämä vain olen minä...
"Ehkä saattaisin huomauttaa runsaasta meikistä tms. mielestäni rumista vaatteista etteivät ne sovi hänelle."
sanoinsinpa vaikka näin että jos sinulla olisi tälläinen lapsi kuin minä niin en suosittelisi sitä huomauttamaan rumista vaatteista tai runsaasta meikistä...se nimittäin tekisi sen että tyttäresi painuisi aivan maan alle...se ei ole kiva tunne...
- äiti kans
Oma tyttäreni pukeutuu niin, että välillä hirvittää, mutta hänen päällä ne vaatteet on ei minun joten kokeilkoon rauhassa. Itse olen sellainen vanha hippi, enkä kyllä halua että kukaan puuttuu pukeutumiseeni se on osa minua on aina ollut.
Kai jokainen saa pukeutua miten itsestä hyvälle tuntuu ja aina tyyliä voi vaihtaa kun siltä tuntuu.
Vanhempi tytöistäni pukeutui pitkään koko mustiin, mustat hiukset jne. ei se minua häirinnyt, mutta vieraat ihmiset tulivat suoraan häneltä kysymään, että oot sä joku saatanan palvoja.
Ihan tasapainoinen aikuinen nainen tuosta tuli vaikka kokeili monet tyylit. Mikä sitten on rumaa tai kaunista rakkaus ei kuitenkaan ole kiinni ulkoisesta olemuksesta ja lähes kaikki äidit rakastavat lapsiaan ja toivovat heille kaikkea parasta olkoon sitten millainen peikko tai noitalapsi tahansa - Grieda
Minusta on varsin ajattelematonta, että äiti sanoo 14-vuotiasta tytärtään rumaksi. 14-vuotias etsii itseään ja tutustuu itseensä. Siihen kuuluu eri vaatetyylejä, eri käytösmalleja... Nuoren kasvua olisi tuettava. Sinussa ei siis ole mitään vikaa.
... Jos olisin äiti, antaisin korkeintaan vinkkejä asiaan liittyen, veisin yhdessä vaikkapa Muotimessuille eri asukokonaisuuksia ja tyylejä tutkailemaan. Ikinä en lastani rumaksi sanoisi, pukeutui hän miten tahansa.- preettori
ruma.
Rumiakin on olemassa,olen nähnyt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802