Olen hakemassa paraikaa psykoterapiakorvausta vuoden ajaksi Kelasta. Sain kuitenkin sen hakemuksen lisäksi oudon lapun, jolla voidaan hakea nuoren kuntoutusrahaa. Äiiti vaan sanoi, että nyt on kyllä toi lappu tullu ihan väärään osoitteeseen, kun ei nuoren kuntoutusrahaa voi saada, jos opiskelee. Mä olen siis nyt lukiossa, mutta nelivuotisena käyn sen, diagnoosi keskivaikea masennus.
Mitä luulette, oonko oikeutettu tohon kuntoutusrahaan, vai miksi mulle sellasia lappuja lähetettäis muuten vahingossa? :o Ilmanen raha aina toki kelpaa :p No joo, saishan sillä osan terapian omavastuusta katettua ja lääkekuluja myös.
Nuoren kuntoutusraha, millä perustein?
2
1234
Vastaukset
- kuntoutustazzzzzzz
jos saat lääkäriltä B-lausunnon voit hakea kuntoutustukea. kela lähettää tiedotteen noista mahdollisuuksista. soita kelaan sieltä se selviää
- kokemus puhuu
Kyllä nuoren kuntoutusrahaa voi saada opiskelua varten ja sille ajalle. Sinua hoitavan lääkärin pitää tehdä b-lausunto joka sisältää kuntotussunnitelman eli kohdallasi kuntotusraha.Saatko erityisopetusta? Tukitoimia kolussa masennuksesi takia? Terapiaa? Nyt vaan asia vireille-sitä voit saada takautuvasti vaikka koulua olet käyntkin. Lääkärin vaan pitää osata perustella hyvin miksi tarvitset kuntotusrahaa,Samoin se hakemus pitää täyttää (mikä täytetään itse) huolella.Nyt vaan tuumasta toimeen ja kelasta neuvoa kyselemään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773691
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851638Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek271395- 1581272
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut191068Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941053- 351021
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?921018Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk121952- 62785