voiko avoimeen yliopistoon tai avoimeen amk kursseihin saada työttömyyskorvausta? minulla ei siis ole ammatillista koulutusta?
avoin amk ja työmarkkinatuki
5
3382
Vastaukset
- i voi.......
Ei voi, koska eivät ole tutkintoon johtavia.
- Mörö Köllinen
Yleensä avoimen yliopiston opinnot ovat sivutoimisia. Vaikkei opiskelusta maksettaisi erikseen, niin ei myöskään menetä opiskelun takia työttömyysturvaa, kun opiskelee avoimessa keskimäärin ALLE 5 opintopistettä kuukaudessa, esimerkiksi psykologian perusopinnot 25 op/ 7 kuukauden aikana. Opiskelusta pitää kuitenkin ilmoittaa TE-toimistoon.
- tietämätön
ite aloitin tänään avoimen amk ja odottelen työkkäristä päätöstä että saanko työttömyyskorvausta vai en, siellä kyllä sanoivat että mahollisesti voisin saada. onko kellään kokemuksia? voiko muualta saada mitään tukia jos kelaltakaan ei saa?
- 293-1
Yleensä työttömyysturvalla opiskelu päätöimisesti on viranomaisten päätettävissä mutta SIVUTOIMISENA opiskelu työttömänä on usein työttömien keskuudessa tuntematon käsite. Saattaa olla että sivutoimista opiskelun mahdollisuutta työkkäreissä ei vielä riittävästi tunneta, että saattavat napsauttaa karenssin jos menee omine nokkineen opiskelmaan sivutoimisesti. Ja toisaalta työkkäri ei anna sitovia lausuntoja sivutoimisesta opiskelusta ennen kuin itse ovat asiaa ryhtyneet tutkimaan. Mutta laintulkintaa sivutoimisista opiskeluista kannattaa viranomaiselta pyytää. Jos ei paikallisesta työkkäristä, niin sitten työkkäreiden pääkallonpaikalta voi asiasta kysellä.
Siis sanalla sanoen työkkäri on kaikista ikävin virasto mitä kansalaisten niskaan on koskaan työnnetty.- Mää löysin
Ovat laittaneet päätoimisen ja sivutoimisen "tulkinnan" sivuilleen eli sieltä löytyy pyytämättäkin: http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/jos_jaat_tyottomaksi/tyottomyysturva/opinnot_tyottomyysetuus/index.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632644
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 371180