Olen jo pitkään lukenut näitä palstoja ja yrittänyt jaksaa. Asun ulkomailla, eikä minulla ole täällä ketään, jonka kanssa voisin jakaa lapsettomuuden tuskaa. Ei minulla oikeastaan ole yhtään ystävää täällä. En halua huolestuttaa Suomessa olevia ystäviä tai perhettä näillä asioilla. Olen viimeksi syönyt e-pillereitä n. 10 vuotta sitten ja mieheni kanssa olemme olleet ilman ehkäisyä koko 2 ja puoli vuotta, eikä raskaudesta ole tietoakaan. Viimeiset puolitoista vuotta kroppani on ollut joka kuukausi kuin raskaana kaikkine oireineen. Puoli vuotta sitten syyksi näihin oireisiin löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta ja pari kuukautta sitten prolaktiiniarvotkin olivat nousseet, mutta viime testissä kuulemma taas ok. Kilpirauhaslääkityksestä ei ole ollut minulle mitään apua toistaiseksi, vaikka olen vajaalla, on painoni pudonnut huomattavasti, eikä lääkäri osaa sanoa asiaan juuta eikä jaata. En tiedä onko tämä oikea paikka kirjoittaa aiheesta, mutta voimani eivät riitä pitämään tätä asiaa sisälläni. En pysty suhtautumaan asiallisesti siihen, että lähipiiri on täynnä iloisia raskausuutisia ja syntymäuutisia. En pysty ymmärtämään miksi meille ei suoda sitä onnea. Syytän itseäni siitä, etten tavannut miestäni aiemmin. Halusin miehen, lapsia, perheen alle kolmekymppisenä. Elämä ei vain mennyt niin. Nyt olen 31v, sairas, lapseton. Ehkä joku teistä on samassa tilanteessa..?
Yksin lapsettomuuden kanssa
2
116
Vastaukset
- Lapseton myös.
Me ollaan miehen kanssa oltu kaksi vuotta ilman ehkäisyä ja elokuussa aloittamassa lapsettomuushoidot. Meillä lapsettomuus johtuu miehen siittiöiden määrästä ja liikkuvuudesta. Tunnen hyvin tuon tunteen kun lähipiirissä kaikki muut raskautuu ja saavat lapsia ja itsellä ei sitä tapahdu. Itse en myöskään ole pystynyt kertomaan perheelleni asiasta, mutta muutamalle ystävälle olen kertonut.
Turhaan syytät itseäsi siitä, ettet löytänyt miestä ennemmin. Se tulee joillakin kohdalle ennemmin tai myöhemmin. :)- Ulkkistaas
Kiva kun kirjoitit :) meillä kesä on täynnä tutkimuksia ja lääkärikäyntejä, ehkäpä jotain selviää.. Pitää vaan yrittää pitää pokka, kun loman aikana "päästään" pitkästä aikaa tapaamaan kaikenmaailman kaverit ja tutut, joille on tällä välin ilmestynyt pallomaha tai vauva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442