Liikennelupa

K T K

Hienoa, että tuokin vanha papru on saanut sitten kuun alusta sille kuuluvan arvon. Oli jo pikkasen aikakin herätä todellisuuteen ja huomata 30% pellejen touhut. Ei ainoastaan valtio eli me eli yhteiskunta ole tuossa keplottelussa hävinnyt. Suomi yrittäjä joka tekee rehdisti hommat on saanut jo vuosikymmeniä paskaa päälle tuolla 30% säännöllä.

Nostan maljan tämän päätöksen kunniaksi ja toivon kaikkien hanttapuli kieroilijoiden painuvan hevon vittuun tämän päätöksen jälkeen. Hyvä Suomi!!!!

13

1335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K T K

      Hienoa nähdä ettei yksikään puukenkä spede ole uskaltanut kommentoida asiaa.

    • Haloo vai halkoo

      Mikä V....n 30 % sääntö on liikenneluvassa?

      • K T K

        Eipä luvassa mitään rosentteja ole, mutta luvattomat spedet ovat tällä 30% säännöllä saaneet aikaisemmin kierrellä liikennelupaa.


      • Koo Tee Koo
        K T K kirjoitti:

        Eipä luvassa mitään rosentteja ole, mutta luvattomat spedet ovat tällä 30% säännöllä saaneet aikaisemmin kierrellä liikennelupaa.

        Lopeta ajohommat jos olet noin katkeroitunut ja kateellinen.


      • K T K
        Koo Tee Koo kirjoitti:

        Lopeta ajohommat jos olet noin katkeroitunut ja kateellinen.

        Poika poika tai ehkä olet neiti tahi muuten vaan vähemmistöä, eihän sitä ajohommia nytten lopeteta. Prosentti spedejen kaikottua maisemista sittenhän sitä ajua vasta löytyy. Itse luvaton pelle katsele siitä kristallipallosta minne seuraavaksi suunnistat :D :D :D


    • ....................

      Tuo 30% säännön muutos ei millään tapaa tee ajoa lisää autoilijoille vain päin vastoin.Lähes jokainen hakee liikenneluvan kuitenkin,koska liikeenteestä vastaavia henkilöitä löytyy pilvin pimein.Sitten kun autossa on liikennelupa,niin sillä voidaan tuoda ja viedä sitäkin tavaraa mitä ennen ei voitu.Ainakin maanrakennuspuolella on selvää,että urakoitsija joka hankkii liikenneluvan,niin tulee ajamaan myöskin ne sorat ja maat jotka aikaisemmin ajoi joku KTK ajuri tai vastaava ja autot ajavat vielä muidenkin ajoa.Todennäköisesti taksat tulee laskemaan entisestään,koska paluukuorma tuodaan tietenkin halvalla,että saadaan tuloa takaisin kun ennen tultiin tyhjänä ja oasta ajosta ei saatu tietenkään tuloa.30% oli sentään aika rajallinen määrä mitä sen turvin pystyi ajamaan.mutta aika näyttää kuinka taas mennään peräedellä puuhun.

      • K T K

        Aika shaissea laskit, kun väität, että joka puljusta löytyy ukko jolla on koulutus kohdillaan liikennelupaa ajatellen. Tästä herää kysymys miksi ei liikennelupaa ole haettu jo aikoja sitten jos se näin helppoa on. Vastaanpa sun puolesta sillä koko homma on ollut kustannuskysymys. Ensinnäkin henkilölle joka ottaa vastuun ko. asiasta luonnollisesti pitää maksaa joku korvaus. Myöskin liikennelupa lisää velvotteita ym. viranomaismaksuja jotka kaatuvat pimeän urakoitsijan niskaan. Näitä kuluja ei jokainen narikka kestä ja näiden kulujen lisääminen urakkahintaan tekee tarjouksesta epäedullisen ja näin ollen huonontaa kilpailussa menestymisen. Itse näkisin asian toisin, eli harmaan 30% koijareiden muuttuessa liikenneluvallisiksi yrittäjiksi selkeyttää monta asiaa. Kaikki ovat omalla tavallaan tästä lähtien samalla viivalla samoilla kustannuksilla ja velvoitteilla ja näin ollen tervehdyttää kuljetusalan kilpailua.PISTE.


      • K T K
        K T K kirjoitti:

        Aika shaissea laskit, kun väität, että joka puljusta löytyy ukko jolla on koulutus kohdillaan liikennelupaa ajatellen. Tästä herää kysymys miksi ei liikennelupaa ole haettu jo aikoja sitten jos se näin helppoa on. Vastaanpa sun puolesta sillä koko homma on ollut kustannuskysymys. Ensinnäkin henkilölle joka ottaa vastuun ko. asiasta luonnollisesti pitää maksaa joku korvaus. Myöskin liikennelupa lisää velvotteita ym. viranomaismaksuja jotka kaatuvat pimeän urakoitsijan niskaan. Näitä kuluja ei jokainen narikka kestä ja näiden kulujen lisääminen urakkahintaan tekee tarjouksesta epäedullisen ja näin ollen huonontaa kilpailussa menestymisen. Itse näkisin asian toisin, eli harmaan 30% koijareiden muuttuessa liikenneluvallisiksi yrittäjiksi selkeyttää monta asiaa. Kaikki ovat omalla tavallaan tästä lähtien samalla viivalla samoilla kustannuksilla ja velvoitteilla ja näin ollen tervehdyttää kuljetusalan kilpailua.PISTE.

        Nostetaan sitten vielä kissa pöydälle, eli aika moni näistä 30% kojareista ovat kelpaamattomia liikenneluvan saamiseen. Yksinkertaisesti luvan edellytyksenä on nuhteeton aikaisempi yritystoiminta johon moni vilunki spede sitten kompastuu. Rahalla sitten pitää ostaa bulvaani hoitamaan asioita...


      • CAT
        K T K kirjoitti:

        Nostetaan sitten vielä kissa pöydälle, eli aika moni näistä 30% kojareista ovat kelpaamattomia liikenneluvan saamiseen. Yksinkertaisesti luvan edellytyksenä on nuhteeton aikaisempi yritystoiminta johon moni vilunki spede sitten kompastuu. Rahalla sitten pitää ostaa bulvaani hoitamaan asioita...

        Ja sinä väität että autoilijat on yrittäjien kermaa...no huh huh.Tyhmintä porukkaa yrittäjistä on just ne jotka on periny isältä pojalle firman.Takki auki huudetaan että kuljetusyrittäjiksi ei kaikki pääse....peilin eteen katsomaan mikä ammattikunta on kateudessaan ja muiden kampittamisessa noinkin pitkällä, ei kukaan muu.Kalastajatkin joita syytetään kateellisiksi niin oppipoikia ne kateudessa automiehiin nähden-
        KTK:n miehille pitää kädestä pitäen käyudä näyttämässä kippauspaikka kun ne on niin ammattimiehiä.
        Tahtoo olla monta kertaa kun kaupungin alueella tehdään kunnallistöitä niin KTK:n miesten kanssa on aina sitä sun tätä harmia...kuormia ei tule silloin kun pitäisi ja sitten kun ei tarvita niin eikö joku valopää tule kysymään että minne tää kuorma sopii. :D
        Tahtoo olla niin että ne yrittäjät joilla on jossain määrin maaseututausta ovat ripeämpiä ja yriteliäämpiä kuin nämä muut.


    • Liikennevastaava evp

      Liikennelupa ei tarvitse kuin näyttökokeen tekimisen jos on uusi luvanhaltia.Liikenteestävastaanhenkilön ei tarvitse olla edes kyseisen firman palkkalistoilla.Jokainen kellä on voimassa oleva liikennelupa tai joskus ollut liikennelupa,niin voi toimia liikenteestävastaavana vaikka kuinka monessa puljussa samaan aikaan.Asia ei ole ollenkaan vaikea,mutta moni pässi ei vaan sitä tajua.Todellinen luvan kustannus on ainoastaan viranomaismaksut eli muutama satanen.Taloudellista rahasummaa ei tarvitse virallisesti edes olla tilillä ainoastaan avoin laskukin riittää osoittamaan taloudellisen puolen.Lisäksi jos on esim ulosottovelkaa tai verovelkaa,niin ei ole este liikenneluvalle.Ainoastaan kyseisissä tapauksessa täytyy pyytä todistus ulosotosta/verottajalta,että maksusopimukset on tehty.Ainoastaan törkeä rattijuopumus ja henkilökohtainen konkurssi on este liikenneluvalle.Tietenkin oletetaan,että luvan haltija ei ole holhouksessa.
      Todellisuudessa tätä 30% sääntöä käytettiin todella vähän jos juuri ollenkaan ja kun muuta ajoa oli vain se 30%,niin ei tarvittu lupaa.Nyt todellisuudessa kaikki tulee hankkimaan sen luvan kun kerta laki muuttui.Se,että liikennelupa olisi joten vaikea saada,niin on vain kateellisten autoilijoiden paskapuhetta.
      Ainoa virhe tapahtui kun liikennelupien tarveharkita poistettiin mikä tulisikin palauttaa välittömästi takaisin.Tiedän tapauksia,että alkoholisoitunut entinen autoilija on liikenteestävastaavana kuljetusliikkeissä vaikkei pysty edes ajamaan kunnolla rollaattorilla.

      • Liikenteestävastaava

        Mahtaikohan pitkässä kirjoituksessa yksikään kohta olla totuudenmukainen? Ei tainnut. Kannattaa ehkä vähän googlailla asiaa.


    • iiijklj

      Siinä saattaa monen KTK ajurin leipä olla tiukalla kun remmiin tulee entinen 30% säännöllä ajellut joka ajaa muidenkin ajoa kokopäiväisesti.Eikä istu paikallisella huoltamolla tai KTK:lla valittamassa,että ei ole oikein ollut ajoa.Siinä turisemisen yhteydessä katselevat ikkunasta kuinka tämä "uusi tulia"ajelee kuormaa toisensä jälkeen.Kateellisin ammattikunta on toinen autoilija toiselle ja sielläkin kaikista kateellisin on KTK-Renki.Ensin poljetaan kaikki taksat ja lisäksi poljetaan jo omat edutkin.Sitten kun Autoilijat joutuvat kortistoon,niin silläkin kilpailevat,että kuka ottaa pienimmän päivärahan.Ainoa asia missä autoilja säästää paljon on ruokakuluissa kun syödään aina kaverin eväätkin.Tuo liikennelupa juttu on totta.Nykyisin sen saa jos on edes puoliksi kesutettu apina.jos taas joku pitää sen hankkimista vaikeana,niin silloin ilmeisesti ei olla edes sen puolikesun apinan tasolla.

      • K T K

        Kiva nähdä, että asia on herättänyt kommentteja. Tähän vielä lisäyksensä voisi sanoa, että se koira älähtää johon kalikka kolahtaa ;)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1857
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1737
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1333
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1151
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      859
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      805
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      745
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      737
    Aihe