Kasveista kyselisin, otatteko ajoittain kasvit juurineen irti pohjasta ja pesette juoksevan veden alla?
Mulla on kaikissa kasveissa tummanvihreää levää.
Leväiset kasvit
9
478
Vastaukset
- akva
En ota kasveja irti pohjasta. Se ei ole kovin kannattavaa repiä niitä, kun ovat juurtuneet. Eikä se peseminen edes todennäköisesti auttaisi. Itse leikkaan kasveja yleensä kerran kuussa. Leikkaan huonoimmat pois ja kasvit kasvavat nopeasti takaisin.
- hessu
Jos kasvit levääntyy niin jotain on pielessä. Kuka jaksaisi esim. 500 litraisesta repiä irti jokaista kasvia ja pestä?? parempi vaan pitää huolta tasapainosta jotta levää ei tule. eli hoida kasveja ja vaihda vettä vähintään se suositellut 50% viikossa. Kun kasvit on kunnossa, ne vie leviltä ravinteet.
- bettaristic
Ylösrepimisestä ei ole kasveille kuin haittaa.
Poista pahimmin levääntyneet lehdet ensimmäiseksi ja mieti sitten mikä akvaariossa on pielessä että kasvit niin kauheesti levääntyvät.
Voi olla että ravinteita on vedessä liikaa tai ovat vääränlaisia kasveille (onko veden vaihdot jääneet tekemättä??? Kerran viikossa puolet olis sopiva). Tai sitten valo on kasveille väärää (kuten ravinteetkin) eli levät ovat päässeet ottamaan ylivallan. Entäs se leväntorjuntayksikkö? Mitä levänsyöjiä sulla on akvaariossasi?
Tummanvihreä levä voi olla melkein mitä vaan levää. Millaista se noin muuten on? Onko tiukasti kiinni vai lähteekö laattoina irti kun vähän tökkäsee? Onko karvaista, tupsumaista, pehmeää nöyhtää? Oon seurannu sun vaastauksia tällä palstalla ja tunnut tietävän aiheesta,joten kysynkin ootko nainen vai mies ja missäspääin asustelet?
- Mikkis
Minulla on 209 litrainen akvaario ulkosuodattimella. Pitääkö siis näinkin isosta altaasta vaihtaa vettä viikottain? Itse vaihdoin tällaiseen altaaseen, koska akvaarioliikkessä nimenomaan sanottiin, että kerran 1-3kk:ssa vaihto riittää?
- akva
Mikkis kirjoitti:
Minulla on 209 litrainen akvaario ulkosuodattimella. Pitääkö siis näinkin isosta altaasta vaihtaa vettä viikottain? Itse vaihdoin tällaiseen altaaseen, koska akvaarioliikkessä nimenomaan sanottiin, että kerran 1-3kk:ssa vaihto riittää?
Ei nyt ehkä joka viikko tarvitse, mutta tuo 1-3 kk kuulostaa liian pitkältä väliltä. Tai jos siellä ei ole paljon asukkeja saattaa tuo kuukausi mennä, mutta suosittelisin vedenvaihtoa 2-3 viikon välein.
- bettaristic
Mikkis kirjoitti:
Akvaarion litramäärällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka usein vettä vaihdetaan, eikä suodatuksellakaan. Veden vaihtotahti riippuu altaan kansoituksesta ja siitä kuinka paljon asujaimisto tuotta sitä biojätettä.
50% kerran viikossa vaihtoon pitää veden laadun tasaisen hyvänä. Harvoilla veden vaihdoilla kalasto kärsii shokin äkillisestä veden laadun paranemisesta.
http://kotisivu.mtv3.fi/water_world/hoito.htm#Vedenvaihto - ....
bettaristic kirjoitti:
Akvaarion litramäärällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka usein vettä vaihdetaan, eikä suodatuksellakaan. Veden vaihtotahti riippuu altaan kansoituksesta ja siitä kuinka paljon asujaimisto tuotta sitä biojätettä.
50% kerran viikossa vaihtoon pitää veden laadun tasaisen hyvänä. Harvoilla veden vaihdoilla kalasto kärsii shokin äkillisestä veden laadun paranemisesta.
http://kotisivu.mtv3.fi/water_world/hoito.htm#VedenvaihtoMinulla oli aikaisemmin 250-l. allas ja siinä puhdistusväli oli n. kerran kuussa. Taisi olla hyvä tasapaino, sillä levä ei kukkinut ja kaikki voivat hyvin. Leväntorjuntapartio oli tehokas, 31cm pitkä täpläimumonni. Sellaisen tahdon vielä joskus uudelleen, mutta tuplasti isomman altaan!
- Tii
Kokeile leväbarbeja, en nyt jaksa lukea mitä on ehdoteltu.. Jos vesi on liika lämmintä sekin vaikuttaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 652957
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252083Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671668Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241520- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161267Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281150Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101107Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001