Mondeon ilmastointi

olli

Mondeon-99 ilmastointi lakkasi toimimasta.Ei alene kierrokset kun laittaa päälle,sulakkeita ei ole mennyt.olisko rele?Eli kompura ei kytkeydy päälle?Löytyykö tietoa?

8

1444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähissä?

Kompurahan ei mene päälle, jos mömmöt on vähissä, eli minä ainakin aloittaisin tarkastuksen sieltä...

• tyhjä

Mulla oli sama vika 1999 mallisessa Pösössä. Tyhjenee noin 5 vuodessa. Maksoi 120 Euroa kun täyttivät Pellen pajalla Herttoniemessä. Ilmastointi oli heikentynyt jo jonkin aikaa ja täytön jälkeen oli tehoa taas enemmän kuin tarpeeksi.

• LPm

Itselläni sama vika (vm. -99), huollossa todettiin kennon olevan rikki, korjaus noin 700 eur.

• Pate

Eikös nää ilmastoinnit lakkaa menemästä päälle kun ulkoilman lämpötila laskee alle 4 celsiuksen?
      Itsellä -99 focus ja näin se ohjekirja väittää ja ainaskin tähän asti on myös pitänyt paikkansa.

• liian

pitää olla vähintään 4 astetta toimiakseen.
      käy kokeilemassa jossain parkkihallissa.

• olli

Keli oli lämmin.Ei teho hävinnyt vähitellen.Jos kenno rikki voiko itse tarkistaa.Ollut mulla vasta 3kk,meneehän tämä myyjäliikkeen takuuseen,ajettukin vasta 68000km.Ajattelin vaan ,että oisko sähköpuolella vika.

• Pate
        olli kirjoitti:

Keli oli lämmin.Ei teho hävinnyt vähitellen.Jos kenno rikki voiko itse tarkistaa.Ollut mulla vasta 3kk,meneehän tämä myyjäliikkeen takuuseen,ajettukin vasta 68000km.Ajattelin vaan ,että oisko sähköpuolella vika.

Siis oikein fyysisesti puhki niin kylmäaineet ovat karanneet pihalle. Saat selville kun katselet mistä löytyy ilmastoinnin putkistosta täyttöventiili. (hiukka samanlainen kuin renkaassakin on josta saa ilmaa sisään, mutta muistaakseni isokokoisempi) Kierrä suojahattu pois ja paina jollain tikulla yms jos tulee painetta ulos niin ei se ainakaan ihan tyhjä ole. Täyttöventiili voi olla myös kompurassa.
        Muista käyttää suojakäsineitä ettei tule paleltumia ulos purkautuva aine on kylmää.

Vaikka sieltä hieman tulisikin ainetta, järjestelmä voi olla niin vajaa ettei enää lähde päälle, järjestelmässä on painekytkin estämässä ettei toimi tyhjänä ja riko kompuraa.
        Tosin jos on vuotanut pikkuhiljaa niin tehonkin olisi pitänyt laskea vähitellen

• olli
        Pate kirjoitti:

Siis oikein fyysisesti puhki niin kylmäaineet ovat karanneet pihalle. Saat selville kun katselet mistä löytyy ilmastoinnin putkistosta täyttöventiili. (hiukka samanlainen kuin renkaassakin on josta saa ilmaa sisään, mutta muistaakseni isokokoisempi) Kierrä suojahattu pois ja paina jollain tikulla yms jos tulee painetta ulos niin ei se ainakaan ihan tyhjä ole. Täyttöventiili voi olla myös kompurassa.
        Muista käyttää suojakäsineitä ettei tule paleltumia ulos purkautuva aine on kylmää.

Vaikka sieltä hieman tulisikin ainetta, järjestelmä voi olla niin vajaa ettei enää lähde päälle, järjestelmässä on painekytkin estämässä ettei toimi tyhjänä ja riko kompuraa.
        Tosin jos on vuotanut pikkuhiljaa niin tehonkin olisi pitänyt laskea vähitellen

tutkitaan,kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6003
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2085
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe