En mene ikinä töihin

vapaaaherra

En ole aatellu mennä ikinä töihin vaan elelen loppu elämäni sosiaalituilla. Ei vaan minusta siinä mitään järkeä, että tuhlaisin koko elämäni tekemällä työtä mistä en edes pidä. Enkä nää siinä mitään väärä, että elelen yhteiskunnantuilla, koska kaikille ei joka tapauksessa riitä töitä. Tehkööt ne töitä, jotka haluavat töitä tehdä. Raha ei ole mulle tärkeä vaan mulle riittää kuhan kattopäänpäällä, netti, ruokaa ja välillä rahaa juomiseenkin.

65

3539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jalmari2

      Allekirjoitan sun mielipitees täysin. Minkä ihmeen takia jokaisen tulee olla työmarkkinoilla kilpailemassa harvoista oikeasti vapaista työpaikoista, vaikka ei edes halua. Kansalaispalkka olisi mun mielestä tosi hyvä järjestelmä. Silloin työtä hakevat ainoastaan ne, jotka ovat sen valmiita vastaanottamaan. Ne, jotka haluavat enemmän rahaa, tekevät töitä ja nauttivat itse ansaituista eduista. Ne, jotka tulevat toimeen minimitoimeentulolla, ottavat tuet vastaan, eivätkä ole vaatimassa sen enempää. Tällainen systeemi antaa kaikille ansionsa mukaan juuri sen mitä ovat vailla!

      • ölsmdfölmnf

        Allekirjoitan täysin paitsi kohdan "ne, jotka tulevat toimeen minimitoimeentulolla, ottavat tuet vastaan, eivätkä ole vaatimassa sen enempää." Aina pitää vaatia enemmän ja ottaa kaikki irti mitä saa. Kenenkään ei tarvitse tyytyä, vaikka pakon edessa onkin joskus pakko alistua. Väkivaltakoneisto pakottakoon tai sitten antautukoon. Heikot sortuu elon tiellä, jätkä sen kuin porskuttaa.


    • forever free

      En halua työllistyä koskaan. Mukavampaa on elää tuilla, nukkua pitkään ja valvoa myöhään. Mieli on tällöin levollinen.

      Ei voisi vähempää kiinnostaa muiden työt tai onko töitä kaikille muutenkaan. Rahat tulevat tilille joka kuukausi ja vain se minua kiinnostaa.

      • vähän paremmin asiat

        "Rahat tulevat tilille joka kuukausi ja vain se minua kiinnostaa."

        Minunkin tilille tulee joka kuukausi rahaa aika hyvin, itse asiassa niin hyvin, että minulla on varaa olla kiinnostunut kaikesta muusta paljon mielenkiintoisemmasta.


      • Jykä.
        vähän paremmin asiat kirjoitti:

        "Rahat tulevat tilille joka kuukausi ja vain se minua kiinnostaa."

        Minunkin tilille tulee joka kuukausi rahaa aika hyvin, itse asiassa niin hyvin, että minulla on varaa olla kiinnostunut kaikesta muusta paljon mielenkiintoisemmasta.

        Fantastista. Sinähän saat sitten paljon tukia.


      • Anonyymi

        Tänään luin uutisia. Suomen julkinen talous on vuosia rahoitettu velanotolla. Suomen vientikään ei vedä.
        Jotenka mitenhän monta vuotta meinaat että rahaa noin vaan kilahtaa tilille?
        Ison osan ihmisiä pitää rahan eteen liikuttaa livakasti käsiä ja jalkoja.
        Että sinun ei tarvitse? Mitä muuta kuin rahaa haluat ilmaiseksi?


      • Anonyymi
        vähän paremmin asiat kirjoitti:

        "Rahat tulevat tilille joka kuukausi ja vain se minua kiinnostaa."

        Minunkin tilille tulee joka kuukausi rahaa aika hyvin, itse asiassa niin hyvin, että minulla on varaa olla kiinnostunut kaikesta muusta paljon mielenkiintoisemmasta.

        Mutta ei aikaa kun pitää aina olla siellä työpaikalla se 13 tuntia päivässä ja 12 tuntia viikonloppuisin


    • 9+13

      Ongelma vaan on ihmisluonto, se kun tahtoo olla muiden kaltainen. Se ei pysty tyytymään muutaman satasen sossutukiin, kun työssäkäyvä saa samalla tuhansia euroja. Sossutukisielu tuppaa ennemmin tai myöhemmin olemaan sitä mieltä että tuhannet kuuluvat myös sille itselleen ja on väärin, kun työssäkäyvä tienaa enemmän.

      • kldflönfdn

        Ja tässä on ongelma koska...?

        Tietenkin ihminen on ahne ja niin pitää ollakin. Ahneus on se syy miksi asumme sossun rahoilla taloissa sen sijaan, että roikkuisimma puusta Afrikassa.


    • foreveRRR

      Joo kyllä meille kelpaisi enemmän kuin hyvin tuhannet ja työt mutta kerroppa
      mistä töitä että saisi niitä tonneja??

    • 19+17

      Töihin en mene ennen kuin on pakko. Arvostan vapaa-aikaa ja mahdollisuutta nukkua niin pitkään kuin huvittaa enemmän kuin muutaman satasen lisätuloa kuukaudessa. Sitten olisi eri asia, jos tultaisiin tarjoamaan hommia esim. 6000 euron kuukausipalkalla, josta nettona saisi sen 3000 euroa, mutta normipalkkaisia hommia en lähde vapaaehtoisesti tekemään. Se on kumma kun vielä tässä vaiheessa elämää on tuttuja ja kavereita, jotka puhuvat miten putoan kelkasta enkä koskaan pääse uraputkeen, mutta kuitenkin samat tyypit ovat edelleen yli 10 vuoden työuran jälkeen hommissa, joihin voisin itsekin periaatteessa työllistyä saman tien vaikka työkokemusta ei juuri olekaan mistään. Varmaan eläkeiän kynnyksellä nämä samat tyypit ihmettelevät miten multa jäi se uraputki saavuttamatta ja siinä vaiheessa voidaan miettiä minkälaisen uraputken nämä bussinkuljettajat, rakennusmiehet, tilintarkastajat, kiinteistönvälittäjät yms. ihan normaalit ihmiset ovat läpikäyneet. 40 vuotta työtä ja sitten eläkkeelle ja elintaso on käytännössä sama kuin ihmisellä, joka ei ole päivääkään työtä tehnyt. Onnea vaan!

      http://www.youtube.com/watch?v=b405uNIcciY

      • työttömän eläkepäivät

        Odotahan vaan, kun pääset eläkkeelle, sinä masennut. Eläkkeesi on kaikkien tukienkin kanssa satavarmasti korkeintaan puolet siitä mitä työssä olleilla.

        Masennut siitäkin, kun huomaat, että parhaat päivät menivät ja kaikki on vielä tekemättä, olet vielä lähtöruudussa.

        Ehkä huomaat myös, että toinen puoli elämää meni humalassa, siitä et muista mitään. Toinen puoli taas meni krapulassa, siitä muistat kurjuuden.


      • hyvää eläkettä
        työttömän eläkepäivät kirjoitti:

        Odotahan vaan, kun pääset eläkkeelle, sinä masennut. Eläkkeesi on kaikkien tukienkin kanssa satavarmasti korkeintaan puolet siitä mitä työssä olleilla.

        Masennut siitäkin, kun huomaat, että parhaat päivät menivät ja kaikki on vielä tekemättä, olet vielä lähtöruudussa.

        Ehkä huomaat myös, että toinen puoli elämää meni humalassa, siitä et muista mitään. Toinen puoli taas meni krapulassa, siitä muistat kurjuuden.

        Jäin juuri eläkkeelle ja tulot on paljon paremmat kuin työttömänä. Sillä tulee hyvin toimeen, on autot, moottoripyörä jne. Kuitenkin tärkein on se vapaus.


      • 6+9
        työttömän eläkepäivät kirjoitti:

        Odotahan vaan, kun pääset eläkkeelle, sinä masennut. Eläkkeesi on kaikkien tukienkin kanssa satavarmasti korkeintaan puolet siitä mitä työssä olleilla.

        Masennut siitäkin, kun huomaat, että parhaat päivät menivät ja kaikki on vielä tekemättä, olet vielä lähtöruudussa.

        Ehkä huomaat myös, että toinen puoli elämää meni humalassa, siitä et muista mitään. Toinen puoli taas meni krapulassa, siitä muistat kurjuuden.

        Nuoremmat sukupolvet eivät tule eläkettä saamaan muutenkaan kuin kansaneläkkeen verran eli sitä on turha murehtia.


      • Anonyymi
        6+9 kirjoitti:

        Nuoremmat sukupolvet eivät tule eläkettä saamaan muutenkaan kuin kansaneläkkeen verran eli sitä on turha murehtia.

        Joo, laskin 15 vuoden työssäolon jälkeen, että työeläke tulisi olemaan noin 1000€/kk, joten ei kannata. Eihän sillä edes yksiön vuokraa saa maksettua sitten.


    • Jalmari2

      Kyllähän se on hyvä, että tällaisessa vapaassa modernissa yhteiskunnassa jokainen pystyy itse valitsemaan, et mitä tekee tai on tekemättä. Sitten on aivan turha itkeä siitä, et mitä saa. Sitä saa mitä tilaa!

    • Kokemusta on

      Työttömänä eläminen ei ole kovin mukavaa. Tukien määrä on yleensä aika mitätön ja jos asuu isossa kaupungissa, niin ne hädin tuskin riittävät vuokraan ja perustarpeisiin. Ruokavalio on aika surkeaa ja koostuu usein halvimmista elintarvikkeista. Matkailun ja rahaa vaativat harrastukset pitää unohtaa täysin kun joutuu kaupassa laskemaan senttejä.

      Ja työttömänä on aina vaarassa joutua kadulle. Jos asumistuen tai työttömyysturvan saaminen jotenkin katkeaa, niin on siinä aika vaikea keksiä että miten maksaa vuokran. Tiedän useita tapauksia joissa ihan kunnollinenkin kaveri on joutunut kadulle. Ja sepä onkin aika hauskaa kun vaikka tammikuussa tulee häätö eikä ole mitään asuinpaikkaa tiedossa...

      KELA voi aika yllättäen katkaista tukien antamisen. Työmarkkinatukihan edellyttää sitä että ottaa ajoittain työtä vastaan.

      En suosittele kennellekään yhteiskunnan tukiin luottamista!

      • 10+11

        Itse elän tismalleen samalla tavalla työttömänä kuin työssäkin. Sillä erotuksella tosin, että tänäänkin nukuin kymmeneen ja liikuntaan yms. riittää aikaa ja energiaa ihan eri tavalla. Ruokavalio on samaa tylsää perusruokaa ja ulkona en sen enempää käynyt palkkaa nauttiessanikaan. Silloin ostin osakkeita joka kuukausi kun rahaa jäi enemmän säästöön, mutta siinä se ainut ero onkin. Kaikki on suhteellista ja siitä kiinni mihin ihminen on tottunut. Toisille ei mikään riitä ja toiset tulevat vuosikymmeniä toimeen pienellä rahalla.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä, työttömänä/työkkärin ohjaus/kiristys narussa eläminen ei ole inhimillistä, elät 24/7 sen ikeen alla että milloin joku te virkailija tms päättää et otetaampa tuolta rahat pois karessin muodossa, tai päättää että laitetaampa tämä työtön uhkavaatimuksella palkattomaan toimenpiteeseen yms jne jne..


    • ex-työtön

      Minä en oikein ymmärrä tuota työttömänä ja toimettomana kituuttamista. Toimeentulotuki on niin vähän että ei sillä pysty elämään vaan lähinnä tulemaan jotenkin toimeen. Vapaa-ajalla ei paljoa tee jos ei ole varaa tehdä mitään hauskaa. Mitä tulee tuohon nukkumiseen aamupäivällä niin on työmuotoja joissa ei ole mitään erityisiä työaikoja. Esimerkiksi itselläni on sellainen työ että voin tehdä sitä sen verran kuin haluan ja mihin aikaan haluan.

      Minulla on pitkästi kokemusta erilaisista tukimuodoista mm. opintotuki, toimeentulotuki mutta kyllä se niiden kanssa puuhastelu on oman elämänsä hukkaamista. Sitten kun on juonut terveytensä 40-vuotiaana eikä ole yhtään mitään saavuttanut elämänsä aikana niin sen ymmärtää. Jos teille tarjoutuu mahdollisuus tehdä työtä niin kyllä sitä kannattaa kokeilla.

      • 1+8

        Kaikille ei elämä ole suorittamista. Joille on, niin heille voi tuottaa vaikeuksia vain olla. Muut taas pystyvät nauttimaan siitä kun saavat nukkua 10-11 tuntia yössä ja lukea esim. klassikkoromaaneja lounasaikaan. Ei aina tarvitse olla menossa johonkin tai suorittamassa jotain tehtävää että voi tuntea olonsa tyytyväiseksi. Eikä jokainen tukipummi suinkaan ole juoppo. Itse asiassa se varmaan on huonoin vaihtoehto koska juuri se johtaa rahapulaan. Joka ei ryyppää ja polta huomaa miten raha kummasti riittää elämiseen ilman leipäjonojakin.


      • ex-työtön
        1+8 kirjoitti:

        Kaikille ei elämä ole suorittamista. Joille on, niin heille voi tuottaa vaikeuksia vain olla. Muut taas pystyvät nauttimaan siitä kun saavat nukkua 10-11 tuntia yössä ja lukea esim. klassikkoromaaneja lounasaikaan. Ei aina tarvitse olla menossa johonkin tai suorittamassa jotain tehtävää että voi tuntea olonsa tyytyväiseksi. Eikä jokainen tukipummi suinkaan ole juoppo. Itse asiassa se varmaan on huonoin vaihtoehto koska juuri se johtaa rahapulaan. Joka ei ryyppää ja polta huomaa miten raha kummasti riittää elämiseen ilman leipäjonojakin.

        Ei työnteko estä nukkumasta 10-11 tuntia yössä tai lukemasta romaaneja lounasaikaan. Minulla onnistuu molemmat vaikka palkkatyössä olenkin.

        Se mikä onkin mielestäni mielenkiintoista että työttömät kuvittelevat että työnteko jollakin tavalla vähentää niitä vapausasteita. Tämä ei ole totta kunhan vaan löytää omaan työrytmiin ja tahtiin sopivan työpaikan. Päinvastoin, työnteko lisää vapausasteita kun on varaa harrastaa kaikenlaista kivaa mihin työttömänä ei olisi varaa.

        Lisäksi olen huomannut että kun käy palkkatyössä niin se lisää sitä taloudellista omavaraisuutta ja varmuutta ja sitä kautta vähentää stressitasoa kovasti. Ei ole ollenkaan kivaa elää tukirahoilla yhteiskunnassa joka tappaa työttömänsä nälkään viimeistään seuraavan hallituksen aikana.


      • 18+4
        ex-työtön kirjoitti:

        Ei työnteko estä nukkumasta 10-11 tuntia yössä tai lukemasta romaaneja lounasaikaan. Minulla onnistuu molemmat vaikka palkkatyössä olenkin.

        Se mikä onkin mielestäni mielenkiintoista että työttömät kuvittelevat että työnteko jollakin tavalla vähentää niitä vapausasteita. Tämä ei ole totta kunhan vaan löytää omaan työrytmiin ja tahtiin sopivan työpaikan. Päinvastoin, työnteko lisää vapausasteita kun on varaa harrastaa kaikenlaista kivaa mihin työttömänä ei olisi varaa.

        Lisäksi olen huomannut että kun käy palkkatyössä niin se lisää sitä taloudellista omavaraisuutta ja varmuutta ja sitä kautta vähentää stressitasoa kovasti. Ei ole ollenkaan kivaa elää tukirahoilla yhteiskunnassa joka tappaa työttömänsä nälkään viimeistään seuraavan hallituksen aikana.

        Kun olin töissä, niin työmatkoineen työpäivään meni n. 10 tuntia kun pysähdyin ruokakaupassa matkalla. Aamulla 07.30 lähdin kotoa ja illalla olin vähän ennen kuutta kotona. Siihen suihkussa käynti, päivällisen valmistus ja syöminen niin kello olikin jo lähempänä kahdeksaa. Jos 11 tuntia olisin halunnut nukkua, niin siinä vaiheessa olisi pitänyt jo mennäkin nukkumaan, että olisi ehtinyt töihin tosin sitten olisi jäänyt aamukahvi juomatta ja lehti lukematta. Eli kyllä mulla ainakin ne unet jäivät 6-7 tuntiin yössä ja niin jäävät käytännössä kaikilla tuntemillani ihmisillä, joilla herätyskello pirahtaa aamulla kuuden jälkeen. Rahaa oli tietysti vähän enemmän, mutta eipä siitä mitään iloa ollut. Elämänlaatu oli nimittäin huomattavasti huonompi.


      • Ei vapautta
        ex-työtön kirjoitti:

        Ei työnteko estä nukkumasta 10-11 tuntia yössä tai lukemasta romaaneja lounasaikaan. Minulla onnistuu molemmat vaikka palkkatyössä olenkin.

        Se mikä onkin mielestäni mielenkiintoista että työttömät kuvittelevat että työnteko jollakin tavalla vähentää niitä vapausasteita. Tämä ei ole totta kunhan vaan löytää omaan työrytmiin ja tahtiin sopivan työpaikan. Päinvastoin, työnteko lisää vapausasteita kun on varaa harrastaa kaikenlaista kivaa mihin työttömänä ei olisi varaa.

        Lisäksi olen huomannut että kun käy palkkatyössä niin se lisää sitä taloudellista omavaraisuutta ja varmuutta ja sitä kautta vähentää stressitasoa kovasti. Ei ole ollenkaan kivaa elää tukirahoilla yhteiskunnassa joka tappaa työttömänsä nälkään viimeistään seuraavan hallituksen aikana.

        "Se mikä onkin mielestäni mielenkiintoista että työttömät kuvittelevat että työnteko jollakin tavalla vähentää niitä vapausasteita. Tämä ei ole totta kunhan vaan löytää omaan työrytmiin ja tahtiin sopivan työpaikan. Päinvastoin, työnteko lisää vapausasteita kun on varaa harrastaa kaikenlaista kivaa mihin työttömänä ei olisi varaa."

        Jos ei ole jonkin erityisalan (jolla on hyvä työllistyminen) koulutusta, niin silloin voi heittää hyvästit kaikille mahdollisuuksille itse määräämästään työtahdista ja sopivasta työpaikasta. Jos ei ole korkeaa koulutusta, niin joutuu silloin tekemään vain sitä duunia mitä sulle määrätään. Ja voin kyllä kertoa että sellaisissa perusduuneissa (siivooja, raksaduuni, toimistoapulainen, varastotyöntekijä) ei ole mitään tietoakaan vapaudesta. Jos edes ehdotat että voisiko vaikka työaika olla liukuva, niin pomo vaan nauraa sulle. Työtä joutuu usein tekemään niska limassa aika eläimellisellä tahdilla, usein ilman mitään taukoja kahdeksan tuntia. Sitä on normiduunarin arki!

        Ja useat duunit on aika kuluttavia. Jos olet raksalla tai varastolla, niin ei siinä kyllä työpäivän jälkeen jaksa muuta kuin maata sohvalla ja katsoa telkkaria. Ja harrastuksetkin on nykyään niin kalliita ettei matalapalkkaisen duunin palkat riitä niihin. Ja jos on vaan joku hantti- ja pätkäduunien tekijä, niin ei silloin ole paljoa mahdollisuuksia neuvotella palkasta.


      • ex-työtön
        Ei vapautta kirjoitti:

        "Se mikä onkin mielestäni mielenkiintoista että työttömät kuvittelevat että työnteko jollakin tavalla vähentää niitä vapausasteita. Tämä ei ole totta kunhan vaan löytää omaan työrytmiin ja tahtiin sopivan työpaikan. Päinvastoin, työnteko lisää vapausasteita kun on varaa harrastaa kaikenlaista kivaa mihin työttömänä ei olisi varaa."

        Jos ei ole jonkin erityisalan (jolla on hyvä työllistyminen) koulutusta, niin silloin voi heittää hyvästit kaikille mahdollisuuksille itse määräämästään työtahdista ja sopivasta työpaikasta. Jos ei ole korkeaa koulutusta, niin joutuu silloin tekemään vain sitä duunia mitä sulle määrätään. Ja voin kyllä kertoa että sellaisissa perusduuneissa (siivooja, raksaduuni, toimistoapulainen, varastotyöntekijä) ei ole mitään tietoakaan vapaudesta. Jos edes ehdotat että voisiko vaikka työaika olla liukuva, niin pomo vaan nauraa sulle. Työtä joutuu usein tekemään niska limassa aika eläimellisellä tahdilla, usein ilman mitään taukoja kahdeksan tuntia. Sitä on normiduunarin arki!

        Ja useat duunit on aika kuluttavia. Jos olet raksalla tai varastolla, niin ei siinä kyllä työpäivän jälkeen jaksa muuta kuin maata sohvalla ja katsoa telkkaria. Ja harrastuksetkin on nykyään niin kalliita ettei matalapalkkaisen duunin palkat riitä niihin. Ja jos on vaan joku hantti- ja pätkäduunien tekijä, niin ei silloin ole paljoa mahdollisuuksia neuvotella palkasta.

        Allekirjoitan täysin, että hyvä koulutus antaa vaikutusmahdollisuuksia työn määrään, laatuun ja palkkaan. Huonossa duunissa ei mitään hohtoa ole. Siksi kannattaakin kouluttautua ja mennä sen jälkeen hyvään duuniin eikä lähteä peruskoulupohjalta Siwan kassalle. Se on vähän niinku oma valinta. On silti täysin väärin sanoa että kaikki työ on paskaa ja sen vuoksi työtä ei kannata tehdä. Kyllä hyvääkin työtä löytyy kunhan sen eteen on valmis näkemään vaivaa. Siksi kannattaakin opiskella itsellensä kunnon tutkinto niin on se elämäkin sen jälkeen helpompaa.

        Ja onhan sitten näitä erilaisia pakoreittejä jos ei se koulun penkillä istuminen käy päinsä. Ihmisiä on ponnistanut taloudelliseen riippumattomuuteen yrittämisen ja vaikka pokerin pelaamisen kautta. Kysymys on lopulta vaan siitä onko yritteliäs ihminen vai alistuuko kohtaloonsa kituuttaa toimeentulotuella loppuelämänsä.


      • ncvlkncvzlkn
        ex-työtön kirjoitti:

        Allekirjoitan täysin, että hyvä koulutus antaa vaikutusmahdollisuuksia työn määrään, laatuun ja palkkaan. Huonossa duunissa ei mitään hohtoa ole. Siksi kannattaakin kouluttautua ja mennä sen jälkeen hyvään duuniin eikä lähteä peruskoulupohjalta Siwan kassalle. Se on vähän niinku oma valinta. On silti täysin väärin sanoa että kaikki työ on paskaa ja sen vuoksi työtä ei kannata tehdä. Kyllä hyvääkin työtä löytyy kunhan sen eteen on valmis näkemään vaivaa. Siksi kannattaakin opiskella itsellensä kunnon tutkinto niin on se elämäkin sen jälkeen helpompaa.

        Ja onhan sitten näitä erilaisia pakoreittejä jos ei se koulun penkillä istuminen käy päinsä. Ihmisiä on ponnistanut taloudelliseen riippumattomuuteen yrittämisen ja vaikka pokerin pelaamisen kautta. Kysymys on lopulta vaan siitä onko yritteliäs ihminen vai alistuuko kohtaloonsa kituuttaa toimeentulotuella loppuelämänsä.

        Itse opiskelin kunnon tutkinnon ja nyt olen työttömänä. Hyvää siinä on lähinnä se, että opiskelu oli käytännössä lähes yhtä rentoa kuin työttömyys ja tutkinto suojelee pahimmilta paskaduuninöyryytyksiltä eli työttömyys on ehkä vähemmän stressaavaa. Mutta haaveet uraputkesta voi kyllä kuopata jos ei alle 30-vuotiaana ole jo hyvässä duunissa matkalla kohti keskijohtoa. Siinä vaiheessa on ihan sama onko siwan kassa vai joku toimistoduunari. Paitsi että siwan kassalla on vaihtelevammat työtehtävät ja enemmän positiivista sosiaalista kontaktia työssään (=päivät menevät nopeammin).


      • terve ihminen
        1+8 kirjoitti:

        Kaikille ei elämä ole suorittamista. Joille on, niin heille voi tuottaa vaikeuksia vain olla. Muut taas pystyvät nauttimaan siitä kun saavat nukkua 10-11 tuntia yössä ja lukea esim. klassikkoromaaneja lounasaikaan. Ei aina tarvitse olla menossa johonkin tai suorittamassa jotain tehtävää että voi tuntea olonsa tyytyväiseksi. Eikä jokainen tukipummi suinkaan ole juoppo. Itse asiassa se varmaan on huonoin vaihtoehto koska juuri se johtaa rahapulaan. Joka ei ryyppää ja polta huomaa miten raha kummasti riittää elämiseen ilman leipäjonojakin.

        "Muut taas pystyvät nauttimaan siitä kun saavat nukkua 10-11 tuntia yössä"

        Terve ihminen ei nuku 10-11 tuntia yössä.


      • ex-työtön
        ncvlkncvzlkn kirjoitti:

        Itse opiskelin kunnon tutkinnon ja nyt olen työttömänä. Hyvää siinä on lähinnä se, että opiskelu oli käytännössä lähes yhtä rentoa kuin työttömyys ja tutkinto suojelee pahimmilta paskaduuninöyryytyksiltä eli työttömyys on ehkä vähemmän stressaavaa. Mutta haaveet uraputkesta voi kyllä kuopata jos ei alle 30-vuotiaana ole jo hyvässä duunissa matkalla kohti keskijohtoa. Siinä vaiheessa on ihan sama onko siwan kassa vai joku toimistoduunari. Paitsi että siwan kassalla on vaihtelevammat työtehtävät ja enemmän positiivista sosiaalista kontaktia työssään (=päivät menevät nopeammin).

        Itsekin opiskelin kunnon tutkinnon eikä tärpännyt. Opiskelin toisen ja sitten tärppäsi. Kuten sanottua, yritteliäisyys palkitaan. Ei pidä masentua jos asiat eivät aina menekään siten kuin opinto-ohjaaja nuorille opiskelijoille uskottelee.

        Uteliaisuuttani kuitenkin kysyn että mikä tuo mainitsemasi tutkinto oli?


      • Anonyymi
        ex-työtön kirjoitti:

        Ei työnteko estä nukkumasta 10-11 tuntia yössä tai lukemasta romaaneja lounasaikaan. Minulla onnistuu molemmat vaikka palkkatyössä olenkin.

        Se mikä onkin mielestäni mielenkiintoista että työttömät kuvittelevat että työnteko jollakin tavalla vähentää niitä vapausasteita. Tämä ei ole totta kunhan vaan löytää omaan työrytmiin ja tahtiin sopivan työpaikan. Päinvastoin, työnteko lisää vapausasteita kun on varaa harrastaa kaikenlaista kivaa mihin työttömänä ei olisi varaa.

        Lisäksi olen huomannut että kun käy palkkatyössä niin se lisää sitä taloudellista omavaraisuutta ja varmuutta ja sitä kautta vähentää stressitasoa kovasti. Ei ole ollenkaan kivaa elää tukirahoilla yhteiskunnassa joka tappaa työttömänsä nälkään viimeistään seuraavan hallituksen aikana.

        Kyllä se työ vaikuttaa. Ma-pe,en itse voi liikkua ja olla luonnossa. Melussa työpaikalla sensijaan,ja ikää tulee,tulesvaivat lisääntyy.
        Mutta,se on sentään itse hankittua rahaa.


      • Anonyymi
        ex-työtön kirjoitti:

        Ei työnteko estä nukkumasta 10-11 tuntia yössä tai lukemasta romaaneja lounasaikaan. Minulla onnistuu molemmat vaikka palkkatyössä olenkin.

        Se mikä onkin mielestäni mielenkiintoista että työttömät kuvittelevat että työnteko jollakin tavalla vähentää niitä vapausasteita. Tämä ei ole totta kunhan vaan löytää omaan työrytmiin ja tahtiin sopivan työpaikan. Päinvastoin, työnteko lisää vapausasteita kun on varaa harrastaa kaikenlaista kivaa mihin työttömänä ei olisi varaa.

        Lisäksi olen huomannut että kun käy palkkatyössä niin se lisää sitä taloudellista omavaraisuutta ja varmuutta ja sitä kautta vähentää stressitasoa kovasti. Ei ole ollenkaan kivaa elää tukirahoilla yhteiskunnassa joka tappaa työttömänsä nälkään viimeistään seuraavan hallituksen aikana.

        Ei palkkatyö välttämättä lisää taloudellista omavaraisuutta. Esim jos on sössinyt itsensä ulosottoon loppuelämäkseen vaikka työssä kävisikin. Käteen jäisi vain tuo sama mitä sossusta saa.


      • Anonyymi
        18+4 kirjoitti:

        Kun olin töissä, niin työmatkoineen työpäivään meni n. 10 tuntia kun pysähdyin ruokakaupassa matkalla. Aamulla 07.30 lähdin kotoa ja illalla olin vähän ennen kuutta kotona. Siihen suihkussa käynti, päivällisen valmistus ja syöminen niin kello olikin jo lähempänä kahdeksaa. Jos 11 tuntia olisin halunnut nukkua, niin siinä vaiheessa olisi pitänyt jo mennäkin nukkumaan, että olisi ehtinyt töihin tosin sitten olisi jäänyt aamukahvi juomatta ja lehti lukematta. Eli kyllä mulla ainakin ne unet jäivät 6-7 tuntiin yössä ja niin jäävät käytännössä kaikilla tuntemillani ihmisillä, joilla herätyskello pirahtaa aamulla kuuden jälkeen. Rahaa oli tietysti vähän enemmän, mutta eipä siitä mitään iloa ollut. Elämänlaatu oli nimittäin huomattavasti huonompi.

        No, minulla menee töihin matkoineen sellaiset 8,5 tuntia päivässä, sisältäen ruoka- ja kahvitauot, ja työaikanakin on yleensä aikaa selailla nettiä. Ruokakaupassa joutuu työtönkin käymään jos ei ihan luontaistaloudessa, ja ruokaakin pitää laittaa, ellei sitten osta valmista mihin työssä käyvällä on paremmin varaa.


    • ei horetsu

      Joo, jäin eläkkeelle ja haistatan pitkät koko Eurooppahuora Suomelle.

      • Anonyymi

        Oikein!


    • sanompahan vain

      Noh, joka sekunti lähenee se hetki, että Suomen luottoluokits laskee ja velkaantumiselle tulee oikeasti stoppi. Alkaa siis ns. Kreikan tie, jossa tuet leikataan minimiin ja sitä rataa.

      Sitten onkin pummeilla kivaa, kun tuet eivät enää juoksekaan. Pääset sitten vessaa siivoamaan 500 e kuukausipalkalla.

      • paska tulevaisuus

        Toi taitaa olla kyllä tulevaisuus. Paitsi että edes vessoja ei pääse siivoamaan. Suomessakin lähtee työttömyys nousuun ja pian nuorisotyöttömyys alkaa kohota. Lopuksi se on sitten niin että puolet kansasta on työttömiä ja ilman mitään rahaa... Turha sitten enää mennä sossun luukulle tai KELA:lle kun ne on lakkautettu.


      • kommenttia

        Kyllä Se on yhtä synkkä Se tulevaisuus, sillä yrittäjällä jonka asiakaskunta koostuu vajaasta 500€ tienaavista

        jottei siitä sitten enempää


      • sanompahan vain
        kommenttia kirjoitti:

        Kyllä Se on yhtä synkkä Se tulevaisuus, sillä yrittäjällä jonka asiakaskunta koostuu vajaasta 500€ tienaavista

        jottei siitä sitten enempää

        Älä huoli, fiksut yrittäjät myyvät tuotteensa maihin, joissa on ostovoimaa. Niin tehdään nykyisissäkin matalapalkkamaissa.

        Ja toisaalta se, että vihdoin paskaduuneista saa niiden yksinkertaisuutta vastaavan palkan, ei tarkoita sitä, etteikö maassa olisi myös iso osaajien keskiluokka. Ja itse asiassa heille asiat ovat paljon paremmin, kun ei tarvitse enää maksella kaikkien sossuelättien ja samalla pois potkittujen julkisten virkaelättien elantoa.


      • hetki lyö

        Joka sekunti lähenee myös se hetki kun tästä maailmasta on lähdettävä. Niin rikkaan kuin köyhänkin. Kuolema korjaa jokaisen tasapuolisesti.


      • hahshhhxdhhxd
        hetki lyö kirjoitti:

        Joka sekunti lähenee myös se hetki kun tästä maailmasta on lähdettävä. Niin rikkaan kuin köyhänkin. Kuolema korjaa jokaisen tasapuolisesti.

        Se onkin hyvä että loppuu tämä maallinen elämä ja jää taakse fyysisen olomuodon rasitteet.


      • Anonyymi

        Kuin kaupungilla olisi kumminkin varaa palkata vessan siivoaja?


    • lödmfölm

      Ylös.

    • ahkeruus

      Äkkiä sosiaalietuudet vastikkeellisiksi tai kokonaan pois. Alkais työnteko kiinnostaa.

      • kissanpeti

        Sitähän minäkin!


      • ajattele vähän

        Useat sadat ihmiset saattaisivat tehdä itsemurhan jos tuet poistettaisiin. Et kai oikeasti tuollaista toivo?


      • Stubbi

        Joo, eli sairaat vaan töihin! Kyllä sitä neliraajahalvaantunutkin voi ihan hyvin töitä tehdä jos vaan yrittää! Ja ei psykoosikaan ole mikään oikea syy livistää töistä!

        Eläköön sosiaalietuuksien lakkauttaminen ja Kokoomus! Tuhotaan hyvinvointivaltio ihan kokonaan!!


      • 13+7
        ajattele vähän kirjoitti:

        Useat sadat ihmiset saattaisivat tehdä itsemurhan jos tuet poistettaisiin. Et kai oikeasti tuollaista toivo?

        Tuskinpa se olisi yhteiskunnan kermaa, joka itsensä lopettaisi. Vaikea nähdä mitä siinä menetettäisiin ellei sitten osuisi itsemurha omaan lähipiiriin. Eli ei siis tuntuisi missään...


      • Anonyymi
        13+7 kirjoitti:

        Tuskinpa se olisi yhteiskunnan kermaa, joka itsensä lopettaisi. Vaikea nähdä mitä siinä menetettäisiin ellei sitten osuisi itsemurha omaan lähipiiriin. Eli ei siis tuntuisi missään...

        "Yhteiskunnan kermaa" ai että niiku jotkut ihmiset ovat parempia kuin toiset, sitäkö sä meinaat? ai että ajetaan vaan ihmiset itsemurhan partaalle, no eihän siinä mitään kun eivät ole "yhteiskunnan kermaa" mitäs siitä vaikka joku päätäisikin tapaa itsensä kun tuet viedään pois, ei tapahdu mun perheessä ei kosketa mua. Toi on sama kun joku sanoisi koulussa lapselle että, kyllä sua saa kiusata kun sä et ole "yhteiskunnan kermaa" taidat itse olla yksi iso kermaperse.😡


      • Anonyymi

        senkin porvari


      • Anonyymi

        Kyllä. Tekisin sinunkin työsi puoleen hintaan. Pomosi olisi varmasti siitä mielissään. Voit sitten lomautettuna miettiä toivettasi.


      • Anonyymi

        Eihän se sitten ole etuus, vaan palkanmaksu. Orjapalkan.


    • Työ=rahaa

      Ahkeruus alkaa rahapalkasta. So simple life

    • ...

      .

    • olen hullu kalervo

      en myöskää ole menossa töihin

    • Anonyymi

      Suomi on saanut useita varoituksia sosiaaliturvan liian matalasta sosiaaliturvasta. Eihän näillä roposilla mitä saa voi elää ihmisen arvoista elämää.

      • Anonyymi

        Ensinnäkin. Joku ilmeisesti saa rahaa siitä, että nostaa näitä vanhoja ketjuja ylös. Tämäkin on vuodelta 2014, eli lähes 10 v. vanha.

        Toiseksi. Kyllä on maailma muuttunut. Aiemmassa kommentissa lukee:
        "...tutkinto suojelee pahimmilta paskaduuninöyryytyksiltä..."

        Ei suojele enää. Nyt on haettava mitä tahansa työtä, ja juuri noihin paskaduuneihin haetaan eniten työntekijöitä. Sinne vaan monen akateemisen tutkinnon tekijät kaupan kassalle 10-15h/viikko. Kannattiko opiskella?


    • Anonyymi

      olet siis ns. turhake tässä maailmassa?

    • Anonyymi

      Elämä tulee opettamaan.

    • Anonyymi

      Niin kauan kuin tänne otetaan elintasopakolaisia niin aion elää kuten suurin osa heistä; verorahoilla työttömänä.

      • Anonyymi

        Sinulla vaan ei ole yhtä hyvä elintaso kuin elintasopakolaisilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla vaan ei ole yhtä hyvä elintaso kuin elintasopakolaisilla

        Samat kaikki saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat kaikki saa.

        Ei saa. Ulkomaalaiset elintasopakolaiset saavat huomattavasti enemmän. Vai kuinka heillä on joka huoneessa isot TV t ja uudet kodinkoneet ja parkettiakin asennetaan tavan vuokra kolmioon. Autokin löytyy. Vai maksaako joku Veikkausvaroilla toimiva järjestö heille extraa?


    • Anonyymi

      Liitonpäiviä kun on runsaasti jäljellä niin voi elellä ihan huoletta ainakin vuoden verran "kissanpäiviä" (ikäänkuin duunari lomalla)

    • Anonyymi

      :-)

    • Anonyymi

      Minulla on nuori poikaystävä Jonne joka pitää minusta huolta. t naapurin masa

    • Anonyymi

      Perusta firma, niinkuin Vartia teki ja nosta heti kaikki rahat pois. Sitten äkkiä konkurssiin. Näin tienaat miljoonat verorahoilla.
      Business Finlandissa on vajaamielisiä naisia, jotka mielellään rahoittavat älyttömiäkin hankkeita, kun itse ovat työllistyneet hyväveli -kavereiden avulla. Business Finland oli myöntänyt mm. Antero Vartian yritykselle Compensation Operations oy:lle seitsemän miljoonan euron pääomalainan, joka oli nostettu kokonaisuudessaan. Nyt firma päästettiin konkurssiin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe