Omistan 4 vuotiaan Pomeranianin, jonka täytyy päästä joka yö klo 3-5 välillä käymään ulkona. Häntä leinkkeilytetään kunnolla ja käytetään ulkona aina ennen nukkumaan menoa ja heti herättyään. Ellen herää yöllä koiran kävelyyn pois makuuhuoneesta, löydän kakat pesuhuoneen lattialta tai matolta. Olemme muuttamassa omakotitalosta kerrostaloon sekä työtehtäväni vaihtuu, joten en enää jaksa herätä joka yö viemään pommiani ulos. Toivoisin teiltä vinkkejä miten olette ratkaisseet saman ongelman. Minkälaisia koiran sisävessoja teillä on ja miten ne toimivat käytännössä?
Koiran sisävessa
6
2832
Vastaukset
- konstitonmonet1
Meillä oli ensimmäinen kääpiökoiran "sisävessa" sellainen muovi, joka oli astianpesukoneemme alapuolella. Sellainen "kaukalo" siis, jossa oli vähän korotetut reunat, n. 4-5 cm. Siihen sanomalehteä, ja koira käyttää sitä kyllä. Sitten vaan pidät huolta, että vaihdat sanomalehteä tarpeeksi usein.
Toinen "sisävessa" meillä on ollut ihan sellainen lujaa muovia oleva levy, jota mies autotallissa taivutti sellaisella laitteella (valitettavasti en osaa tarkemmin sanoa), joka kuumensi muovin ja teki siitä siis muokattavaa. Sellaista levyä ainakin voi kai ostaa jostain puu- ja metallitöihin erikoistuneesta myymälästä, oisko Bauhaus tms..??? No, sitä siis taivutettiin niin, että siihen tuli myös sellaiset reunat. Ja hyvin toimii. :)
(Ja nyt tiedoksi niille, jotka alkaa vaahdota, että mikset laiska ulkoiluta koiraas, oletko pitkään pois kotoa jne.. Vastaus on: KYLLÄ ulkoilutamme ja EI, en ole paljon pois kotoa - olen työtön. Tuo sisävessa meillä alkoi kai siitä, kun itse olen vähän yliherkkä ajatukselle, että JOS koiralle tulee hätä, niin se ei pääse.. Kun onhan meillä ihmisilläkin joskus yllättävä vessahätä, ja voi sitä tuskaa kun ei ole vessa silloin mailla eikä halmeilla. Meidän kääpiökoira tekee joskus sisävessaan - se ei tykkää kovin kylmällä ulkoilla - ja joskus ulos.) - Epätoivoinen
Kiitos vastauksesta! Pitääkin alkaa etsimään kaupoista muovista matalareunaista alustaa.
- kleini
Kenkien kurakaukalo.
- Nipsu12
Pieni kissojen hiekkalaatikko, jossa on tarpeeksi matalat reunat. Sinne eläinkaupasta saatava pissa-alusta, niin imeytyy paremmin kuin sanomalehteen.
- tälleen
Meillä pikkukoira on pennusta pitäen matkinut kissakavereita ja menee päiväunien jälkeen kissojen vessaan (tuollainen suuri kopallinen vessa!), tekee mikrohiekkaan hienon kuopan, siihen pisut ja kaapaisu hiekkaa päälle. Hyvin on kissat opettaneet;)
Ja kyllä lenkkeillään kolmesti päivässä aikaisesta aamusta, päivällä ja iltamyöhällä, silti koiralle on tullut tavaksi käydä pikkupissalla kissojen opettamalla tavalla!
Kannattaa muuten kokeilla antaa se päivän pääateria koiralle heti aamulenkin jälkeen, näin ei ainakaan meillä ole enää illalla eikä yöllä tarvetta suurelle hädälle.
- Koira rukka
Minä en pakota koiraani pidättämään, koska se ei vain tunnu kykenevän siihen.
Vaikka pääsee usein ulos.
Juo aika runsaasti ja pissaa paljon. Vaivan syytä ei ole vielä löydetty, itse pelkään maksashunttia koska sekin aiheuttaa paljoa virtsaamista.
Eläinlääkärissä ei vielä selvinnyt mitään, maksa-arvot olivat kyllä hieman koholla mutta tarvitsee lisätutkimuksia.
Joka tapauksessa, tuollainen sisävessa systeemi on meilläkin, ihan pentujen pissa-alusta jolla käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065587Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453703Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4542589Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611620- 871366
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131319Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321293- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511196