Lohkolämmittimen sisähaara?

Jussi

Kyse siis Corolla 1.6 HB Sol -04 mallista, kuitenkin vanhempaa mallia eli alkuvuodesta rekisteröity. Lisävarusteiden asennuksen yhteydessä asennettiin moottorilämmitin mutta nyt asuinpaikan muutoksen myötä autokatoksen mahdollisuutta ei ole ja sisätilanlämmitin lisäisi mukavuutta näin talven tullessa.

Kysynkin siis millainen homma sisähaaran asennus on? Jätänkö suosiolla liikkeen tehtäväksi esim. seuraavassa huollossa vai onnistuuko homma itse tekemällä. Jos liike asentaa missä hintaluokassa osat ja työ liikkuvat? Sitten vielä sisätilan lämmittimen valinnasta, mikä teholuokka riittää Corollan kokoiseen autoon jotta 1-3h lämmityksellä ainakin etulasit olisivat sulana? Mihin lämmitin asennetaan tai haittaako se matkustajien oleskelua?

Kiitos jo etukäteen.

7

11788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari

      On sisätilan lämmittimen kayttö ehdottomasti kielletty! Vedoten parkkipaikkojen sähköjen rajalliseen mitoitukseen.
      Haarajohdon asennus saattaa olla joko työläs tai simppeli homma, riipppuen autosta ja siitä, että kuinka paljon joutuu purkamaan paikkoja.

      600 Wattia riittää mainiosti henkilöauton sisätiloihin, eikä tarvii enää raapia ikkunoita. Lämpöpuhaltimen voi asentaa kiinteästi tai pitää irrallaan jalkatilassa. Monessa autossa kiinteälle asennukselle ei oikein löydy paikkaa.

      Jos auto on avoimen taivaan alla, niin lämppärin käyttö tuo myös ylimääräisiä ongelmia. Auton päälle satava lumi sulaa ja tunkee kaikkiin mahdollisiin rakoihin ja tiivisteiden väleihin. Kun sitten kotelot ym paikat ovat jatkuvasti kosteana niin auto ruostuu huomattavan paljon nopeammin.

      Kun auton kosteat rakenteet ovat pakkasen puolella, niin silloin korrosio reaktio ei etene rakenteissa. Mutta plussan puolella se syö autoa "rotan lailla".

      Tieto lisää tuskaa!

    • Buster

      Aikamoista pelottelua edellisellä kirjoittajalla.
      Edellinen autoni oli Corolla 1.6 Sol Wagon. Laitatin merkkiliikkeessä sisähaaroittimen ja Defan lämppärin. Hintaa tuli 169 e eli vanha tonni. Lämppärin tehot oli 0/800/1400 W. Lämppärissä oli nappula, mistä pystyi valitsemaan.
      800 w riitti useimmiten, mutta 1400 w käytin kun pakkanen kiristyi -20 asteen alapuolelle. Lämmitin kiinnitettiin keskikonsoliin pelkääjän puollelle, eikä haitannut matkustajan jalkatilaa merkittävästi. Kesäksi lämppärin sai kiskaistua irti.
      Kaikenkaikkiaan mukava laite, eikä ilman osaa enää olla. Merkkiliikkeessä asennettuna huoleton ja Defa toimi ainakin ekan talven moitteettomasti. Nytkin on saman merkin lämmitin uudessa Avessa.
      Ei negatiivisia kokemuksia, paitsi rahameno.

      • ave

        Kyllä Karin kirjoitus piti paikkanssa osittain
        jos joutuu pitämään taivasalla auton ei kannata pitää lumisateella lämppäriä päällä.
        Teho saisi olla minimi 1000 W.
        Merkki liike laittaa asennuksen hyvin ja takuu pelaa hyvin.


    • kokemusta

      Kokemusta ei ole kylläkään Toyotasta, mutta parista muusta merkistä kylläkin. Konehuoneen ja pelkääjän jalkatilan välisessä seinässä pitäisi olla yksi tai useampi läpivienti, varustettuna peitelevyllä tai tulpalla (katso konehuoneen puolelta). Pelkääjän jalkatilassa olevassa huopamatossa pitäisi samassa kohdassa olla valmis viilto maton puhkaisemiseksi. Puhkaiset vain sen läpiviennin ja tunget piuhan jalkatilan puolelle. Y-kappale, pari piuhanpätkää ja pistorasia ovat valmiiksi ladatussa asennussarjassa, joita saa tarvikeliikkeistä.
      Sarjan hinta liikkuu 70 euron molemmin puolin.

      Ruuvaat pistorasian jalkatilaan keskikonsolin puolelle ja lämppärin parhaiten myös keskikonsoliin vaihdekepin tuntumaan, puhaltamaan ylöspäin tuulilasin suuntaan.

      Kyllä sen itse pystyy asentamaan, eikä tarvita sähkömiehen papereita. Ne asennettavat ruttuputket kiinnittyvät kuin töpseli seinään omiin liittimiinsä.

    • Anonyymi

      Pystyy tekemään itse jos pystyy viemään roskapussin pakkasela ulos sisävaatteissa ja öäpsyköillä ja o n armeijan käynyt mies.

      Ei onnistu insinääriltä yai myyjiltä. Kosinhoitajilta ja lääköreil y ä.

      Nompeimmkn rekkakuskit kuormakuski y ja muut karaisyuneet rosvot.

      • Anonyymi

        Kirjoittaminen ei myöskään suju kaikilta.


    • Anonyymi

      itse laitoin avesis johto tietokoneen johdon vierestä nipukka poikki ja rasvaa aukkoon ja johtoon nippuside läpi ja siinä se oli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

      Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1080
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

      Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1044
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

      Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

      Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Olet mielessäni

      viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

      Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      845
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

      Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe