Moi vaan!
Joulukuussa phukettiin perheen kera..(kamala-beach..),ja eteen tuli tällainen ajatus kännykän ym tavaran ostoista sieltä?
Mites... onkos kokemusta ja ennenkaikkea toimiikos sieltä ostettu känny täällä?
Mites digikameroiden hinnat?
Kiitos
Kännykän osto??
9
1278
Vastaukset
- LiKaShing
Ei vaikuttanut pikasilmayksella tuo elektroniikka olevan erityisen edullista Thaimaassa. Omaa digikameraani (Ixus 500) en olisi saanut sen halvemmalla kuin Suomestakaan.
Toinen ongelma on kansainvalinen takuu, eli siita on turha haaveilla. Itse en ainakaan parin kympin takia viitsisi ottaa riskia etta korjauksen joutuu maksamaan itse.
Kannykat kylla muuten toimii Suomessa. - Shanghaista
En ole kannyasiantuntija, mutta kannattaisiko ottaa huomioon, etta ulkomailta ostetussa kannyssa ei valttamatta sitten ole suomenkielista sanakirjaa, eli se hidastaa tekstiviestin kirjoittamista, jos on tottunut kayttamaan sita onko se nyt sitten "tekstisyotto" toimintoa (eli kanny ehdottaa sanaa valmiiksi...)
- sieltä
Siella maksaa kaikki elektroniikka
enemmän kuin Suomessa. Kiitos kovien
tuontitullien.
Itse asiassa kännyköitä ei Suomea
halvemmalla saa juuri muualta kuin
saksalaisista nettiputiikeista.- LiKaShing
Ainakin Hong Kongissa elektroniikka, kannykat mukaan lukien on selvasti halvempaa kuin Suomessa.
- Itelle myös
LiKaShing kirjoitti:
Ainakin Hong Kongissa elektroniikka, kannykat mukaan lukien on selvasti halvempaa kuin Suomessa.
Heti ensimmäiseksi voi todeta, että mikään ei ole kalliimpaa kuin Suomessa. Itse ajattelin ostaa Nokian 7600 puhelimen. Thaimaassa maksaa n. 200 euroa (Suomessa n.400 ja Saksasta n.300) ja varmasti myös halvemmallakin saa kun jaksaa tinkiä ja kierrellä. Suomen kieltä tuskin on puhelimissa, mutta ainakin englanti löytyy ja viimeistään Suomessa voit päivittää puhelimen softan suomenkieliseksi. Takuu ei todennäköisesti ole Suomessa voimassa, mutta harvoimpa ne puhelimet rikki menee. Ja kun halvalla saa niin ei ole niin justiinsa.
Katso hintaesimerkkejä vaikka täältä:
http://www.jaymarts.com/product_and_service/product/mobile/modelselect.asp?rqPROD_ID=6776&rqBrandname=NOKIA
tai
http://www.blisstel.com/ - tare
no huh huh! kaveri osti samsungin kännyn thaimaasta 350€, ja samaan aikaan se maksoi suomessa 500€, joten tulee siinä nyt jonkin verran säästöä. tosiasia kumminkin on ettei siinä ole suomenkielistä valikkoa(sen kylläkin pystyy suomessa päivittään!)ja takuu ei ole voimassa(näin ainakin luulisin mutta kyllä kuitit kannattaa säilyttää,voihan se olla että joillakin puhelin merkeillä takuu on kansainvälinen), mutta toisaalta taasen harvemmin noihin uusiin kännyihin vuoden sisällä mitään huollon tarpeita tulee, ja takuuhan ei suomessa/euroopassakaan ole vuotta pitempi! notta tämmöistä. itse ostin viimetalvena jvc dv-videokameran ja se oli 400€ halvempi kuin suomessa, digikameroissa hinta eroa oli tosiaan vaivaiset 20€(eli ei kannata lähteä sieltä ostaan-mun mielipide!)niin ja ostaessa elektroniikkaa kannattaa muistaa pyytää "vat refund" todistus(sillä saa arvonlisäveron kentällä takaisin!). että näin!
- Vero
tare kirjoitti:
no huh huh! kaveri osti samsungin kännyn thaimaasta 350€, ja samaan aikaan se maksoi suomessa 500€, joten tulee siinä nyt jonkin verran säästöä. tosiasia kumminkin on ettei siinä ole suomenkielistä valikkoa(sen kylläkin pystyy suomessa päivittään!)ja takuu ei ole voimassa(näin ainakin luulisin mutta kyllä kuitit kannattaa säilyttää,voihan se olla että joillakin puhelin merkeillä takuu on kansainvälinen), mutta toisaalta taasen harvemmin noihin uusiin kännyihin vuoden sisällä mitään huollon tarpeita tulee, ja takuuhan ei suomessa/euroopassakaan ole vuotta pitempi! notta tämmöistä. itse ostin viimetalvena jvc dv-videokameran ja se oli 400€ halvempi kuin suomessa, digikameroissa hinta eroa oli tosiaan vaivaiset 20€(eli ei kannata lähteä sieltä ostaan-mun mielipide!)niin ja ostaessa elektroniikkaa kannattaa muistaa pyytää "vat refund" todistus(sillä saa arvonlisäveron kentällä takaisin!). että näin!
Paljon on thaimaan arvonlisävero?
Vertailun vuoksi usa = 22% - juup
Vero kirjoitti:
Paljon on thaimaan arvonlisävero?
Vertailun vuoksi usa = 22%7 % on paikallinen VAT-vero
- juippi
Tsekkaas myös:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=104&conference=1500000000000031&posting=22000000004239501
Siellä toimii kaksitaajuuskännyt ja ne kaikki toimivat myös Inflandiassa. Kaupassa kandee katsoa että jos valkkaa jonkun eksoottisemman kännymerkin (vaikkapa Benq) niin että asettelevat siihen englanninkielen valmiiksi.
Takuut toimivat härmässäkin jos kuitit ostoksestasi ovat järkevän näköisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h42726Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062551Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938