VOIKO NÄKÖ PARANTUA?! (Apua)

Sokeatyttöö

Olen 13-vuotias ja näköni on -2. Jopa mummini näkö on parempi kuin minun. En nää ilman laseja mitään, joten olen sokea kokoajan koska en halua käyttää laseja. Sain lasit joku puolvuotta sitten ja käytän laseja päivittäin tvtä katsoessa, muuten en käytä. Olen huomannut että nyt en nää teeveen tekstejäkään laseilla ilman että siristän silmiä.
Tuntuu hirveältä että kun olen näin nuori ja näköni on nyt jo näun huono, että mitä se on aikuisena?
Voiko näköni parantua?

4

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piilarimies

      Saattaa toki parantuakin, todennäköisesti kuitenkaan ei. Huonontumista on vaikea ennustaa, voi olla ettei nykyistä huonommaksi menekään.

      Mutta älä tee tästä liian suurta ongelmaa. Ymmärrän, että lasit eivät ole kivat, mutta piilarit on keksitty.

    • jhtt

      Sinulle voi sopia piilolinssit. Silloinhan olet muiden mielestä ilman laseja ja mitä näön heikentymiseen tulee niin se jatkaa kasvuaan 20 ikävuoteen asti . Joten todennäköistä on että silloin se on jotain -3 ja -5 välillä. itse olen huomannut piilolinssien sen, että päivän jälkeen kun siirryn takaisin sankalaseihin niin näkö tuntuu terävältä, verrattuna semmoisiin päiviin kun käytän pelkästään sankalaseja.

    • priitu

      Eihän tuo näkö nyt niin huono ole. Jos käyttäisit lasejasi näkisit ihan hyvin ne telkkarin tekstitkin. Koulutkin alkavat pian ja eikös sinne taulullekin pitäisi jotain nähdä? En tiedä, saako 13-vuotias vielä piilolaseja, mutta voithan kysyä optikolta. Sokeus on jotain ihan muuta kuin -2 silmälasit.

    • sokeampityttö

      Heh minulla oli 13 vuotiaana jo -4.25 paikkeilla joten etköhän selviä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1679
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1568
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1169
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1124
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1102
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1012
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      971
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      965
    10. 6
      960
    Aihe