Läpinäkyvä tausta

mummo

Viitsisikö kukaan vääntää minulle vaikkapa rautalangasta ohjeen, miten Photoshopilla saan säilymään taustan läpinäkyvyyden tallentaessani piirrokseni .jpg -muotoon. Vaikka teen kuvan läpinäkyvälle taustalle, se aina jpg-tallennuksen jälkeen on valkoisella pohjalla. Tarkoitus olisi käyttää kuvaa PowerPoint -esityksessä värillisellä taustalla, joten en halua kuvaan valkoista laatikkoa ympärille. Olen lukenut kyllä ohjeita, mutta en saa niistä mitään tolkkua. Käytössäni on Photoshop 7.

4

743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ridge

olla jpg-muodossa, tallenna gif:nä niin se onnistuu..

Mutta jos kuvan on pakko olla jpg, niin valitse pohjaväriksi se väri mitä käytät PP:ssä, sitten valitset kuvasta haluamasi alueen, pehmennät reunoja ja liität sen copy/pastella sen pohjan päälle, erilaisia layerstyle ja opacityä kikkoja kannattaa myös koettaa..=)

• mummo

Tarkoitus on tehdä logo, jossa olisi yksinketainen, viivoista muodostuva kuva ja toisella tasolla teksti. Tämä kaikki onnistuu hienosti, mutta tuo läpinäkyvyys ei tuottaa vaikeuksia. Teen esitettä Photoshopilla ja siihen logo onnistuu hienosti ilman läpinäkyvyysongelmia. Mutta samaa logoa olisi tarkoitus käyttää myös PowerPointissa ja siinä ne ongelmat alkavat kun olen huomannut, että tuossa Photoshopissa ei ole tallennettavissa tiedostomuodoissa giffiä?? Vain jpg, tiff ja photoshopin omia. Onkohan minulla tullut asennuksen aikana jokin moka?? Muistelen, että aiemmassa versiossa gif-muotoon saattoi tallentaa. Onko tasot yhdistettävä ennen gif-muotoon tallentamista? Meni vähän sekavaksi selitykset, anteeksi!

• mummu
        mummo kirjoitti:

Tarkoitus on tehdä logo, jossa olisi yksinketainen, viivoista muodostuva kuva ja toisella tasolla teksti. Tämä kaikki onnistuu hienosti, mutta tuo läpinäkyvyys ei tuottaa vaikeuksia. Teen esitettä Photoshopilla ja siihen logo onnistuu hienosti ilman läpinäkyvyysongelmia. Mutta samaa logoa olisi tarkoitus käyttää myös PowerPointissa ja siinä ne ongelmat alkavat kun olen huomannut, että tuossa Photoshopissa ei ole tallennettavissa tiedostomuodoissa giffiä?? Vain jpg, tiff ja photoshopin omia. Onkohan minulla tullut asennuksen aikana jokin moka?? Muistelen, että aiemmassa versiossa gif-muotoon saattoi tallentaa. Onko tasot yhdistettävä ennen gif-muotoon tallentamista? Meni vähän sekavaksi selitykset, anteeksi!

eksy eli kun aikansa kyselee, niin omatkin älynystyrät alkavat toimia. Gif-muotohan löytyy kyllä, mutta se on tässä uudessa versiossa "tallena web-muodossa". No se homma onnistui vihdoinkin, kiitos avusta!

• Ridge
        mummo kirjoitti:

Gif-muoto on pakko olla, jollei muka löydy, niin kokeile "save for web", siellä ainakin on gif..

Tasoja ei ole pakko yhdistää, mutta tallennettaessa eri muotoon kuin .psd, photari tekee sen automaattisesti, ole vaan tarkkana ettet tallenna alkuperäistä tekelettä yhdistettynä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2511
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe