Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

HD Electra std 2005 huolto 32000km

tsuguhurr

Lahest. Tein juuri helteessä 2005 Electran 32000km perushuollon. Twincamin osalta se on (kamat Tykkitornista Rajamäeltä tosin sujuvasti!!!):
- moottoriöljy Genuine HD 52E per gallona (eka täyttö 3,3l ja sitten tikun mukaan)
- suodatin n pari kymppiä / Revtech, näyttää ihan ok osalta
- vaihteistoöljy n 7dl luokkaa kympin / Revtech
- enskaöljy n 9,46 dl eli koko purkki luokkaa rapia kymppi /Revtech
- tulppien vaihto luokkaa vajaa 20E
- enskaketjun tarkistus eli jo uuden öljyn lisäämiseen neliöluukku auki (Torx T27 avain) ja kylmänä max n 16-22mm keskeltä…ei kannata kiristää liikaa
- vetohihna: kun hihnasuojan alaosassa olevan mittausaukon kohdalta painelee etusormella kohtuullisen kovaa 4,5 kg painoisen puntin verran (ei koske bodareita) niin nousema ylöspäin noin etusormen paksuuden verran eli pitääolla melko napakka, jos ajossa moottorijarrautuksen ja kiihdytyksen välissä on klappia, niin se on joko enskaketju tai hihna. Hihnassa ei mitään kulumaa, mutta kiristysvara alkaa olla kohta tapissa eli takahaarukan epäkeskosäätöpalikka ei anna kohta enää armoa…40tkm tavoitteena…
- se mikä jää huoltokirjan mukaan tekemättä on etuhaarukan laakereitten rasvaus ??? kuka tietää mitä tää on ???
- ja sitten vika-anturin luenta tietty, mutta jos tällai Lehmä käy ja kukkuu, niin onkohan sillä lisäarvoa, tämä anturin luenta näytti maksavan MotoSeinäjoella 40E omana toimenpiteenään.

No, ilmanputsarin putsaus täytyy tehdä, saattaa olla että merkkihuolloy eivät ole siihen puuttuneet, koska esim kannan alta paljastuneen kolmen ruuvin yks jenka on finaalissa. Silti sen voi pestä eli huomenna kattoon Motonetistä tai Stormilta putsausaine/oölyämissettiä.

Tässä siis säästää sen rapain sata EGEE jos omaa oikeat työkalut - tuumamittaiset tietty, pitkä 16,mm hylsy tulppiin ja sitten se pai-in-the-ass 36mm hylsy taka-akselin työstöön hihnankiristykessä---sanokaas Hoodee harrastajat oliko tää oikee setti vai millai setti jäi vaiheeseen!

Mä oon aina laittanu hitusen Bilteman/Motonetin kupariotahnaa ruuvien kierteisiin, koska mun mielestä niitten itsestään irtoaminen ei ole ongelma vaan se että ne hapettuu alumiiniseoksiin ja jengat sekoaa, mutta kun pistää Roadrunnerin tai Down by the Jetty soimaan niin silloin nekin aukeaa … rockabilly ei kuole se vain muuttaa muitoaan…t Tsugu

4

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkista lisää

      Tarkistuta varmuuden vuoksi seuraavalla kerralla nokkaketjun molempien kiristimien kunto, meinaan twincam88(noin 1450cc) moottorissa noita kiristimiä, erityisesti ne laahain kohdat ovat kuluneet ennen aikaisesti loppuun monessa twincam88 moottorissa aiheuttaen melkoisen moottorivaurion. Ongelma koskee vain twincamm88 moottoria. Twincam96 ja suuremmissa twincameissa tätä ongelmaa ei ole.

      Yksi erinomainen keino ratkaista ongelma on vaihtaa vakionokka akselien tilalle ratasvetoiset nokat, tällöin nokkaketjut kiristimet poistetaan kokonaan.

      • tsuguhurr

        jees, mitäs sille tarkastukselle pitäis tehä ??? Oireileeko se jollain tavalla koneen päpätyksessä???


      • oireet
        tsuguhurr kirjoitti:

        jees, mitäs sille tarkastukselle pitäis tehä ??? Oireileeko se jollain tavalla koneen päpätyksessä???

        Sitten kun ongelma alkaa sinun kohdallasi niin alat kuulla moottorista pahaa metallin hioutumista tai kolinaa. Sitten hajoaa palasiksi ne nokkaketjun kiristimien laahainosat koska ne ovat twincam88 moottorissa huonolaatuista materiaalia(muovia). Näitä kiristimiä on hajonnut monessa twincam88 moottorissa alle 80000km ajettuna. Sitten nokkaketju saattaa hypätä paikaltaan tai katketa. Joissakin tapauksessa hajonneet nokkaketjun kiristimien palat ovat tukkineet jopa öljynpumpun kanavan.


      • Suositus
        tsuguhurr kirjoitti:

        jees, mitäs sille tarkastukselle pitäis tehä ??? Oireileeko se jollain tavalla koneen päpätyksessä???

        Jenkeissä suositellaan että HD twincam88(vuosina 1999-2006 valmistetut) moottorin nokkaketjun kiristimien kunto tarkistetaan viimeistään 25000 mailin, eli noin 40233km jälkeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe