voitteko auttaa??

henna

Mä oon ihan hulluna SAKSANPAIMENKOIRIIN!!Miten mä voisin saada mun äidin ostamaan mulle koiran?Mä oon yrittänyt kysyä mutta ei se auta.Auttakaa kiltit!!PLEASE!!!!

7

586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikku04

Kirjoitusasustasi päätellen on ihan hyvä että äitisi ei suostu ostamaan.
      Saksanpaimenkoira ei ole lapsen lelu. Kyllähän lapsi sellaisen kanssa SAATTAA pärjätä jas osata kouluttaa mutta jos ei ole kokemusta koirista niin kanattaa unohtaa kokmo haave. ilmeisesti äitisikään ei ole koiraihminen.
      Hanki tietoa koirista, käy koulutuskentällä katselemassa mitä muut tekee. Opettele kaikkea mahdollista jotta osaat sitten aikuisena koirasi hoitaa ja kouluttaa.
      Äitisi tulisi olemaan koirasta vastuussa ja ymmärrän paremmin kun hyvin ettei hän halua koiraa hankkia.

• issu56

se kaikki jo olikin täydelleen fiksusti, eli se pelkkä jonkun rodun haluaminen ei yksistään todellakaan riitä milloinkaan miksikään perusteeksi, sillä vastuuta on siitä suloisesta pennusta osattava ymmärtää kantaa koko sen elämän ajan! On ihan eri asia haluta jus se ja se tötterö, kuin tietty koirarotu. Kehottaisin myös kasvamaan ensin aikuiseksi ja ottamaan vastuun omasta elämästä, sitten voit ehkä ruveta miettimään koiran hankintaa uudelleen!

• Jossu
        issu56 kirjoitti:

se kaikki jo olikin täydelleen fiksusti, eli se pelkkä jonkun rodun haluaminen ei yksistään todellakaan riitä milloinkaan miksikään perusteeksi, sillä vastuuta on siitä suloisesta pennusta osattava ymmärtää kantaa koko sen elämän ajan! On ihan eri asia haluta jus se ja se tötterö, kuin tietty koirarotu. Kehottaisin myös kasvamaan ensin aikuiseksi ja ottamaan vastuun omasta elämästä, sitten voit ehkä ruveta miettimään koiran hankintaa uudelleen!

Et voi ottaa Saksanpaimenkoiraa ensimmäiseks koiras! Saksanpaimenkoira tarvii paljon liikuntaa ja sen kanssa pitää olla tosi paljon! Sit sun pitäis kouluttaa se. Et vois sitä yksin kouluttaa joten toko ja muut maksaa! Ja jos äitis ei osallistuis hoitoon ni et mitenkää pärjäis sen kanssa. Ota ensimmäiseks koiraks joku pieni ja helppohoitonen koira. Kun sen kanssa oot oppinu niin kato sitten sitä Saksanpaimenkoiraa. Huomaat vielä että hoitaminen on rankkaa, etenkin isojen koirien!

• anita
        Jossu kirjoitti:

Et voi ottaa Saksanpaimenkoiraa ensimmäiseks koiras! Saksanpaimenkoira tarvii paljon liikuntaa ja sen kanssa pitää olla tosi paljon! Sit sun pitäis kouluttaa se. Et vois sitä yksin kouluttaa joten toko ja muut maksaa! Ja jos äitis ei osallistuis hoitoon ni et mitenkää pärjäis sen kanssa. Ota ensimmäiseks koiraks joku pieni ja helppohoitonen koira. Kun sen kanssa oot oppinu niin kato sitten sitä Saksanpaimenkoiraa. Huomaat vielä että hoitaminen on rankkaa, etenkin isojen koirien!

...asiaan että MIKSI ei voi ottaa sakemannia ensimmäiseksi koiraksi?(tarkoitan nyt aikuista koiran ottajaa)Jos on rotuun motivoitunut ja halukas niin jostainhan se on aloitettava,se sakemanninkin omistaminen.Onko ns. pienet koirat jotain harjoituskappaleita ?Koiran kuin koiran omistaminen ja hoitaminen on rankkaa jos niikseen tulee...ja pitää kouluttaa ja ulkoiluttaa.Tuntuu välillä ihan kuin sakemannin omistaminen olisi joku pyhä riitti joilla ei ulkopuolisilla ole asiaa...(oliko tämä nyt provo???)
        Mitä tulee alkuperäiseen viestiin niin olen samaa mieltä siinä että pelkästään lapsen haluaminen ei riitä,siihen pitää sitoutua koko perhe.Varsinkin juuri murrosikäisen kohdalla saattaakin mieli muuttua ja mielenkiinnon kohteet,tuleekin eka poikaystävä ym...Yleensähän se koira jääkin sitten äidin hoivattavaksi...

• minä
        anita kirjoitti:

...asiaan että MIKSI ei voi ottaa sakemannia ensimmäiseksi koiraksi?(tarkoitan nyt aikuista koiran ottajaa)Jos on rotuun motivoitunut ja halukas niin jostainhan se on aloitettava,se sakemanninkin omistaminen.Onko ns. pienet koirat jotain harjoituskappaleita ?Koiran kuin koiran omistaminen ja hoitaminen on rankkaa jos niikseen tulee...ja pitää kouluttaa ja ulkoiluttaa.Tuntuu välillä ihan kuin sakemannin omistaminen olisi joku pyhä riitti joilla ei ulkopuolisilla ole asiaa...(oliko tämä nyt provo???)
        Mitä tulee alkuperäiseen viestiin niin olen samaa mieltä siinä että pelkästään lapsen haluaminen ei riitä,siihen pitää sitoutua koko perhe.Varsinkin juuri murrosikäisen kohdalla saattaakin mieli muuttua ja mielenkiinnon kohteet,tuleekin eka poikaystävä ym...Yleensähän se koira jääkin sitten äidin hoivattavaksi...

...samaa mieltä, siis siinä että kyllä saku käy ensimmäiseksi koiraksi jos TOSISSAAN on rotuun perehtynyt. Eikä säikähdä sitä kun se lutunen pikkupuppeli joku päivä ei enää olekkaan niin lutunen vaan hampaat irvessä yrittää paikkaansa laumassa nostaa.
        Jos alusta asti näyttää pennulle rajat ja pysyy niissä niin ongelmia ei ole. Kuitenkin se pentu on niin suloine ja lutuinen että sille monesti annetaan periksi kun ei muisteta sitä että siitä kasvaa iso ja voimakas koira.
        Meillä pentu on pentu, mutta samat rajat on kaikilla ja ihan jo sinä päivänä kun pentu tulee niin aloitetaan "koulutus" ja pentu ei koskaan saa periksi!
        Minä sain ekan sakuni 13v. ja hyvin sen kanssa pärjäsin. Äitini ja isäni eivät koiran hoitoon, kasvatuksen tai koulutukseen milläänlailla puuttuneet. Kuskasivat vain meitä harkkoihin yms. paikkoihin mihin ei pyörällä päässy. Koskaan en koiraani hylännyt! En ikinä! Se oli tuttu näky meidän kaveriporukassa ja kaikki tiesi että kun tulen minä niin tulee myös koira. Kun muutin eri paikkakunnalle kouluun,asuntolaan niin silloinkin otin koirani mukaan. Opettajat aluksi vähän karsastivat mutta antoivat sitten periksi :)
        Se koira oli nuoruusaikaan minun ainut tukipilarini johon pystyin aina luottamaan.Se ei koskaan jättänyt, vaikka kaikki muut jätti...
        Ja muistan viellä tosi hyvin kun aina kaveriporukalla jonnekkin lähdettii niin äitini sanoi koiralleni että "pidähän sinä taas tuosta meidän tuuli viiristä huolta" ja koira hoiti "hommansa" moitteettomasti jokakerta.
        ...jaa tuo sama tuffe on täällä vielläkin =)
        Heh! tosin "pikkasen" harmaantuneena! Ja nyt sillä on uus pentu vahittavana (toinen saku).
        Se on minun pieni rakas ystäväin...aina ja ikuisesti.
        Ja kyllä se päivittäin mielessä käy kun juttuja lukee, että joskus se tuostakin aika jättää ja itkuhan siinä tulee, mutta se on sitten joskus...

• sakuli
        minä kirjoitti:

...samaa mieltä, siis siinä että kyllä saku käy ensimmäiseksi koiraksi jos TOSISSAAN on rotuun perehtynyt. Eikä säikähdä sitä kun se lutunen pikkupuppeli joku päivä ei enää olekkaan niin lutunen vaan hampaat irvessä yrittää paikkaansa laumassa nostaa.
        Jos alusta asti näyttää pennulle rajat ja pysyy niissä niin ongelmia ei ole. Kuitenkin se pentu on niin suloine ja lutuinen että sille monesti annetaan periksi kun ei muisteta sitä että siitä kasvaa iso ja voimakas koira.
        Meillä pentu on pentu, mutta samat rajat on kaikilla ja ihan jo sinä päivänä kun pentu tulee niin aloitetaan "koulutus" ja pentu ei koskaan saa periksi!
        Minä sain ekan sakuni 13v. ja hyvin sen kanssa pärjäsin. Äitini ja isäni eivät koiran hoitoon, kasvatuksen tai koulutukseen milläänlailla puuttuneet. Kuskasivat vain meitä harkkoihin yms. paikkoihin mihin ei pyörällä päässy. Koskaan en koiraani hylännyt! En ikinä! Se oli tuttu näky meidän kaveriporukassa ja kaikki tiesi että kun tulen minä niin tulee myös koira. Kun muutin eri paikkakunnalle kouluun,asuntolaan niin silloinkin otin koirani mukaan. Opettajat aluksi vähän karsastivat mutta antoivat sitten periksi :)
        Se koira oli nuoruusaikaan minun ainut tukipilarini johon pystyin aina luottamaan.Se ei koskaan jättänyt, vaikka kaikki muut jätti...
        Ja muistan viellä tosi hyvin kun aina kaveriporukalla jonnekkin lähdettii niin äitini sanoi koiralleni että "pidähän sinä taas tuosta meidän tuuli viiristä huolta" ja koira hoiti "hommansa" moitteettomasti jokakerta.
        ...jaa tuo sama tuffe on täällä vielläkin =)
        Heh! tosin "pikkasen" harmaantuneena! Ja nyt sillä on uus pentu vahittavana (toinen saku).
        Se on minun pieni rakas ystäväin...aina ja ikuisesti.
        Ja kyllä se päivittäin mielessä käy kun juttuja lukee, että joskus se tuostakin aika jättää ja itkuhan siinä tulee, mutta se on sitten joskus...

..jonka sain isältäni oli silloin kun täytin 9v. ja hyvin se meni muistan kuinka isoja miehiä nauratti koulutuskentällä kun minä tytön tirppana isokokoisen narttuni kanssa siellä joukossa menin (narttu oli reilusti ylikokoinen ja sillä oli liian isot kulmahampaat jotka pyrkivät huulien alta näkymään ei siis mikään näyttely koira ;-D )

Mutta kyllä siitä hyvä koira tuli valitettavasti vain sen elämänkaari jäi lyhyeksi onnettomuuden seurauksena,oma tyttäreni hallitsi minusta loistavasti 12 vuotiaana silloin 6v. narttuni tosin hän ei koiraa kouluttanut eikä edes tuolloin ulkoiluttanut koiria ilman valvontaa mutta hoiti vanhan nartun muutamaa vuotta myöhemmin hyvin itsenäisesti ja todella hyvin ja tunnollisesti.

Ei koiran käsittelytaito ole iästä kiinni mutta eräs tuttavani teki niin että kun lapset halusivat koiran heidän piti näyttää että ovat tajunneet mitä se koiran omistaminen tarkoittaa,hän antoi lapsille lelukoiran jota piti "syöttää","ulkoiluttaa" ja "hoitaa" kuin oikeaa 3kk. ajan lapset tunnollisesti hoitivat lelukoiran ja saivat sitten sen oikeankin koiran ja sekin koira tuli sitten vanhuuteen asti todella hienosti hoidettua ja hoitajina olivat nuo lapset.

Itse en lapselle/nuorelle möisi sakemannia ellei perhe ole täysin asian takana ja tukena!

• man-legally

JA EIKS SITÄ PIDÄ MYÖS KOULUTTAAKKI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2732
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      9
      2259
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1865
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe