Antakaas hyviä ideoita

dfdfsdsd

Remonteista jotka maksaa itsensä takaisin.Jotain arvioita hinnasta ja takaisin maksu ajasta.


Kiitos

4

52

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T.Impuri

      Rahallisesti parhaimman vasteen remontille saa kun remontti kohdistuu suoraan siihen omaan huoneistoon, esim:

      Lähtökohtana 30 v vanha alkuperäinen, remontoimaton kt-huoneisto (pienehkö). Yhtiö saneeraa pesuhuoneen kosteusvaurion vuoksi, samalla asukas remontoi keittiön ja tekee/teettää kevyen pintaremontin muuhun osaan asuntoa: pinnat ja ovet uusiksi.

      Teettämällä kokonaiskustannus asukkaalle noin 10 000 e. Vaikutus huoneiston myyntihintaan 20 000 e. Mitä enemmän tekee itse, sitä isompi säästö tai oikeammin tuotto.
      --------

      Taloyhtiön remointeista paras vaste varmaan on siirtymisellä maalämpöön. Se vaikuttaa heti osakkeen arvoon ja kokonaiskäyttökustannuksissa mennään plussan puolelle 5 - 10 vuodessa riippuen alkuperäisistä kustannuksista.

    • Edullisia tapoja

      Kiinteistön pienien vaurioiden korjaaminen ja huoltaminen estää, suurien ja kalliiden vaurioiden syntymistä. Melkoiset säästöt

      Ilmanvaihdon säätötoimet laskee lämmityskustannuksia.
      Ikkunoiden ja ovien tiivistäminen ja huolto laskee lämmityskustannuksia.
      Takaisin maksu ajat, 1-2 lämmityskautta.

      • T.Impuri

        Olis ihan mukava tietää onko ikkunoiden ja inkkunatiivisteiden huollon vaikutusta lämmityskustannuksiin tutkittu ja jos on, mielelläni tutustuisin siihen tutkimukseen.

        Olen kyllä samoilla linjoilla ed. kanssa huollon tarpeellisuudesta jos ei mennä ihan mahdottomuuksiin.

        Sitten tästä tuntuu olevan vähintään kahta mielipidettä, huoltaako ikkunoita tehokkaasti vai vaihtaako ikkunat hiukan aikaisemmin uusiin. Jos talo on valmistunut ennen 90-luvun taitetta, siinä on usein selkeästi eri tyyppiset ikkunat kuin mitä tänäpäivänä tehdään. Usein 3 erillistä ikkunaa ja pokat/karmit petsattu. Jos ikkunat ovat päässet hunoksi, itse en näitä remontoisi vaan vaihtaisin suosista uudet. Uusilla tekniikoilla ja ratkaisuilla tehdyt ikkunat toimivat hienosti, etenkin parveke ja terassiovet jotka usein myös vaihdetaan samalla. Kustannus on huoneistoa kohden kohtuullinen ja asuntojen arvo nousee lähes 1:1. Lisäksi energiatehokkuus on parempi.


    • Tiedoksi

      Juupa juu eli mielipiteitä. Jo 80 luvun puolivälissä VTT on tehnyt tutkimukset ikkunoiden tiivistämisen merkityksestä energiasäästöön.
      Asuntojen arvo nousee lähes 1:1 höpö höpö.
      Vain paremmat lasit mahdollistavat pienen energiasäästön, mutta ikkunan korvausilmaventtiili nostaa lämmityskustannuksia yli 10%.
      Tiivistämällä oikein vanhat ikkunat, saadaan energiasäästöä melkein saman verran kuin uusimalla ikkunat.
      Mitä sanot, HS kirjoituksesta " Jopa uusista ikkunoista vetää. Tuhansien ikkunoiden tiivistys- ja asennusvirheet aiheuttavat vetoa ja päästävät vettä sisälle".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe