Eivät kunnioita yksityisen myyjän intressejä, eivätkä noudata hyvää kiinteistönvälitystapaa. Olen reilun vuoden sisään myynyt kaksi osakehuoneistoa, ja molemmilla kerroilla Pro Housingilta välittäjä on ottanut yhteyttä, vaikka olen selvästi ilmoittanut että "ei välittäjille". Molemmilla kerroilla asiasta huomautettu suoraan yritykselle, seuraavaksi ilmoitus lähtee aluehallintovirastolle. Ei ole myöskään kiinteistönvälitysliiton jäsen.
Vältä Pro Housing Oy LKV:ta!
10
348
Vastaukset
Prohausingin toimintaa mitenkään puolustelematta, niin syy kahden asunnon myymiseen vuoden aikana voi ratkaista mahdollisen valituksen aiheellisuuden.
Alla muutama esimerkki:
- myynyt kaksi omistamaasi sijoituasasuntoa vuoden sisällä (siis vuokrasuntoja), olet elinkeinonharjoittaja
- myynyt kaksi ostamaasi ja remontoimaasi asuntoa vuoden sisällä, olet elinkeinonharjoittaja
- omistat 2 sijoitusasuntoa tai enemmän, olet elinkeinonharjoittaja
Vaihtoehto 2:
- olet myynyt vuoden sisällä kaksi omistusasuntoa joissa itse olet asunut ainakin 2 vuotta (tai ainakin vakituisesti useita kuukausia) ja joista kumpikaan, tai molemmat eivät ole olleet vuokrattuna, olet kuluttaja-asiakas
Jos olet kuluttaja-asiakas, niin asiakassuhteeseen sovelletaan kuluttujansuojalakia ja sen erityislakia, eli välityslakia (johon perustuu hyvän välitystavan ohje, joka on pelkkä ohje), eli et voi itkeä yhään.
Edellä mainittuihin omistuksiin tietenkin sisältyvät vuokralle annetut vapaa-ajanasunnot, liiketilat yms. Tyhmintä mitä lain edessä elinkeinonharjoittajaksi luettava henkilö voi tehdä, on ostaa asunto rakennusvaiheessa olevasta RS-kohteesta, siinä kun samalla tulee perustajaosakkaaksi!- Norte
Vastauksesi osoittaa, että olet täysin juridiikkaa tietämätön, etkä todellakaan ole suorittanut koskaan mitään LKV-tutkintoa.
Toivottavasti et tee töitä kiinteistönvälitysalalla. Paitsi jos olet konttorin siivooja, mutta älä tuo mielipiteitäsi esille LKV:nä, koska se on laitonta jos LKV-tutkintoa ei ole suoritettu.
Onko paperikorit tyhjennetty ja pöydät pyyhitty? - Norte
Niin paljon virheitä Pelle_LKV:n sepostuksessa, ettei noita viitsi alkaa enää edes korjaamaan. :)))
- Aina voi myydä itse
No, mikään antamistasi vaihtoehdoista ei päde minun kohdallani. Ja kahden asunnon myynti ei tee vielä elinkeinonharjoittajaa. Kuluttajansuojalain 5 §:
5 § (5.1.1994/16)
Elinkeinonharjoittajalla tarkoitetaan tässä laissa luonnollista henkilöä taikka yksityistä tai julkista oikeushenkilöä, joka tuloa tai muuta taloudellista hyötyä saadakseen ammattimaisesti pitää kaupan, myy tai muutoin tarjoaa kulutushyödykkeitä vastiketta vastaan hankittaviksi.
Pystyn vetoamaan hyvään välitystapaan, eli tapauksessa valitus on täysin aiheellinen. - Aina voi myydä itse
Aina voi myydä itse kirjoitti:
No, mikään antamistasi vaihtoehdoista ei päde minun kohdallani. Ja kahden asunnon myynti ei tee vielä elinkeinonharjoittajaa. Kuluttajansuojalain 5 §:
5 § (5.1.1994/16)
Elinkeinonharjoittajalla tarkoitetaan tässä laissa luonnollista henkilöä taikka yksityistä tai julkista oikeushenkilöä, joka tuloa tai muuta taloudellista hyötyä saadakseen ammattimaisesti pitää kaupan, myy tai muutoin tarjoaa kulutushyödykkeitä vastiketta vastaan hankittaviksi.
Pystyn vetoamaan hyvään välitystapaan, eli tapauksessa valitus on täysin aiheellinen.Turha sitä on kieltää mutta oma kokemukseni Pro Housing Oy:stä on, että hoitavat asiat todella surkeasti. Valitettavasti...
Norte kirjoitti:
Vastauksesi osoittaa, että olet täysin juridiikkaa tietämätön, etkä todellakaan ole suorittanut koskaan mitään LKV-tutkintoa.
Toivottavasti et tee töitä kiinteistönvälitysalalla. Paitsi jos olet konttorin siivooja, mutta älä tuo mielipiteitäsi esille LKV:nä, koska se on laitonta jos LKV-tutkintoa ei ole suoritettu.
Onko paperikorit tyhjennetty ja pöydät pyyhitty?Voi pikkuinen, olen ihan LKV, eikä se ole edes ylin pätevyyslyhenne alalla...
Eli opettele pikkuinen ensin vähän, auot sitten päätäsi kun tiedät asioista jotain.- Norte
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Voi pikkuinen, olen ihan LKV, eikä se ole edes ylin pätevyyslyhenne alalla...
Eli opettele pikkuinen ensin vähän, auot sitten päätäsi kun tiedät asioista jotain.Muutama kysymys:
- Voiko maakaaren mukaisesta ostajan 5 v. reklamaatioajasta sopia toisin?
- Mitä lakia sovelletaan tarjoukseen, jossa ei ole maksettu käsirahaa tai jossa ei ole sovittu vakiokorvauksesta?
- Onko hyvän välitystavan mukaista soittaa itsemyyjille, jos he ilmoituksessaan ilmoittavat "Ei välittäjille"?
Vastaapa näihin, niin katsotaan osaatko alkeita. Vastaukset löytyvät lakikirjasta, hyvän välitystavan ohjeesta ja suomi24-palstalta ;)
- lukemaan
" lainaus edellä mainitusta Välittäjä_LKV:n kirjoituksessta
Tyhmintä mitä lain edessä elinkeinonharjoittajaksi luettava henkilö voi tehdä, on ostaa asunto rakennusvaiheessa olevasta RS-kohteesta, siinä kun samalla tulee perustajaosakkaaksi!
Ehkä Välittäjä LKV:n tulisi opiskella lakia
Kukaan ei tule perustajaosakkaaksi osakkaaksi, kun ostaa asunnon rakennusvaiheessa RS kohteesta
Eikö totta ? muutenhan suurin osa ostajista olisi perustajaosakkaita- Norte
Mitä olen palstalla seurannut tuon Välittäjä_LKV:n "neuvoja" ja "mielipiteitä" niin niiden perusteella en jaksa uskoa, että tyypillä olisi LKV suoritettu. Kyllähän nimimerkin voi jokainen itselleen tehdä.
Ihmettelen vaan, miten tyyppi on halunnut itsestään "Välittäjä_LKV":n, kun ammattikunta on tutkimusten mukaan kaikkein vähiten arvostetuimpia. Vai olikohan "Siivooja", "Merimies", "Kirurgi", ja muut hienommat ammattinimikkeet jo varattuja... :)
- VKL1
Aina voi myydä itse (nimimerkki), ettei nimimerkin takan ole taas toinen alan kilpailija joka haluaa mustamaalata kilpailijaa kun ei tiedä mitä itse tekisi laman kourissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456