Vältä Pro Housing Oy LKV:ta!

Aina voi myydä itse

Eivät kunnioita yksityisen myyjän intressejä, eivätkä noudata hyvää kiinteistönvälitystapaa. Olen reilun vuoden sisään myynyt kaksi osakehuoneistoa, ja molemmilla kerroilla Pro Housingilta välittäjä on ottanut yhteyttä, vaikka olen selvästi ilmoittanut että "ei välittäjille". Molemmilla kerroilla asiasta huomautettu suoraan yritykselle, seuraavaksi ilmoitus lähtee aluehallintovirastolle. Ei ole myöskään kiinteistönvälitysliiton jäsen.

10

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prohausingin toimintaa mitenkään puolustelematta, niin syy kahden asunnon myymiseen vuoden aikana voi ratkaista mahdollisen valituksen aiheellisuuden.

      Alla muutama esimerkki:

      - myynyt kaksi omistamaasi sijoituasasuntoa vuoden sisällä (siis vuokrasuntoja), olet elinkeinonharjoittaja
      - myynyt kaksi ostamaasi ja remontoimaasi asuntoa vuoden sisällä, olet elinkeinonharjoittaja
      - omistat 2 sijoitusasuntoa tai enemmän, olet elinkeinonharjoittaja

      Vaihtoehto 2:

      - olet myynyt vuoden sisällä kaksi omistusasuntoa joissa itse olet asunut ainakin 2 vuotta (tai ainakin vakituisesti useita kuukausia) ja joista kumpikaan, tai molemmat eivät ole olleet vuokrattuna, olet kuluttaja-asiakas

      Jos olet kuluttaja-asiakas, niin asiakassuhteeseen sovelletaan kuluttujansuojalakia ja sen erityislakia, eli välityslakia (johon perustuu hyvän välitystavan ohje, joka on pelkkä ohje), eli et voi itkeä yhään.

      Edellä mainittuihin omistuksiin tietenkin sisältyvät vuokralle annetut vapaa-ajanasunnot, liiketilat yms. Tyhmintä mitä lain edessä elinkeinonharjoittajaksi luettava henkilö voi tehdä, on ostaa asunto rakennusvaiheessa olevasta RS-kohteesta, siinä kun samalla tulee perustajaosakkaaksi!

      • Norte

        Vastauksesi osoittaa, että olet täysin juridiikkaa tietämätön, etkä todellakaan ole suorittanut koskaan mitään LKV-tutkintoa.

        Toivottavasti et tee töitä kiinteistönvälitysalalla. Paitsi jos olet konttorin siivooja, mutta älä tuo mielipiteitäsi esille LKV:nä, koska se on laitonta jos LKV-tutkintoa ei ole suoritettu.

        Onko paperikorit tyhjennetty ja pöydät pyyhitty?


      • Norte

        Niin paljon virheitä Pelle_LKV:n sepostuksessa, ettei noita viitsi alkaa enää edes korjaamaan. :)))


      • Aina voi myydä itse

        No, mikään antamistasi vaihtoehdoista ei päde minun kohdallani. Ja kahden asunnon myynti ei tee vielä elinkeinonharjoittajaa. Kuluttajansuojalain 5 §:

        5 § (5.1.1994/16)

        Elinkeinonharjoittajalla tarkoitetaan tässä laissa luonnollista henkilöä taikka yksityistä tai julkista oikeushenkilöä, joka tuloa tai muuta taloudellista hyötyä saadakseen ammattimaisesti pitää kaupan, myy tai muutoin tarjoaa kulutushyödykkeitä vastiketta vastaan hankittaviksi.

        Pystyn vetoamaan hyvään välitystapaan, eli tapauksessa valitus on täysin aiheellinen.


      • Aina voi myydä itse
        Aina voi myydä itse kirjoitti:

        No, mikään antamistasi vaihtoehdoista ei päde minun kohdallani. Ja kahden asunnon myynti ei tee vielä elinkeinonharjoittajaa. Kuluttajansuojalain 5 §:

        5 § (5.1.1994/16)

        Elinkeinonharjoittajalla tarkoitetaan tässä laissa luonnollista henkilöä taikka yksityistä tai julkista oikeushenkilöä, joka tuloa tai muuta taloudellista hyötyä saadakseen ammattimaisesti pitää kaupan, myy tai muutoin tarjoaa kulutushyödykkeitä vastiketta vastaan hankittaviksi.

        Pystyn vetoamaan hyvään välitystapaan, eli tapauksessa valitus on täysin aiheellinen.

        Turha sitä on kieltää mutta oma kokemukseni Pro Housing Oy:stä on, että hoitavat asiat todella surkeasti. Valitettavasti...


      • Norte kirjoitti:

        Vastauksesi osoittaa, että olet täysin juridiikkaa tietämätön, etkä todellakaan ole suorittanut koskaan mitään LKV-tutkintoa.

        Toivottavasti et tee töitä kiinteistönvälitysalalla. Paitsi jos olet konttorin siivooja, mutta älä tuo mielipiteitäsi esille LKV:nä, koska se on laitonta jos LKV-tutkintoa ei ole suoritettu.

        Onko paperikorit tyhjennetty ja pöydät pyyhitty?

        Voi pikkuinen, olen ihan LKV, eikä se ole edes ylin pätevyyslyhenne alalla...

        Eli opettele pikkuinen ensin vähän, auot sitten päätäsi kun tiedät asioista jotain.


      • Norte
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Voi pikkuinen, olen ihan LKV, eikä se ole edes ylin pätevyyslyhenne alalla...

        Eli opettele pikkuinen ensin vähän, auot sitten päätäsi kun tiedät asioista jotain.

        Muutama kysymys:
        - Voiko maakaaren mukaisesta ostajan 5 v. reklamaatioajasta sopia toisin?
        - Mitä lakia sovelletaan tarjoukseen, jossa ei ole maksettu käsirahaa tai jossa ei ole sovittu vakiokorvauksesta?
        - Onko hyvän välitystavan mukaista soittaa itsemyyjille, jos he ilmoituksessaan ilmoittavat "Ei välittäjille"?

        Vastaapa näihin, niin katsotaan osaatko alkeita. Vastaukset löytyvät lakikirjasta, hyvän välitystavan ohjeesta ja suomi24-palstalta ;)


    • lukemaan

      " lainaus edellä mainitusta Välittäjä_LKV:n kirjoituksessta
      Tyhmintä mitä lain edessä elinkeinonharjoittajaksi luettava henkilö voi tehdä, on ostaa asunto rakennusvaiheessa olevasta RS-kohteesta, siinä kun samalla tulee perustajaosakkaaksi!



      Ehkä Välittäjä LKV:n tulisi opiskella lakia
      Kukaan ei tule perustajaosakkaaksi osakkaaksi, kun ostaa asunnon rakennusvaiheessa RS kohteesta
      Eikö totta ? muutenhan suurin osa ostajista olisi perustajaosakkaita

      • Norte

        Mitä olen palstalla seurannut tuon Välittäjä_LKV:n "neuvoja" ja "mielipiteitä" niin niiden perusteella en jaksa uskoa, että tyypillä olisi LKV suoritettu. Kyllähän nimimerkin voi jokainen itselleen tehdä.

        Ihmettelen vaan, miten tyyppi on halunnut itsestään "Välittäjä_LKV":n, kun ammattikunta on tutkimusten mukaan kaikkein vähiten arvostetuimpia. Vai olikohan "Siivooja", "Merimies", "Kirurgi", ja muut hienommat ammattinimikkeet jo varattuja... :)


    • VKL1

      Aina voi myydä itse (nimimerkki), ettei nimimerkin takan ole taas toinen alan kilpailija joka haluaa mustamaalata kilpailijaa kun ei tiedä mitä itse tekisi laman kourissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10792
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      208
      2882
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1686
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1536
    Aihe