ihan oikeesti. Ostin eilen vahingossa kaupasta tarjouksesta 2 pkt kahvia.
Siis Juhla-Mokkaa. Sitten kotona huomasin,että olivatkin pannujauhatusta. En enää omista kahvipannua vaan juon suodatinkahvia. Kokeilin kuitenkin tehdä kokeeksi kahvia suodattamalla ja oli kyllä vähän oudon makuista. Muuttuisikohan paremman makuiseksi,jos suodattaisin sen kahvin kaksi kertaa.
Nyt ottaa pannuun..........
8
123
Vastaukset
- ----..
Kaksi kertaa?? Haloo? Meillä on sama onnettomuus joskus sattunut. Osta suodatinta, tee seos.
Pelkästä pannujauhatuksestakin on saanut hyvää. - kokeile ja keksi
Mikset käynyt vaihtamassa?
Kokeilepa pannussa tai kattilassa hauduttamista. Älä keitä, anna korkeintaan pullahtaa pari kertaa.
Voisiko kahvia jauhaa tai kokeilla tehosekoittimella?
Jos hauduttaisi pitempään? - hähh
Ei kai siihen kahvinkeittoon nyt välttämäti sitä pannua tarvitse, hei haloo. Tunge ne porot vaikka perunakattilaan.
- ?????
Montako tokkoo uattelit laettoo?
- åäå
Minusta tulee parempi kahvi pannujauhatuksesta suodattamalla, kahvia menee enemmän. Jos on mahdollista säätää suodattimen aukkoa niin pienimmälle.
- ...
Joku ihmettelikin, eikö kattila kelpaa.
On jauhatusten välillä makueroja, mun mielestä. Karkeampi, elikkäs pannujauhatus rasvaisempaa, siksi ei oikein toimi suodatettuna, liian vähän lämpöä. Meillä oli vuosia perkulaattorikeitin, siihen nimenomaan pannujauhatusta. Vesi kiehahti ja kahvi kuin nokkapannusta nuotiolla. Vaan kun keitin hajosi, eipä toiminut pannujauhatus tavallisessa keittimessä. Olihan se kahvin väristä ja jonkin verran makuistakin, mutta se nyt ei vaan ollut hyvää.
Yleensäkin kahvinkeittimet usein lämmittävät vettä liian vähän. Joku kahvin aine, just kai rasva vaatii jotain 96 astetta, että homma pelitytää suodatinjauhatuksellakaan. Moccamaster ja Pkihilipsin CafeCourmeesta kokemuksia, ne ei keitä vettä, mutta ei ole kaukanakaan.
Mökillä muuten tympiinnyttiin kirpputorikeittimeen, se vaan keitti pahanmakuista kahvia. Ostettiin sinnekin Philips, jo alkoi kahvi maistumaan kahvilta.
Niettä kiehauta vaan vettä kasarissa ja kippaa pöönejä joukkoon, pikku kiehautukset ja odeottelee laskeutumista, jo alkaa pannujauhatus maistua hyvältä.
=DW= - Juhlamokkafani
Ei ota enää... siis pannuun. Kriisitilanne on ohi ja paniikki kadonnut. Tein niin,että todellakin sekoitin pannukahvia ja suodatinkahvia fiftyfifty-
metodilla ja kyllä se paremmalta heti maistui. Seuraava kerran kaupassa olen tarkkana kuin porkkana.
P.S. Pikku vinkki sinnepäin - jos otat kahvin kanssa vähän hyvää brandya niin avot - se kruunaa kaiken.- Rivien välistä.....
Alkoholistina sinulle kelpaisi laimea costa ricakin miksi avauduit jostain pannukahvista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740