Happi loppuu

väsynyt ja toivoton

Olen ostanut ensiasuntoni 60-luvun kerrostalosta, muutto vasta kuun lopulla. Asunnon tila oli tyydyttävä, välittäjän mukaan tämä johtui vain kosmeettisista syistä.
Taloyhtiön kunnossa ei myyjien kertoman mukaan ole ollut mitään huolestuttavaa.
Ajatukseni oli siis itse maalata, irrottaa kattolevyt ja päällystää lattia vanhan muovimaton päälle. Keittiöön tai tyydyttäväkuntoisen kylpyhuoneen uusimiseen ei ole rahaa. Nyt kun olin asunnolla täyttämässä ruuvinreikiä ja irrottamassa listoja, kiinnitin huomiota tunkkaiseen ilmaan ja epämiellyttävään hajuun. Pidin ikkunat ja väliovet yön yli auki, mutta heräsin muutaman tunnin jälkeen tunteeseen, etten saa riittävästi happea. Sekä minä että syliini nostamani koira haukoimme henkeä ikkunan raosta. Taloyhtiön ikkunat on uusittu lyhyen ajan sisällä. Aamulla löysin suihkukaapin alta kosteudenpoistorakeita. Asunto oltiin sisustettu myytäessä viehättävästi ääriään myöten täyteen, mikä esti monen pikkuvian huomaamisen.

Olen ihan järkyttävän ahdistunut, enkä tiedä mitä tekisin. Olen mielenterveyssyistä eläkkeellä, asuntorahat tulivat perinnöstä, joka jäänee ainoaksi suuremmaksi omaisuudekseni. Onko minulla mitään mahdollisuuksia saada kauppaa purettua, tai olisiko kenellälkään mitään hyviä neuvoja? Kävi jo mielessä lopettaa itsensä, mutta muita ehdotuksiakin otetaan vastaan. Lisäksi mietin miten perikuntani käy asunnon kanssa jos kuolen?

9

878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TArkistko

      Ensinnäkin , tehtiinkö asunnossa kunto tai kosteus mittausta ennen kaupan tekoa ?

    • väsynyt ja toivoton

      Ei tehty, välittäjä sanoi kysyessäni, ettei niitä ole tapana tehdä kerrostaloon. Kaikki oli kuulemma kunnossa ja jos kylpyhuoneessa olisi jotain ongelmaa, taloyhtiö vastaisi.

      Tarjouksen tehdessäni ollin erittäin herkässä tilassa, en ollut nukkunut normaalisti viikkoihin tai puhunut kenellekään viikkoon. Surin rankasti puoli vuotta aiemmin kuollutta äitiäni ja oli äitienpäivää edeltävä lauantai. Välittäjä esiintyi epävirallisesti ja ystävänä, pahoitteli menetystä. Koirani odotti autossa ja olin tullut nopealle käynnille.
      Sain kiertää asunnon parissa minuutissa, sitten katsottiin n.10 min taloyhtiön tiloja. Palasimme asunnolle ja istuimme keittiöön. Sp-kiinteistövälityksen nainen kysyi iloisesti, että tekisinkö tarjouksen. En tiedä mikä minussa on vikana, mutta vaikka olin erittäin epävarma sanoin että pystyisin tarjoamaan -7% , jota nostin paheksuvan ilmeen! seurauksena 1000€. Tämän jälkeen välittäjä antoi minulle pikaisesti kasan papereita, jotka eivät käytännössä kertoneet minulle mitään. Tein huolestuneena lähtöä koiran luokse, jolloin kiinteistövälittäjä veti kiireesti paperiset sopimuspaperit esiin, "ettei sun tarvitse alkaa kotona laatimaan". Kirjoitin. Kaduin välittömästi, mutta tässä vaiheessa välittäjällekin tuli kova kiire. Uskon, että jos olisin voinut harkita automatkankin, en olisi tarjousta tehnyt. En saanut sanotuksi mitään, vaikka katumuksen on täytynyt olla ilmeistä. Lähdin kotiin ja toivoin tarjouksen olevan niin alhainen, ettei sitä hyväksyttäisi ( monta kymmentä tuhatta, käytännössä kaikki rahani). Vietin unettoman viikonlopun ja otin hysteerisenä yhteyttä sp-kiinteistövälityksen toimistoon. Selitin itkien tilanteeni, myös mielenterveysongelman ja pyysin, että tarjousta ei otettaisi huomioon. Eihän siitä välitetty, vaan suhtautuminen oli pilkallisen hyökkäävää (minun kiinteistövälittäjäni esimies). Tarjous hyväksyttiin sellaisenaan taustani tietäen 1-2 viikon kuluessa tästä. Minulle ilmoitettiin että joutuisin maksamaan useamman tuhannen sakon jos peruisin. Toivottomana ja sekavana ajattelin ettei minulla olisi varaa maksaa sitä ja etsiä toista asuntoa. Tein kaupat ja tulos on tämä. Isännöitsijä on lomalla, ja odotan mitä tapahtuu.

      • väsynyt ja toivoton

        Yritän vielä ainoan, minusta riippuvaisen läheiseni turvin elätellä toivoa, että kaikki jotekin järjestyisi, isompaa ongelmaa ei oli ja taloyhtiö korjaisi.
        Olin kaupan jälkeen ajatellut, että voisinhan yrittää laittaa asunnon myyntiin tappiolla, mutta jos siellä on jotain pahasti vialla, niin eihän sitä voi kenellekään myydä. Missä mä siinä tapauksessa asun? Ei ole varaa maksaa vastiketta ja vuokraa, enkä vuokra-asuntoa saakkaan. Elämiseen jää uuden kämpän vastikkeellakin liian vähän. Nyt on pakko ottaa rauhoittava.


      • Kiinteistö
        väsynyt ja toivoton kirjoitti:

        Yritän vielä ainoan, minusta riippuvaisen läheiseni turvin elätellä toivoa, että kaikki jotekin järjestyisi, isompaa ongelmaa ei oli ja taloyhtiö korjaisi.
        Olin kaupan jälkeen ajatellut, että voisinhan yrittää laittaa asunnon myyntiin tappiolla, mutta jos siellä on jotain pahasti vialla, niin eihän sitä voi kenellekään myydä. Missä mä siinä tapauksessa asun? Ei ole varaa maksaa vastiketta ja vuokraa, enkä vuokra-asuntoa saakkaan. Elämiseen jää uuden kämpän vastikkeellakin liian vähän. Nyt on pakko ottaa rauhoittava.

        http://kiinteistokauppa.blogspot.fi/p/taustaa.html

        Ota yhteyttä vaikka kuluttaja mieheen.


      • Eräs x
        väsynyt ja toivoton kirjoitti:

        Yritän vielä ainoan, minusta riippuvaisen läheiseni turvin elätellä toivoa, että kaikki jotekin järjestyisi, isompaa ongelmaa ei oli ja taloyhtiö korjaisi.
        Olin kaupan jälkeen ajatellut, että voisinhan yrittää laittaa asunnon myyntiin tappiolla, mutta jos siellä on jotain pahasti vialla, niin eihän sitä voi kenellekään myydä. Missä mä siinä tapauksessa asun? Ei ole varaa maksaa vastiketta ja vuokraa, enkä vuokra-asuntoa saakkaan. Elämiseen jää uuden kämpän vastikkeellakin liian vähän. Nyt on pakko ottaa rauhoittava.

        Toivottavasti saat asiat kuntoon ja nauttia omasta asunnosta. Kaikkea hyvää sulle!


      • älkää ottako yhteytt

    • Kyllä se siitä

      Ostin asunnon kerrostalosta ja se haisi tosi pahalle monta viikkoa. Viemärit kuivuneet? Kun asuntoa olin tuuletellut ja vettä oli käytetty niin täällähän on aivan raikasta. Olen monta kertaa tehnyt huonon asuntokaupan-niin vain elämässä käy.
      Kaikkeen remonttiin tarvitset kirjallisen luvan isännöitsijältä!

    • rahat pois LKV

      Hulluja on helppo kusettaa.

    • Kysyn vain

      Kanojen, lehmien, kettujen jopa sikojen pidolle sekä olosuhteille on tarkemmat ohjeet ja säädökset kuin ihmisten asumistasolle.
      Kunnan eläinlääkäri ja viranomaiset tutkivat jatkuvasti, että näitä säädöksiä myös noudatetaan.
      Onko kunnassa lääkäriä ja viranomaisia jotka tutkivat jatkuvasti ja tarkastavat asuntojen ilmanvaihtoa/ sisäilman laatua, kosteus / homevaaroja, lämpötiloja jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe