Numbers

funktio

Moikka! Nyt kaivataan apua tietäviltä. Elikkä, olen aijemmin käyttänyt Excelin kevytversioo outlook palvelussa työtuntien laskemiseen, mutta nyt MAC:iin siirtyessä halusin myös vaihtaa ohjelman, nimittäin ilmaiseen numberssiin. Kuitenkin kompastuskivenä on se, että se ei tue samoja komentoja kuin outlookin ilmaisversio, sama juttu oli Googlen kanssa. Kuitenkin, nyt täytyy saada tietää edes yksi ratkaiseva funktio, loput yritän funtsia itse..

Miten voin muuttaa 6t 30min desimaaleiksi? Aika on laskettu kaavalla =D4-C4, jossa oli työn alku ja loppu aika. Outlookin palvelussa riitti kun näppäili (esim) =E4*24 funktion ja samantien solussa oli numero 6,5.

Olen kääntänyt koko Googlen ja YouTuben ylösalasin, einkä löytänyt vastausta.

5

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puusilima_______/≥<\

      http://help.apple.com/numbers/mac/3.2/#/tan23393f3a

      valitse laatikot ja klikkaa pensselin kuvaa(Format), "välilehti" Cell alta löytyy DataFormat jossa voi määritellä miten solut ottavat/näyttävät dataa ja kuinka funktiot ne ymmärtää.

      Tuolta DataFormat muutat nuo solut muotoon Duration ja määrittelet haluamasi esitysmuodon.

      • funktio

        olen kokeillut muuttaa solun formaattia jo ennen tänne kirjoittamista, eli kyseinen kikka ei auttanut. En tiedä onko versiossa niin väliä, oma on 3.2

        tarvin siis tod.näk edellee funktiota joka muuttaa ajan desimaaleiksi.

        ap.


      • puusilima_______/≥<\
        funktio kirjoitti:

        olen kokeillut muuttaa solun formaattia jo ennen tänne kirjoittamista, eli kyseinen kikka ei auttanut. En tiedä onko versiossa niin väliä, oma on 3.2

        tarvin siis tod.näk edellee funktiota joka muuttaa ajan desimaaleiksi.

        ap.

        formaatilla duration voi laskea työtunteja.
        en oikein ymmärrä miksi asia pitäisi tehdä vaikeammin.
        en valitettavasti osaa auttaa muuten kuin siten, että laitat solut duration muotoon ja mätkit ajat siihen. sen jälkeen muutat duration formaatin kyseisistä soluista numeroksi, jolloin ne ajat muuttuvat desimaaliluvuiksi.


      • puusilima_______/≥<\
        puusilima_______/≥<\ kirjoitti:

        formaatilla duration voi laskea työtunteja.
        en oikein ymmärrä miksi asia pitäisi tehdä vaikeammin.
        en valitettavasti osaa auttaa muuten kuin siten, että laitat solut duration muotoon ja mätkit ajat siihen. sen jälkeen muutat duration formaatin kyseisistä soluista numeroksi, jolloin ne ajat muuttuvat desimaaliluvuiksi.

        entäs tää...create function-_>dAte & time->TIMEVALUE(time)
        The TIMEVALUE function returns the time as a decimal fraction of a 24-hour day for a given date/time value or time string.
        TIMEVALUE(time)


      • puusilima_______/≥<\
        puusilima_______/≥<\ kirjoitti:

        entäs tää...create function-_>dAte & time->TIMEVALUE(time)
        The TIMEVALUE function returns the time as a decimal fraction of a 24-hour day for a given date/time value or time string.
        TIMEVALUE(time)

        tai tällä...
        =ROUND(DUR2HOURS("E4"), 1)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe