Mies ei halunnut lasta, mutta...

Hirviömamma

Kuinkahan monen mies on aluksi, että ei lapsia? Täälläkin palstalla olen huomannut kyseisiin aiheisiin monesti. Näin myös kävi omalla kohdallani. Olen ollut mieheni kanssa jo yli kymmenen vuotta. Jo kuusi vuotta sitten olisin ollut valmis äidiksi mutta mieheni ei. Hän sanoi suoraan ettei halua isäksi. Noh. Se oli minulle kova paikka. Usein asiasta keskusteltiin ja olin jo eroamassa mutta sekin tuntui väärältä, koska kuitenkin rakastin miestäni. Niinpä päätin itse että jätän ehkäisyn ja mies saa itse päättää jatkoista. Aluksi hän jaksoi pelleillä kumeilla, mutta pian siirryttiin keskeytettyyn ja sitten antoi palaa paljaalla. Noh, tulin raskaaksi! Se oli tietysti shokki aluksi miehelleni mutta kun vauva syntyi, en niin onnellista miestä ollut ikinä ennen nähnyt. Nykyäänkin hän on ylpeä ja huolehtivainen isä. Tällä hetkellä odotan meille toista lasta. Sitäkään mieheni ei halunnut, mutta tein saman tempun kuin ensimmäisen kohdalla. Olenko hirviö? En kuitenkaan koskaan ole jättänyt ehkäisyä pois niin etteikö mieheni olisi siitä tiennyt. Mielestäni hän on siis saanut itse myös päättää!

8

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dssd

      No et ole, koska et jättänyt ehkäisyä salaa. Kaikki naiset eivät edes voi käyttää pillereitä yms, ja heidän miehensä joutuvat aina ehkäistessään tyytymään kumiin. Joten kyllä varmasti miehelläsi on jonkinlainen halu ollut saada lapsi. Jos olisitte tyyliin olleet yhdessä vain jotain 1-2 vuotta, niin pitäisin sinua ääliönä, mutta olette olleet jo ainakin kuusi(?) vuotta, joten en jotenkaan pidä tuota kovin pahana. Itse olisin toiminut toisin, eli en olisi uskaltanut yrittää lasta jos en olisi 100% varma että toinen tekee päätöksen muutoinkin kuin "painostuksesta". Mutta en tuota nyt hirveenäkään pidä, ei se mies mikään aivoton tyhjiössä elävä olento ole, joka ei sisimmiissään tajuaisi että ehkäisyn jättö=raskauden yrittämistä.

    • Voi voi voiiii

      Monet naiset haluaa vain lapsia liian aikaisin ja siksi niitä hankitaan ja tulee erot sun muut, kun ei ole aikaa parisuhteelle. Voin teille kertoa, että tutkimusten mukaan naiset ovat aktiivisempia seksissä, ei miehet. Urbaani legenda siis on tämä miehet vinkaa ja naiset pihtaa -asetelma. Mikä lie epätasa-arvon aikainen vitsi, kun eihän nainen silloin saanut haluta edes kyrpää, niin olihan se mies se vonkaaja eli pyytäjä.

      Kyllä lapset pitäähankkui 12/32 -säännöllä. Silloin perhe-elämä toimii.

      • Hirviömamma

        Mikähän toi 12/32 sääntö mahtaa olla? En minä enää ole mikään pikku tyttönen. Ja itse olen kyllä sitä mieltä että lapset pitää tehdä nuorena.


      • Nuorena juurikin
        Hirviömamma kirjoitti:

        Mikähän toi 12/32 sääntö mahtaa olla? En minä enää ole mikään pikku tyttönen. Ja itse olen kyllä sitä mieltä että lapset pitää tehdä nuorena.

        Nuorena nuorena, 30 – 40 vuotiaana. Ei liian nuorena.


      • Perhetyöntekijä
        Nuorena juurikin kirjoitti:

        Nuorena nuorena, 30 – 40 vuotiaana. Ei liian nuorena.

        Kyllä 30v on ehdoton minimiraja hankkia lapset.


      • Hoitajatäti
        Perhetyöntekijä kirjoitti:

        Kyllä 30v on ehdoton minimiraja hankkia lapset.

        Ihmisen biologia on kuitenkin sellainen että 35 vuoden jälkeen hedelmällisyys laskee kuin lehmän häntä. Jos tuudittautuu että tekee lapset sitten 30-40 vuotiaana, varsinkin tuon 35 ikävuoden jälkeen voi olla että lapset jää tekemättä.


      • Ei haittaa
        Hoitajatäti kirjoitti:

        Ihmisen biologia on kuitenkin sellainen että 35 vuoden jälkeen hedelmällisyys laskee kuin lehmän häntä. Jos tuudittautuu että tekee lapset sitten 30-40 vuotiaana, varsinkin tuon 35 ikävuoden jälkeen voi olla että lapset jää tekemättä.

        Sitten jää tekemättä, mutta niin jää kyllä avioerokin tekemättä.

        Joku aika sitten oli tanskalaustutkimus, jonka mukaan nainen on hedelmällisimmillään 30 - 40 vuotiaana.
        http://m.voice.fi/ilmiot/yle-naiset-ovat-hedelmallisimmillaan-kolmekymppisina/8/51885

        Maailmassa ja Suomessa on ihmisiä ihan tarpeeksi!


    • fxcb

      Mitä vikaa avioerossa on? Kai normaali,terve ihminen ymmärtää että jos ongelmia on suhteessa eikä niitä voida ratkaista,eikä kellään tämän johdosta ole hyvä olla on avioero ratkaisu.

      Kauhean umpimieleistä tuollainen "ei avioerolle."

      Tiedän monia avioero lapsia joista on kasvanut kunnollisia ja täysin iloisia,elämänsä hallinssa olevia ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe