Tallentava hd-digiboksi kaapeliverkkoon

Onko tietoa

400-500 euroa voisin maksaa, en enempää. Suositelkaa jotain hyvää vai onko niitä edes? Jos ei niin sitten odotellaan vuosi tai kaksi.

21

1000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ITSEKUKIN ITSE

      KUN ITSE OSTAT JA ITSE KÄYTÄT NIIN ITSE ON LAITE VALITTAVA.
      NYRKKISÄÄNTÖ NO: 1 VALITSE SE MITÄ USKOT OSAAVASI KÄYTÄÄ.

    • jos raha 400-500

      Esim. Topfieldin HD-malleja saa alle 300 eurollakin, ks. esim. Musta Pörssi, mutta jos sinulla on noin paljon rahaa käytettävissä, niin katso vaikka sivulta
      http://www.satshop.fi/ (muitakin myyjiä on noilla laitteilla)
      kaapelivastaanottoon sopiva bokseja CI -tuella tai ilman. Valitse siihen tuplana DVB-T2/C -virittimet ja tarpeen mukaan 1-4 teran kovalevy. Varaudu aluksi vähän konfiguroimaan hiukan enemmän, koska laitteessa on enemmän asetuksia.

      Löytyy laitteita, joita voi ohjata helposti tabletilla, esim. ajastukset käynnistämättä televisiota ja tallenteiden katselu tabletilla tai tietokoneella. Ehkä ennen tilaamista kannattaa tarkistaa myyjältä, mikä on sopiva ja halutut jutut toimivat. Itse ostin kalliimman Vu Duo2:n (en tarvinnut CI :aa) ja varsin hyvä laite on ollutkin ja entinen Topfield on jäänyt käyttämättä.

    • Näin se vain on

      On vain erittäin huonoja ja huonoja laitteita. Tai kuten myyjät sanovat, "se ei ole vika, se on ominaisuus". Jos ei ole välttämätöntä ostaa odottaisin pari vuotta. Ehkä sitten on hyviä laitteita, en tosin usko.

      • Topfield voisi...

        Topfieldin HD-boksista voisi tehdä hyvän, jota voisi suositella kaikille ja saisivat sitä kaupaksi paljon. Laite ainakin toimii nopeasti ja reagoi kaukosäätimeen viiveettä (kunhan ensin vaan käynnistyy), eikä ole kaatunut.

        Mutta siinä on hieman tekemistä, mutta tuntuu, että valmistaja ei korjaa tai paranna ohjelmistoa. Ja sitten kun tulee ehkä kerran vuodessa uusi firmware (jossa on ehkä taas korjattu Youtube-linkki), niin se rikkoo yhteensopivuuden aiempien tallenteiden kanssa, joten ei välttämättä tule päivitettyä...

        Pitäisi vaan vähän Topfieldin softaa tuunata, parantaa käyttöliittymää ja korjata pikkubugeja ja koodausvirheitä. Ja monelle tärkeää olisi myös TAP-ohjelmien tuen palauttaminen. Ja valitsisivat siihen paremman kaukosäätimen kuin sen äänekkään naks NAKS NAKS NAKS NAKS -mallin. Tuuletinkin saisi olla paljon hiljaisempi ja säätää kierroksia vaikka lämpötilan mukaan. Oman boksin laitoin lasioven taakse hyllyyn, mutta silti se kohisee sieltäkin äänekkäästi.


      • nbgbjflglcvglggkg

        On hyviä laitteita, nämä linux-digiboksit. Ne voi säätää aivan mieleisekseen. Vaatii alussa vähän vaivaa, mutta sen jälkeen ne on juuri sellaisia kuin itse haluaa.
        Ja plussana että tallentaa maksullisetkin teräväpiirtokanavat salaamattomana, jolloin ne voi siirtää toiseen boksiin, tietokoneelle tai minne nyy haluaakaan.

        Itse tuollaisen hankin ja tappelin sen kanssa päivän että sain mieleisekseni.
        Toinen vaihtoehto olisi ollut ostaa massatuotantoboksi ja tapella sen kanssa ikuisesti..


      • Tätä on odotettu
        nbgbjflglcvglggkg kirjoitti:

        On hyviä laitteita, nämä linux-digiboksit. Ne voi säätää aivan mieleisekseen. Vaatii alussa vähän vaivaa, mutta sen jälkeen ne on juuri sellaisia kuin itse haluaa.
        Ja plussana että tallentaa maksullisetkin teräväpiirtokanavat salaamattomana, jolloin ne voi siirtää toiseen boksiin, tietokoneelle tai minne nyy haluaakaan.

        Itse tuollaisen hankin ja tappelin sen kanssa päivän että sain mieleisekseni.
        Toinen vaihtoehto olisi ollut ostaa massatuotantoboksi ja tapella sen kanssa ikuisesti..

        > Ja plussana että tallentaa maksullisetkin teräväpiirtokanavat salaamattomana, jolloin ne voi siirtää toiseen boksiin, tietokoneelle tai minne nyy haluaakaan.

        Pitääkö tämä tosiaan paikkansa? Kerropa muutama sellainen laite, niin lähden ostoksille melko nopeasti. Juuri tämä salausongelma on pitänyt minut toistaiseksi poissa HD-tallentimien parista, mutta jos se on ratkaistavissa yhdessä päivässä, asia muuttuu.


      • fsgsdfasdfadfadsfadf
        Tätä on odotettu kirjoitti:

        > Ja plussana että tallentaa maksullisetkin teräväpiirtokanavat salaamattomana, jolloin ne voi siirtää toiseen boksiin, tietokoneelle tai minne nyy haluaakaan.

        Pitääkö tämä tosiaan paikkansa? Kerropa muutama sellainen laite, niin lähden ostoksille melko nopeasti. Juuri tämä salausongelma on pitänyt minut toistaiseksi poissa HD-tallentimien parista, mutta jos se on ratkaistavissa yhdessä päivässä, asia muuttuu.

        http://www.cynextra.com/en/receiver-HD/GOLDEN-MEDIA-SPARK---TRIPLEX/


        tuo minulla on ja canal digitalin kortilla toimi hd-kanavat aivan ongelmitta. enigma2:n tuohon tilalle dumppasin koska se tallentaakin salaamattomassa muodossa. käsitin että homma menee niin, että tuo cam feikkaa sitä kortinlukijan sarjanumeroa automaagisesti. eli ilmoittaa olevansa sellainen, jonka kortti haluaa. käytännön tietoa toteutuksesta ei kyllä ole. se riittääkin että vain toimii.
        siitä ei ole mitään tietoa, onnistuuko myös t- ja c-verkossa.
        jos oikein muistan, käytin cccamia. nykyään korttidata tulee netistä, joten käytän oscamia ja silläkin hd-kanavat toimii cd:n puolella, mutta viasatin puolella välillä toimii ja välillä ei. tosin tuo piraattioperaattori ei edes luvannut viasatin hd-kanavien näkyvän lainkaan.

        jos tallentaminen on pääkäyttötarkoituksesi, osta sellainen jossa on kiintolevylle tila. kyllähän tuo usb-kiintolevykin toimii, mutta ei se paras mahdollinen vaihtoehto ole.


      • sdfdafafdadfadsfasf
        fsgsdfasdfadfadsfadf kirjoitti:

        http://www.cynextra.com/en/receiver-HD/GOLDEN-MEDIA-SPARK---TRIPLEX/


        tuo minulla on ja canal digitalin kortilla toimi hd-kanavat aivan ongelmitta. enigma2:n tuohon tilalle dumppasin koska se tallentaakin salaamattomassa muodossa. käsitin että homma menee niin, että tuo cam feikkaa sitä kortinlukijan sarjanumeroa automaagisesti. eli ilmoittaa olevansa sellainen, jonka kortti haluaa. käytännön tietoa toteutuksesta ei kyllä ole. se riittääkin että vain toimii.
        siitä ei ole mitään tietoa, onnistuuko myös t- ja c-verkossa.
        jos oikein muistan, käytin cccamia. nykyään korttidata tulee netistä, joten käytän oscamia ja silläkin hd-kanavat toimii cd:n puolella, mutta viasatin puolella välillä toimii ja välillä ei. tosin tuo piraattioperaattori ei edes luvannut viasatin hd-kanavien näkyvän lainkaan.

        jos tallentaminen on pääkäyttötarkoituksesi, osta sellainen jossa on kiintolevylle tila. kyllähän tuo usb-kiintolevykin toimii, mutta ei se paras mahdollinen vaihtoehto ole.

        mgcamd on se, joka nettikorttidatalle on käytössä, ei oscam.
        ja card sharing server on palveluntarjoaja. en viitsi piraattipalveluun linkittää kun googlellakin löytää ken haluaa..


      • Ei kiitos
        nbgbjflglcvglggkg kirjoitti:

        On hyviä laitteita, nämä linux-digiboksit. Ne voi säätää aivan mieleisekseen. Vaatii alussa vähän vaivaa, mutta sen jälkeen ne on juuri sellaisia kuin itse haluaa.
        Ja plussana että tallentaa maksullisetkin teräväpiirtokanavat salaamattomana, jolloin ne voi siirtää toiseen boksiin, tietokoneelle tai minne nyy haluaakaan.

        Itse tuollaisen hankin ja tappelin sen kanssa päivän että sain mieleisekseni.
        Toinen vaihtoehto olisi ollut ostaa massatuotantoboksi ja tapella sen kanssa ikuisesti..

        "On hyviä laitteita, nämä linux-digiboksit. Ne voi säätää aivan mieleisekseen. Vaatii alussa vähän vaivaa, mutta sen jälkeen ne on juuri sellaisia kuin itse haluaa"

        Siis itse pitää alkaa säätämään, sitähän pitäisi olla joku tietokoneasiantuntija, sitä en ole.


      • ei asiantuntijaa :)
        Ei kiitos kirjoitti:

        "On hyviä laitteita, nämä linux-digiboksit. Ne voi säätää aivan mieleisekseen. Vaatii alussa vähän vaivaa, mutta sen jälkeen ne on juuri sellaisia kuin itse haluaa"

        Siis itse pitää alkaa säätämään, sitähän pitäisi olla joku tietokoneasiantuntija, sitä en ole.

        Heh, ei tarvitse olla tietokoneasiantuntija. :)

        Monen laitteen mukana saa valmiiksi Suomen oloihin ja kanaviin tuunatun asennusimagen USB-tikulla yhden sivun asennusohjeet. Eli ostat paikasta, jossa on tarjolla sellainen image. Sitten vaan tuunaat käyttöliittymää ja toimintoja mieleiseksesi, jos se kiinnostaa tai alkaa tulla tarpeita kunhan laitteen perustoiminnot ovat tuttuja. Esim. kuinka monta kanavaa näkyy EPG-listassa, mennäänkö tallenteiden listaan tai tv-kuvaan, kun tallenne päättyy, entä jos tallenteen katsominen lopetetaan stop:lla jne asioita, joita ei tavallisisissa bokseissa voi säätää. Ei ole mikään kiire säätää mitään vaan asioita voi tutkia rauhassa ja tehdä sitten jotain, jos niin haluaa. :)

        Itse ostin Linux-boksin DVT-T2/C-virittimillä (tuplana) ja olen nyt katsonut antenni-tv:n HD-kanavien tallennettuja ohjelmia tietokoneellakin (laite näkyy verkkolevynä). Eli ne ohjelmat ovat siellä tosiaan salaamattomina!


      • kovalevyn asennus
        ei asiantuntijaa :) kirjoitti:

        Heh, ei tarvitse olla tietokoneasiantuntija. :)

        Monen laitteen mukana saa valmiiksi Suomen oloihin ja kanaviin tuunatun asennusimagen USB-tikulla yhden sivun asennusohjeet. Eli ostat paikasta, jossa on tarjolla sellainen image. Sitten vaan tuunaat käyttöliittymää ja toimintoja mieleiseksesi, jos se kiinnostaa tai alkaa tulla tarpeita kunhan laitteen perustoiminnot ovat tuttuja. Esim. kuinka monta kanavaa näkyy EPG-listassa, mennäänkö tallenteiden listaan tai tv-kuvaan, kun tallenne päättyy, entä jos tallenteen katsominen lopetetaan stop:lla jne asioita, joita ei tavallisisissa bokseissa voi säätää. Ei ole mikään kiire säätää mitään vaan asioita voi tutkia rauhassa ja tehdä sitten jotain, jos niin haluaa. :)

        Itse ostin Linux-boksin DVT-T2/C-virittimillä (tuplana) ja olen nyt katsonut antenni-tv:n HD-kanavien tallennettuja ohjelmia tietokoneellakin (laite näkyy verkkolevynä). Eli ne ohjelmat ovat siellä tosiaan salaamattomina!

        Lisäksi:
        Jos sellainen uusi Linux-digiboksilaite hankitaan ilman valmiiksi asennettua kovalevyä ja halutaan asentaa siihen sisäinen uusi 1-4 teratavun kovalevy (kannattaa tilata samalla), niin siinä on tietysti pientä ruuvailua (digiboksin kotelon ruuvit, kovalevyn ruuvit, sekä painetaan data- ja virtakaapeli kiinni), mutta se menee helposti ohjeen mukaan, vaikka ei olisi aiempaa kokemusta. Jos ei itse osaa tai uskalla, tai on nakkisormet, niin kannattaa kutsua joku sukulaispoika tms. apuun.

        Mutta niitä pitäisi pysytä käyttämään myös ulkoisenkin USB-kovalevyn kanssa, kuten myös verkkokovalevyn kanssa. Itse kyllä asensin muutamateraisen levyn.
        Tai voi sellaisen tilata valmiiksi asennetulla kovalevylläkin.


      • fgsdfafadfaf
        Ei kiitos kirjoitti:

        "On hyviä laitteita, nämä linux-digiboksit. Ne voi säätää aivan mieleisekseen. Vaatii alussa vähän vaivaa, mutta sen jälkeen ne on juuri sellaisia kuin itse haluaa"

        Siis itse pitää alkaa säätämään, sitähän pitäisi olla joku tietokoneasiantuntija, sitä en ole.

        niinno harvoinhan tuota löytää taloakaan, joka on juuri itselle sopivaksi sisustettu.
        maailma vain ei ole niin valmis paikka vielä, etteikö toisinaan jotain joutuisi tekemäänkin..


      • dgsdfasfasdfadsfadsf
        kovalevyn asennus kirjoitti:

        Lisäksi:
        Jos sellainen uusi Linux-digiboksilaite hankitaan ilman valmiiksi asennettua kovalevyä ja halutaan asentaa siihen sisäinen uusi 1-4 teratavun kovalevy (kannattaa tilata samalla), niin siinä on tietysti pientä ruuvailua (digiboksin kotelon ruuvit, kovalevyn ruuvit, sekä painetaan data- ja virtakaapeli kiinni), mutta se menee helposti ohjeen mukaan, vaikka ei olisi aiempaa kokemusta. Jos ei itse osaa tai uskalla, tai on nakkisormet, niin kannattaa kutsua joku sukulaispoika tms. apuun.

        Mutta niitä pitäisi pysytä käyttämään myös ulkoisenkin USB-kovalevyn kanssa, kuten myös verkkokovalevyn kanssa. Itse kyllä asensin muutamateraisen levyn.
        Tai voi sellaisen tilata valmiiksi asennetulla kovalevylläkin.

        tuosta ulkoisesta;
        toimii kyllä hyvin, mutta hd-kanavien kohdalla liikutaan aivan tallennusnopeuden äärirajoilla, mikä on usb:n kautta mahdollista. yhden kanavan tallennus kerrallaan ei tuota mitään ongelmia, mutta turha edes toivoa tallentavansa usbin kautta kahta hd-kanavaa samanaikaisesti.
        itse nyt muutenkin vähemmän tallentelen, joten eipä tämä itselle ongelma ole. jollekin tehokäyttäjälle voi ollakin.

        mutta onhan nämä salaamattomat tallennukset nykypäivänä melkoista luksusta!


      • USB 3 olisi hyvä
        dgsdfasfasdfadsfadsf kirjoitti:

        tuosta ulkoisesta;
        toimii kyllä hyvin, mutta hd-kanavien kohdalla liikutaan aivan tallennusnopeuden äärirajoilla, mikä on usb:n kautta mahdollista. yhden kanavan tallennus kerrallaan ei tuota mitään ongelmia, mutta turha edes toivoa tallentavansa usbin kautta kahta hd-kanavaa samanaikaisesti.
        itse nyt muutenkin vähemmän tallentelen, joten eipä tämä itselle ongelma ole. jollekin tehokäyttäjälle voi ollakin.

        mutta onhan nämä salaamattomat tallennukset nykypäivänä melkoista luksusta!

        Ulkoisesta USB-levyistä myös sitä että älytelevisioissa on jo ollut USB 3.0-porttia, jossa nopeudet riittävät sitten jo kahdellekin samanaikaiselle HD-tallennukselle. Testasin tuota Panasonicilla, jossa ensinnäkin tallensin kahta ja sitten vielä katsoin jälkimmäistä tallennuksien aikana alusta ja käytin pikakatselua ym. USB 3.0 hyvä myös jo yhden HD-tallennuksen ja livekuvan ajansiirtotallennuksen takia. (tuo kahden kanavan tallennus vaatii telkkarilta kaksoisvirittimet)

        Saisivat laittaa digibokseihinkin USB 3:sta.


      • selvitä faktat
        USB 3 olisi hyvä kirjoitti:

        Ulkoisesta USB-levyistä myös sitä että älytelevisioissa on jo ollut USB 3.0-porttia, jossa nopeudet riittävät sitten jo kahdellekin samanaikaiselle HD-tallennukselle. Testasin tuota Panasonicilla, jossa ensinnäkin tallensin kahta ja sitten vielä katsoin jälkimmäistä tallennuksien aikana alusta ja käytin pikakatselua ym. USB 3.0 hyvä myös jo yhden HD-tallennuksen ja livekuvan ajansiirtotallennuksen takia. (tuo kahden kanavan tallennus vaatii telkkarilta kaksoisvirittimet)

        Saisivat laittaa digibokseihinkin USB 3:sta.

        Ei pitäisi USB kakkosen nopeus olla ongelma. Vika on jossain muualla, jos USB-levylle ei pysty tallentamaan useampaa ohjelmaa samaan aikaan. Useimmat kovalevyt, varsinkaan pienet ulkoiset, eivät ole USB 3:lla juuri yhtään tavallista nopeampia.


    • Thunder Rules

      Osta HD-Thunder, se on paras mitä rahalla saa! Kun ostat Gigantista sinulla on 30 päivän palautusoikeus, saat rahat takaisin jos et ole tyytyväinen. Olet kyllä niin tyytyväinen ettet Thunderistasi luovu!

      http://www.hdthunder.fi/hdthunder-hd6000

      • Nyt on tietoa

        Kiitoksia neuvoista. Pitää Gigantista tuo Thunder hakea. Siinä on se hyvä puoli että on aikaa kokeilla onko se hyvä. Tosin odotukset eivät ole kovin korkealla mutta eipähän tule sitten kovin suurta pettymystä.


      • Elisa viihde
        Nyt on tietoa kirjoitti:

        Kiitoksia neuvoista. Pitää Gigantista tuo Thunder hakea. Siinä on se hyvä puoli että on aikaa kokeilla onko se hyvä. Tosin odotukset eivät ole kovin korkealla mutta eipähän tule sitten kovin suurta pettymystä.

        Jos thunderi ei ole hyvä ja palautat sen niin suosittelen elisa viihdettä. 20 euroa kuussa, sillä saa sadan megan nettiyhteyden ja tallennuskapasiteettia tuhansia tunteja. Voi tallentaa montaa kanavaa yhtä aikaa, hd-tasoinen kuvanlaatu. Tallennukset säilyvät niin pitkään kuin haluat. Soneran vastaavassa ne deletoidaan puolen vuoden kuluttua.


      • toivotaan onnea
        Nyt on tietoa kirjoitti:

        Kiitoksia neuvoista. Pitää Gigantista tuo Thunder hakea. Siinä on se hyvä puoli että on aikaa kokeilla onko se hyvä. Tosin odotukset eivät ole kovin korkealla mutta eipähän tule sitten kovin suurta pettymystä.

        Minusta on mielenkiintoista, että miten päädyit tuohon ratkaisuun. Toivottavasti laite on hyvä.
        Topfieldin HD-mallit toimivat nopeasti ja vaikka niissä on puutteita (äänekäs tuuletin ja kaukosäädin) ja joitain softaongelmia, kuten pikakatselunopeudet vähän sinnepäin, eikä tule softakorjauksia, niin hyvin niissä kuitenkin perusasiat toimivat.


    • epätietotototototo

      Itselläni on Topfield CRC-2400 - mutta se ei näytä HD kanavia eikä maksukanavia (vaikka eivät HDMI) -HDMI kaapelin kautta ollenkaan. Scartilla kuva tulee hienosti läpi.

      Televisio on Full HD tarkkuudella, mutta siitä ei löydy HD ready merkintää.

      Varsinainen kysymys kuuluukin, että pitääkö uusia myös televisio että saan HDMI kaapelilla kuvan boksilta ja maksukanavilta? Eikö riitä että digiboksi on hyväksyttyjen laitteiden listalla?

    • Korttilinkitys+HDCP?

      Et sitten laittanut TV:n mallia kysymyksesi yhteyteen, mutta sillä ei taida olla väliä tässä tapauksessa? Ilmeisesti tässä takkuaa Cable Ready HD -normin rajoitukset.

      Koska kyseessä on HD-laite, niin maksulliset SD-kanavatkin tarvitsevat maksukortin linkityksen digiboksin kanssa (=> Käytössä integroitu kortinlukija). Jos linkitystä ei ole tehty, niin maksukanavia ei avata. Kaapeliverkon operaattori hoitaa linkityksen.

      HDMI-liitäntä (576i/576p/720p/1080i, HDCP tuki) tarvitsee näyttölaitteen, joka tukee HDCP-kopiosuojausta. Onko televisiosi HDMI-liitäntä HDCP-kelpoinen? Jos digiboksi toteaa, ettei vastaanotin tue HDCP:tä, niin se ei lähetä kuvaa HDMI:stä ulos?

      Scartin kautta digiboksin video näkyy ongelmitta, sillä scartista saatavan videon laatu ei kuulu kopiosuojauksen piiriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe