Rio, Iguazzu ?

01/05 matkaan

Onko jollain tietoa pärjääkö englannin kielellä ja montako kertaa ryöstetään, jos lähtee reissuun E-Amerikkaan. Olisi tarkoitus mennä Rio:oon ja sieltä vesiputouksille (Iguazzu) ja sieltä ehkä Montevideoon ja lopulta Buenos Airesiin. Tarkoitus ostaa pelkä meno ja paluulippu. Aasiassa on kierrelty, mutta latin.amer. arvelluttaa.

9

1030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jne

      Moi, Brassit ei paljon englantia puhu, ainakaan suurten turistirysien ulkopuolella. Jos olet reissannut Aasiassa, pärjäät kyllä Brasiliassa, siellä kaupustelijat ja kerjäläisetkin ovat iloisia ja ystävällisiä. (mulla on se käsitys että itäänpäin mennessä ne ovat paljon ikävämpiä ihmisiä, ehkä olen väärässä...) Riossa on kyllä sitä kaupunkisotaa meneillään koko ajan, mutta ei pidä mennä yksin epämääräisiin paikkoihin, eikä pimeällä. Iguazu, se taas on mahtava, kannatti istua bussissa 1400 km Riosta jotta sai sen nähdä!

    • Pepe

      Oon tekemässä samanlaista reissua ja lähtö Rioon edessä ensi viikolla...Eiköhän homma suju!

      • perässä tullaan

        Pistä vaikka reisulta kokemuksia palstalle jos kerkiät! Hyvää matkaa.


      • Pepe
        perässä tullaan kirjoitti:

        Pistä vaikka reisulta kokemuksia palstalle jos kerkiät! Hyvää matkaa.

        Yritän muistaa joo...Jos kommentteja ei tule niin laita mulle maililla kysymyksiä:

        [email protected]


    • macanudo

      Ei ryöstetä kertaakaan, jos on jossain määrin varovainen. Tietysti, jos huono tuuri käy, ryöstetyksi voi tulla lähes missä tahansa. Jos käyt Montevideossa, suositelen, että käyt myös Colonia del Sacramentossa (sieltäkin pääset helposti katamaraanilla Buenos Airesiin).

      Englannin kielellä pärjäämisestä en osaa sanoa, mutta ota ainakin sanakirjat tai Berlizin oppaat mukaan. Todennäköisesti ainakin hotelleissa ja osassa ravintoloista pärjää myös englannilla - luulisin.

    • Juha

      Aika paljon on tullut reissattua Latinalaisessa Amerikassa ja myös Brasiliassa, eikä kertaakaan ole tullut vastaan mitään vaaratilanteita. Englantia siellä ei kyllä juurikaan puhuta edes hotelleissa, ainakaan halvemmissa, joissa itse olen asunut. Mutta hienoja paikkoja on sekä Rio että Iguazzu.

      • Harrastaja

        Miten on lähteekö kamera vasten tahtoa uudelle omistajalle, mikäli sitä kantaa mukana? Tietysti kamera ei ole näkyvillä, vaan "kainalossa", kuin kuvaushetkellä. Sillä jossain kehoitetaan jättämään kaikki arvoesineet suosiolla kotiin/lokeroon.


      • macanudo
        Harrastaja kirjoitti:

        Miten on lähteekö kamera vasten tahtoa uudelle omistajalle, mikäli sitä kantaa mukana? Tietysti kamera ei ole näkyvillä, vaan "kainalossa", kuin kuvaushetkellä. Sillä jossain kehoitetaan jättämään kaikki arvoesineet suosiolla kotiin/lokeroon.

        Missään noissa paikoissa ei minulta ole kameraa edes yritetty viedä, enkä ole sitä mitenkään piilotellut. Korut kylläkin kannattaa ainakin Riossa jättää pois.


      • sinulla
        Harrastaja kirjoitti:

        Miten on lähteekö kamera vasten tahtoa uudelle omistajalle, mikäli sitä kantaa mukana? Tietysti kamera ei ole näkyvillä, vaan "kainalossa", kuin kuvaushetkellä. Sillä jossain kehoitetaan jättämään kaikki arvoesineet suosiolla kotiin/lokeroon.

        on hieno video- tai digi- tai muu arvokas kamera, sitä ei ehkä kannata viedä Rioon. Jos joku halvempi laite varastetaan se ei harmita niin paljon. Paitsi että lomakuvatkin jää sitten näkemättä. Pienet katupojat ovat tosi taitavia viemään kaikki irtotavara lennosta. Eli ne juoksee ohi ja nappaa mukaansa laukut, aurinkolasit ym. Kyse on siis noin 10-vuotiaista nassikoista. Luultavasti niillä on isommat avustajat jossain piilossa, jos joutuvat vaikeuksiin. Sen takia ei kannata lähteä perään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe