Mikä tää läppä on että nykyään haetaan koko ajan joka puolelle 5h/viikko työntekijöitä? Minäkin hain yhtä täyspäivästä paikkaa joka meni talon sisäisesti jollekkin, mutta ehdotettiin 5h/viikko sopimusta.. Arvatkaa otinko :D En edes opiskele vaan etsin täyspäivästä työtä. 5 tuntia per viikko??!! Hakeeko joku oikeasti 5 h/vko tarjoaviin työpaikkoihin?
5h/viikko työaika
3
2881
Vastaukset
- Köyhyysloukku
5 h/viikko työaika on hyvinkin tavallinen kaupan alalla. Kaupoissahan on paljon jopa 0-sopimuksia. Uskomatonta mutta totta: Työsopimuksen viikkotunnit ovat siis 0 tuntia viikossa! Olet "tarvittaessa töihin kutsuttava" eli työnantaja kutsuu sinut töihin, jos ja kun on töitä. Palkkaa maksetaan tietysti vain tehdyistä työtunneista. Tai työaikasi on 5 tuntia - 15 tuntia viikossa.
Mutia aloja, joissa on vähäiset työtunnit ovat siivousala, hotellin kerroshoito, ravintola-ala, sanomalehtien varhaisjakelu jne.
Tämä on köyhyysloukku. Palkkaa kertyy kehnosti ja tuleva eläkekin jää kehnoksi. Tiedoksi myös, että työttömyyskassan ansiosidonnainen päiväraha ei myöskään kartu. Sillä ansiosidonnaisen päivärahan karttumiseen vaaditaan vähintään 18 työtuntia viikossa.- Raadollinen totuus
Periaatteessa nää "nollasopparit" on ilmaisia päivystäjiä....
- niinpääHI
No siis, ku allekirjoitat työsopimusta, ni totkai sovit tunti määräs siihen!
Ei ikinä koskaan saa mennä sopimaan 0h sopimust.
Mul o vähimmäistunti määrä viikossa se 5 tuntii, mut se sopii, koska opiskelen viel vuoden ja vielä ei ole edes ollut sitä 5 tuntii, ollut n. 15 tuntii viikos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069