Olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan näitten rotujen eroja. Valkkarihan on vasta hiljattais eriytetty sakemannista, joten kummatkin koiruudet on vielä aika lähellä toisiaan. Silti väitetään kovasti, et valkkari ois enemmän seurakoiramainen. Jos näin teiän mielestä on, millä tavalla se ilmenee? Vähäisempi reviirinpuolustus? Enemmän sohvalla ihmisen rapsutettavana makoileva? Huonommat koulutusmahdollisuudet palveluskoiralajeihin?
Mulla ois kovasti haaveena jokin reipas ja omistajaan hyvin kiintyvä paimen, jonka kanssa voisi tehä kaikkea kivaa yhessä, mutta en haluais reviiriään aggressiivisesti vartioivaa tapausta tai ei-nyt-kiinnosta-toi-juttu -tyylistä koiraa. Sakemannia en sen mahdollisen vahtimiskäytöksen vuoksi haluaisi, koska oon nähny niin paljon yksilöitä, jotka on suojelemassa heti perhettään sellasin elein, että tarvittaessa näykkii ja murahtaa heti, ku joku tulee lähelle. ONNEKSI tä ei koske kaikkia ja koulutuksellakin on väliä, mutta itelle ois tulossa vasta eka koira, joten en tiiä, miten hyvin pystyisin hyökkäävää mahollista käytöstä kitkemään.
Valkoinenpaimenkoira v.s. saksanpaimenkoira
4+1
1
216
Vastaukset
- 4+1
Oho...samasta aiheesta olikin jo topikki ihan tässä lähettyvillä, ja vielä otsikkokin oli melko samanlainen kuin mun :D Ehkä tää topic on siis vähän turha. No jos joku haluu, niin saa tähänki laittaa viestii toki :p
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."542212Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1992041- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki49872Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746